AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #1 Skrevet 30. juli 2017 Har vært sammen med kjæresten min i nesten et år nå, og jeg er helt sikker på at jeg ikke vil mer. Han hadde aldri hatt kjæreste før han møtte meg, og jeg får daglig høre hvor ekstremt mye jeg betyr for han, at jeg er hele livet hans, at han ikke vet hva han skulle gjort uten meg og så videre. Hvordan skal jeg klare å gjøre det slutt med noen som sier sånne ting? Jeg får så dårlig samvittighet bare av å tenke på hvor knust han vil bli. Har aldri dumpet noen før, og jeg har hatt kjærlighetssorg selv, så vet hvor forferdelig det er. Og nå må jeg gjøre det mot noen. Kan noen være så snille og gi meg litt oppløftende ord? Litt mot? Jeg er så redd for å ødelegge hele livet hans Han sier han aldri har vært glad før han møtte meg, og han endelig fikk noe å leve for når han møtte meg. Dette er så vondt synes jeg.. Anonymkode: 6e259...1be
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #3 Skrevet 30. juli 2017 Alt for mange grunner. Jeg har ikke følelser lenger, han irriterer meg, han maser og vi passer rett og slett ikke sammen. Det er grunner som ikke kan rettes på, jeg har ikke lyst til å treffe han, være med han eller snakke med han. Og når jeg ikke har det, så er det jo noe som er veldig feil. Anonymkode: 6e259...1be 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #4 Skrevet 30. juli 2017 Oi.... Dette er ikke enkelt, jeg har vært i en lignende situasjon. Eksen min var også sånn. Etterhvert ble han veldig kontrollerende og manipulerende for å holde på meg. Han truet blant annet med selvmord hvis jeg gjorde det slutt. På grunn av dette ble jeg i forholdet altfor lenge, flere år faktisk, selv om jeg innerst inne visste at dette aldri kom til å fungere i lengden. Til slutt rant begeret over, og jeg avsluttet forholdet og flyttet ut. Jeg var dønn ærlig mot han. Han tok det veldig tungt og vred på alt. Til slutt måtte jeg kutte all kontakt og blokkere han alle steder. Hvis du vet med deg selv at han ikke er den rette, så ikke dra det ut! Det er bedre for dere begge om forholdet avsluttes så fort som mulig hvis du uansett vet at det må avsluttes. Det blir ikke enklere etterhvert, det blir vanskeligere og vanskeligere, tro meg. Lykke til Ts!! Anonymkode: da23f...fc2 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #5 Skrevet 30. juli 2017 Oi. Det virker som han legger ekstremt mye på deg. Som om hele hans lykke avhenger av deg. Det er veldig urettferdig. Tror bare du må hoppe i det. Det er nok til det beste for dere begge. Han må lære seg å være lykkelig på egenhånd og ikke være avhengig av å ha en kjæreste for å ha noe å leve for. Anonymkode: a8dac...c05 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #6 Skrevet 30. juli 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi.... Dette er ikke enkelt, jeg har vært i en lignende situasjon. Eksen min var også sånn. Etterhvert ble han veldig kontrollerende og manipulerende for å holde på meg. Han truet blant annet med selvmord hvis jeg gjorde det slutt. På grunn av dette ble jeg i forholdet altfor lenge, flere år faktisk, selv om jeg innerst inne visste at dette aldri kom til å fungere i lengden. Til slutt rant begeret over, og jeg avsluttet forholdet og flyttet ut. Jeg var dønn ærlig mot han. Han tok det veldig tungt og vred på alt. Til slutt måtte jeg kutte all kontakt og blokkere han alle steder. Hvis du vet med deg selv at han ikke er den rette, så ikke dra det ut! Det er bedre for dere begge om forholdet avsluttes så fort som mulig hvis du uansett vet at det må avsluttes. Det blir ikke enklere etterhvert, det blir vanskeligere og vanskeligere, tro meg. Lykke til Ts!! Anonymkode: da23f...fc2 Jeg vet at han ikke er den rette ja, men jeg gruer meg så forferdelig mye. Er en stund siden jeg bestemte meg, og gruer meg bare mer og mer, så det er nok sant det du sier at det ikke blir enklere. Takk <3 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi. Det virker som han legger ekstremt mye på deg. Som om hele hans lykke avhenger av deg. Det er veldig urettferdig. Tror bare du må hoppe i det. Det er nok til det beste for dere begge. Han må lære seg å være lykkelig på egenhånd og ikke være avhengig av å ha en kjæreste for å ha noe å leve for. Anonymkode: a8dac...c05 Ja, jeg føler at jeg har fått ansvaret for at han har det bra. Og det vil jeg jo ikke ha.. Må jeg møte han, eller kan jeg ta det over telefon? Jeg hater å være "slem" mot andre. Føler meg så ond. Anonymkode: 6e259...1be
