fruenge Skrevet 30. juli 2017 #1 Skrevet 30. juli 2017 ups lurer på om jeg har gjort moe dumt nå. Jeg fikk en mail etter hovedopptaket som sa at jeg ville få tilbud i suppleringopptaket på studie hos hioa. Jeg hadde da klaget for de hadde regnet feil på poengsummen min. Sto om nr 1 på venteliste. Fikk da denne mailen som sa at jeg kom til å få studieplass i supplerinsopptaket. Jeg hadde allerede svart at jeg ville stå på venteliste på de andre ønskene mine. Nå i går fikk jeg besljed om at jeg var kommet inn på et høyere pri ønske og at tilbudet v hioa bortfalt. Men det var ikke dette jeg ønsket. Er det noen mulighet å få gjort om på dette slik at j kommer inn på HIOA i stede for førsteønsket mitt. Søren klype!
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #2 Skrevet 30. juli 2017 Om du hadde noe plassert over studiet du ville ha på hioa, så kan du ikke gå "nedover" på listen din om du får et tilbud høyere opp. Her hadde de gjort en feil, så jeg ville nok ha ringt og spurt likevel - men vanligvis går det ikke an. Anonymkode: 91ac1...da5 2
fruenge Skrevet 30. juli 2017 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du hadde noe plassert over studiet du ville ha på hioa, så kan du ikke gå "nedover" på listen din om du får et tilbud høyere opp. Her hadde de gjort en feil, så jeg ville nok ha ringt og spurt likevel - men vanligvis går det ikke an. Anonymkode: 91ac1...da5 Ja, jeg skal ringe i morgen å spørre. Jeg trodde at jeg skylle få et formelt svar i supplerinsopptaket, og ikke bare en liten mail. Litt risky å trekke ventelisteplass før den forelå formelt. Det får være mitt argument. Håper d går
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #4 Skrevet 30. juli 2017 Ja skjønner tankegangen din, det gir mening - håper du får plassen du ville ha! Anonymkode: 91ac1...da5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #5 Skrevet 30. juli 2017 1 time siden, fruenge skrev: Ja, jeg skal ringe i morgen å spørre. Jeg trodde at jeg skylle få et formelt svar i supplerinsopptaket, og ikke bare en liten mail. Litt risky å trekke ventelisteplass før den forelå formelt. Det får være mitt argument. Håper d går Lavere prioriterte faller uansett bort selv om man får et tilbud man må svare på. Det er slik prioritering fungerer. Den feilen Samordna har gjort har de rettet opp i, men dette er din egen feil. Hvorfor prioriterte du noe på topp dersom du ikke ville gå det? Hvorfor valgte du å stå på venteliste på det høyeste prioriterte når du heller ville gå på noe lavere prioritert? Tvilsomt at du får lov til dette. Det er mange som angrer seg etter at de har fått studieplass, og Samordna gjør ingenting med det. Hvis det går for deg er det ganske ekstraordinært. Anonymkode: d44c3...12f 3
fruenge Skrevet 30. juli 2017 Forfatter #6 Skrevet 30. juli 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lavere prioriterte faller uansett bort selv om man får et tilbud man må svare på. Det er slik prioritering fungerer. Den feilen Samordna har gjort har de rettet opp i, men dette er din egen feil. Hvorfor prioriterte du noe på topp dersom du ikke ville gå det? Hvorfor valgte du å stå på venteliste på det høyeste prioriterte når du heller ville gå på noe lavere prioritert? Tvilsomt at du får lov til dette. Det er mange som angrer seg etter at de har fått studieplass, og Samordna gjør ingenting med det. Hvis det går for deg er det ganske ekstraordinært. Anonymkode: d44c3...12f Jeg kan se den. Men det å skulle si ifra at man ikke skulle stå på venteliste når msn ikke anser å ja fått et formelt tilslag om plass, er og spesielt, og det synes jeg var uklart
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #7 Skrevet 30. juli 2017 2 minutter siden, fruenge skrev: Jeg kan se den. Men det å skulle si ifra at man ikke skulle stå på venteliste når msn ikke anser å ja fått et formelt tilslag om plass, er og spesielt, og det synes jeg var uklart Jeg skjønner ikke helt hva du mener her,men det står veldig klart på sidene til SO at opptaket gjøres slik AB ..12f beskriver over. Anonymkode: 5b66c...359
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #8 Skrevet 30. juli 2017 19 minutter siden, fruenge skrev: Jeg kan se den. Men det å skulle si ifra at man ikke skulle stå på venteliste når msn ikke anser å ja fått et formelt tilslag om plass, er og spesielt, og det synes jeg var uklart Det som er uklart er måten du resonnerer på. Sier man ja til å stå på venteliste "risikerer" man at man får plass, og da må nødvendigvis den tidligere plassen man eventuelt hadde gå til andre som står på venteliste til det studiet. Anonymkode: 23c2d...b13 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #9 Skrevet 31. juli 2017 1 time siden, fruenge skrev: Jeg kan se den. Men det å skulle si ifra at man ikke skulle stå på venteliste når msn ikke anser å ja fått et formelt tilslag om plass, er og spesielt, og det synes jeg var uklart Nei, det er det ikke. Det er derfor man skal velge om man vil stå på venteliste eller ikke etter hovedopptaket. Dersom man velger å stå på venteliste på en plass man har på 1. prioritet og kommer inn i suppleringsopptaket mister man alle de lavere prioriterte valgene. Anonymkode: d44c3...12f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå