Gå til innhold

Har du opplevd noe av dette på jobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Erfaringer med noen av disse scenarioene?

• Ufortjent mye kritikk/hard medfart
  • Fått for lite kreditt/ros for noe bra du har gjort
  • Fått kritikk på feil grunnlag
  • Andre har tatt æren for ditt verk
  • Blitt forbigått til fordel for andre på urettmessig vis (du kunne gjort en bedre jobb, har lengre fartstid/erfaring, trynefaktor etc)
  • Dårligere lønn sammenlignet med andre med lignende stillinger
  • Dine meninger og synspunkter blir ikke tatt hensyn til
  • Det har blitt til ren rutine at du får "møkkaoppgavene"
  • Din gode og langvarige innsats blir tilnærmet aldri gitt oppmerksomhet, mens andre blir hyllet opp i skyene for langt mindre
  • Blitt degradert/fratatt titler/oppsagt på usaklig grunnlag

Anonymkode: 42d63...e07

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, har nylig opplevd de tre første punktene. 

Anonymkode: 6ac97...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, har vel opplevd alt det. Har begynt å stå mer på kravene nå ettersom jeg er blitt litt eldre og ikke finner meg i alt.

Anonymkode: 97a4c...9e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, har vel opplevd alt det. Har begynt å stå mer på kravene nå ettersom jeg er blitt litt eldre og ikke finner meg i alt.

Eller jeg har opplevd alt bortsett fra det siste punktet. Har ikke blitt degradert/oppsagt, men heller forbigått når det gjelder nye muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som opplever dette på jobb ser ut som den er ganske usynlig. Viss jeg får gjette helt vilt her så er den kanskje ikke så god på å ta opp kritikkverdige forhold, gi beskjed når noe er ugreit, dårlig på å hevde seg, godtar mye mer enn den burde gjort, har "lav stemme", er mye usikker i seg, etc. Ulver spiser usikre mennesker til frokost. Det er omtrent første bud i livets skole, bli trygg og selvsikker i en selv.

Jeg hadde forsøkt å snakke med fagforeningen eller andre slike organisasjoner for å få råd og hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Mass skrev:

Den som opplever dette på jobb ser ut som den er ganske usynlig. Viss jeg får gjette helt vilt her så er den kanskje ikke så god på å ta opp kritikkverdige forhold, gi beskjed når noe er ugreit, dårlig på å hevde seg, godtar mye mer enn den burde gjort, har "lav stemme", er mye usikker i seg, etc. Ulver spiser usikre mennesker til frokost. Det er omtrent første bud i livets skole, bli trygg og selvsikker i en selv.

Jeg hadde forsøkt å snakke med fagforeningen eller andre slike organisasjoner for å få råd og hjelp. 

Jeg var mye usikker før i tiden, men etter at jeg ble mamma og kom i arbeidslivet så har jeg lært meg å bli sterk. Jeg har ikke noe valg egentlig da jeg blir sint som en okse dersom jeg begynner å undertrykke min egen stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, fafa skrev:

Vanligvis opplever man slike ting hvis man ikke blir tatt på alvor på jobben. Hvis man ikke har utdanning/erfaring, eller hvis man ikke tør i stå for seg selv, vil man som oftest bli brukt på jobben

Det spørs jo hvilken jobb da. I helsevesenet f.eks, er ikke dette så vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, fafa skrev:

Hva, sier du at det ikke er vanlig å bli brukt når man jobber i helsevesenet?

Ja. Jeg har jobbet ved 9 forskjellige steder i helsevesenet, i tre forskjellige kommuner og jeg har ikke opplevd det i noen særlig grad. Og nei, jeg er ikke noe god på å stå opp for meg selv når noen behandler meg dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En jeg kjenner opplevde masse når hun jobbet i helsevesenet. Nesten alt som ble listet opp her og mye mer. Og jeg sa ikke alltid, men SOM OFTEST. :) 

Som oftest = vanligvis. 

Jeg skrev at det ikke er så vanlig. Altså det motsatte av det du sier. 

Det at du har en venn som har opplevd dette, betyr ikke at det er vanlig fordet. Vil tro det er mer patent å basere sin oppfatning på noen som har like mye erfaring med arbeid i helsevesenet som meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Javell hva så?

Hva mener du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Å herregud

Forklar heller hva du mener, skjønner ikke hva du vil frem til med "javell hva så" og "å herregud". 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, fafa skrev:

Å herregud

Umoden much?

Anonymkode: f6aa0...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det har jeg, i tillegg har jeg selvrespekt og intigritet, i motsetning til det de folkene har hatt, lurer på om det er noe med været?

Satt på spissen: en liten dråpe av hentydning til vissvass og jeg er der med grensesetting, har fått nok av bullshitt og viker meg ikke en eneste tomme for å stå på vanlige krav, og les: "normal oppførsel".;)

Mye dritt i arbeidslivet og har møtt veldig dårlige mennesker på min vei, det aksepteres ikke lenger, så enkelt er det.

Anonymkode: ff963...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke som jeg kan huske.

Det med dårligere lønn vet jeg ikke helt. Det er kun én med samme utdanning og stilling som meg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...