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #7 Skrevet 30. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg føler at jeg har fått ansvaret for at han har det bra. Og det vil jeg jo ikke ha.. Må jeg møte han, eller kan jeg ta det over telefon? Jeg hater å være "slem" mot andre. Føler meg så ond. Anonymkode: 6e259...1be Du må nok møte han. Dette er ikke en avvisning etter første date men en avslutning på et nesten ett år langt forhold. Du er hverken slem eller ond. Forstår at det er vanskelig for den men jeg tror eneste løsning er å bare få det gjort Anonymkode: a8dac...c05 2
DrueLue Skrevet 30. juli 2017 #8 Skrevet 30. juli 2017 Hans lykke er hans ansvar. Du skylder ham ikke noe utover en ryddig break up. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #9 Skrevet 30. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du må nok møte han. Dette er ikke en avvisning etter første date men en avslutning på et nesten ett år langt forhold. Du er hverken slem eller ond. Forstår at det er vanskelig for den men jeg tror eneste løsning er å bare få det gjort Anonymkode: a8dac...c05 Takk for støtten. Er så redd han skal prøve å overtale meg til å bli. Synes generelt det er litt vanskelig å stå opp for meg selv, ihvertfall når det også går ut over noen andre. Anonymkode: 6e259...1be
Vera Skrevet 30. juli 2017 #10 Skrevet 30. juli 2017 Uff Kanskje han senser at du holder på å gå ut av forholdet? Folk har en tendens til å bli ekstra innpåslitne og kvelende da, dessverre, for det virker jo mot sin hensikt. Her tror jeg du må snu på flisa - hva ville du selv følt om noen var sammen med deg fordi de syns synd på deg? Ingen god følelse for noen av dere. Heller ingen grunn til å dra det ut. I rette kg-ånd: Dump han. 2
Bloodless Skrevet 30. juli 2017 #11 Skrevet 30. juli 2017 (endret) Hadde det på samme måte med exen. Jo sikrere jeg ble på at det ikke funka, jo mer klengete ble han. Han fikk til og med overtalt meg til å "prøve litt mer" to ganger, selv om jeg visste at jeg var ferdig. Når det er sagt er han nå nygift med ei nydelig jente og virker å være veldig så lykkelig. Du gjør han ingen tjenester med å utsette det, selv om han kanskje tror det selv. Bare å få det unna, så dere begge kan gå videre med livet. Endret 30. juli 2017 av Bloodless 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #12 Skrevet 31. juli 2017 Hvordan går det Ts? Har du snakket med han? Anonymkode: da23f...fc2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #13 Skrevet 2. august 2017 Jeg er i en liknende situasjon som deg nå, er så vanskelig! Jeg vet at forholdet vårt ikke er bra, men samtidig klarer jeg ikke stå opp for meg selv og si at jeg ikke vil mer. Prøvde i sted, men begynte bare å gråte og fikk ikke sagt noe. Hvordan går det med deg? Har du klart å gjøre det slutt? Anonymkode: 55081...fe3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #14 Skrevet 2. august 2017 Du må gjøre det slutt uansett hvor fælt det er. Han elsker deg overalt på jord og du elsker ikke han tilbake. Ja, han blir knust, men det er ikke ditt ansvar å gjøre han glad og lykkelig. Han kommer til å finne noen andre som elsker han like mye tilbake. Og du like så. Men da må du ta praten og ende dette forholdet først som sist. Anonymkode: 3833e...cc7 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #15 Skrevet 2. august 2017 Hei og takk til dere som har svart. Jeg har prøvd å prate med han, men det gikk ikke noe bra. Han begynte å diskutere det på en måte, og fikk meg til å love at vi ihvertfall skulle prøve en måned til. Jeg vet jo at jeg ikke vil, men jeg klarer ikke fortelle om alle grunnene heller, da vil det bare bli stygt gjort. Så han tror at dette er noe vi kan løse. Jeg er mildt sagt litt fortvilet, men tenker at jeg får forberede meg bedre til om en måned da.. Anonymkode: 6e259...1be
