Gå til innhold

Hvordan finne ut når jeg har eggløsning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne måneden fikk jeg mensen 5 dager for sent. Har tidvis uregelmessig mens. Hvordan kan jeg vite når jeg har neste eggløsning?

Anonymkode: 6b3a3...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lang er syklusen din? Jeg ville kjøpt inn en god del el-tester og testet fra ca dag 12 (kommer selvfølgelig an på sykluslengde 😊). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trenger du vite det?

Anonymkode: ff98d...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor trenger du vite det?

Og så ser vi etter en gang til hvor denne tråden er startet...

Anonymkode: 7a800...02a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og så ser vi etter en gang til hvor denne tråden er startet...

Anonymkode: 7a800...02a

Det er da likevel ulike grunner til å ønske å vite det.

Om de akkurat har begynt prøving bør rådet være at de slapper av og koser seg heller enn å fokusere på slikt.

Har de derimot prøvd i noen år og skal i gang med ivf f.eks så finnes det medisiner som kan justere syklusen 

osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne måneden fikk jeg mensen 5 dager for sent. Har tidvis uregelmessig mens. Hvordan kan jeg vite når jeg har neste eggløsning?

Hva er vanlig sykluslengde hos deg?

Anonymkode: 50eb2...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De siste månedene har sykluslengden vært 30-31 dager. Har prøvd av og på i noen måneder uten hell (men har ikke hatt helhjertede forsøk, bare tenkt at det ikke gjør noe om jeg blir gravid nå). Den siste tiden har jeg begynt å tenke endel på dette ettersom jeg fyller 35 i år. Men skjønner ikke helt hvordan jeg skal regne fram til eggløsning når mensen er uregelmessig/forsinket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De siste månedene har sykluslengden vært 30-31 dager. Har prøvd av og på i noen måneder uten hell (men har ikke hatt helhjertede forsøk, bare tenkt at det ikke gjør noe om jeg blir gravid nå). Den siste tiden har jeg begynt å tenke endel på dette ettersom jeg fyller 35 i år. Men skjønner ikke helt hvordan jeg skal regne fram til eggløsning når mensen er uregelmessig/forsinket.

Ville gått ut i fra den normale syklusen og tenkt at dette bare var et avvik. Ved en 30-31 dager syklus er det sannsynlig at eggløsning ligger et sted mellom mellom syklusdag 14-18, der 16-17 er høyst aktuelle. Men siden siden du hadde lengre syklus nå kan den ha lagt så sent som 21. Hvis du f.eks satser på sex annen hver dag uka dag 14-21 vill du dekke eggløsning, enten du får normal eller nok en litt lengre syklus. Hvis du vil gjøre det mer nøyaktig kan du ta eggløsningstester fra dag 14-18.

Anonymkode: 50eb2...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

EL er alltid 14 dager før mens.

Dette løser du ved å kjøpe ELtester, og starte testing på det du omlag beregner til dag 9/10. Beregn utfra en syklus på 28 dager, så er du sikker på at du iallefall ikke tester for sent.

EL er ikke alltid på samme dag hos alle, derav ELtester. Lykke til :)

Anonymkode: e474a...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det alltid på utfloden. I dagene før eggløsning vil mange kvinner ha utflod som ligner eggehvite. 

Anonymkode: 248a0...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...