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #16 Skrevet 2. august 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei og takk til dere som har svart. Jeg har prøvd å prate med han, men det gikk ikke noe bra. Han begynte å diskutere det på en måte, og fikk meg til å love at vi ihvertfall skulle prøve en måned til. Jeg vet jo at jeg ikke vil, men jeg klarer ikke fortelle om alle grunnene heller, da vil det bare bli stygt gjort. Så han tror at dette er noe vi kan løse. Jeg er mildt sagt litt fortvilet, men tenker at jeg får forberede meg bedre til om en måned da.. Anonymkode: 6e259...1be Jeg skal love deg at du gjør ham ingen tjeneste ved å være "snill". Hvis du er brutalt ærlig med han vil det ikke bare bli lettere for ham å akseptere men også mye lettere for ham å komme over deg - du må tørre å være litt bitch og si det du mener. Anonymkode: 9ae32...fbd 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #17 Skrevet 2. august 2017 På 7/30/2017 den 22.41, AnonymBruker skrev: Oi. Det virker som han legger ekstremt mye på deg. Som om hele hans lykke avhenger av deg. Det er veldig urettferdig. Tror bare du må hoppe i det. Det er nok til det beste for dere begge. Han må lære seg å være lykkelig på egenhånd og ikke være avhengig av å ha en kjæreste for å ha noe å leve for. Anonymkode: a8dac...c05 De bure absolutt gjøre slutt da det ikke er bra om en faker i forholdet, men er det urettferdig av han å vise at han bryr seg om henne da han kanskje tror han er i et forhold hvor hun føler det samme. Hvor mange både menn og kvinner her på denne siden har ikke grått over at de ikke har funnet noen og føler seg ensomme. Hvorfor holder han tilbake på følelsene er det spørsmål jeg ofte ser, det kan vel ha noe med å gjøre at de frykter akkurat dette at de ikke er glad i deg allikevel. Anonymkode: 0dc78...0db
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #18 Skrevet 2. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal love deg at du gjør ham ingen tjeneste ved å være "snill". Hvis du er brutalt ærlig med han vil det ikke bare bli lettere for ham å akseptere men også mye lettere for ham å komme over deg - du må tørre å være litt bitch og si det du mener. Anonymkode: 9ae32...fbd Jeg var ganske så ærlig, men han trodde ikke på at jeg kunne miste følelser, eller at jeg ikke kunne ville mer. Han mener at det er fordi jeg holder igjen på et vis. Han har også startet jobb igjen etter ferien nå, så da møtes vi kun i helger. Anonymkode: 6e259...1be
Virrevirrevapp Skrevet 2. august 2017 #19 Skrevet 2. august 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var ganske så ærlig, men han trodde ikke på at jeg kunne miste følelser, eller at jeg ikke kunne ville mer. Han mener at det er fordi jeg holder igjen på et vis. Han har også startet jobb igjen etter ferien nå, så da møtes vi kun i helger. Anonymkode: 6e259...1be Dere er rett og slett uenige. Han vil gi forholdet en sjanse, mens du vil ut. Du gir ham håp når du vingler.
Elaine Marley Skrevet 2. august 2017 #20 Skrevet 2. august 2017 Dette var ganske likt som hos meg. Han ville gjerne fortsette forholdet, og jeg ikke. Snakket med han tidligere i sommer, og da sa jeg meg enig i at jeg ville prøve litt mer. Egentlig visste jeg at jeg ikke ville det, men akkurat der og da klarte jeg ikke å gjøre det slutt. Så hvor knust han ble, og jeg følte meg helt forferdelig. Resten av sommeren har jeg bare følt at det var feil, og har egentlig bare vært sur og irritert på han. Fant tilslutt at han ikke fortjente å ha en kjæreste som var sånn mot han, og at det var bedre for meg å gå videre. Så da gjorde jeg det slutt. Følte meg egentlig helt forferdelig, og gjør det enda. Vi var sammen lenge også, så derfor er det enda verre og jeg føler meg ganske trist selv om det var jeg som gjorde det slutt. Det jeg vil frem til er at det er bedre å gjøre det slutt enn å bli når du vet at du ikke vil mer. Ja, det er aldri gøy å såre noen og det vil nok bli vanskelig. Allikevel vil det bli bedre for både deg og han. Begge fortjener å ha det bra og en kjæreste som ønsker å være med dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå