Gå til innhold

Gi bort kortinfo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det "trygt" å gi bort kortinfo til flyselskapet gjennom chat? Hvordan forholder ev banken seg til dette?

Anonymkode: afdf5...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi aldri bort koden til andre. Kontonr.krever de og det er greit, men aldri kode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette per telefon eller chat på nett? Vær sikker på at det ikke er en spamside med falsk chat.

Bare hvis man er sikker på at det er genuint ville jeg oppgitt kortinfo til ansatt hos flyselskapet for bestilling av billett for eksempel. Men er jo uansett mye bedre å gjøre det via nett, ville gjort det var jeg deg, de fleste kan det i dag :) (selv om jeg skjønner at enkelte passasjerer må bestille gjennom telefon for veldig spesiell bagasje, hvis man er funksjonshemmet etc.)

Anonymkode: 19cb6...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette per telefon eller chat på nett? Vær sikker på at det ikke er en spamside med falsk chat.

Bare hvis man er sikker på at det er genuint ville jeg oppgitt kortinfo til ansatt hos flyselskapet for bestilling av billett for eksempel. Men er jo uansett mye bedre å gjøre det via nett, ville gjort det var jeg deg, de fleste kan det i dag :) (selv om jeg skjønner at enkelte passasjerer må bestille gjennom telefon for veldig spesiell bagasje, hvis man er funksjonshemmet etc.)

Anonymkode: 19cb6...7fa

Hos widerøe er det ikke mulig å legge til ekstra bagasje på nett etter at billetten er bestilt. Eneste mulighet er på chat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chatten hos Widerøe er kryptert så det er relativt trygt.

Anonymkode: d4008...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det "trygt" å gi bort kortinfo til flyselskapet gjennom chat? Hvordan forholder ev banken seg til dette?

Det er aldri lurt å bruke annet enn kredittkort på nettet. Kredittkortkontonummeret er mindre risikofyllt å gi bort enn et kontonummer knyttet til et debet kort. Pin gir du aldri bort, heller ikke sikkerhetskoden på tre tall. 

Skal du få overført penger så bruk en egen konto der du har minimalt med penger og ikke kort til kontoen. 

Anonymkode: d88c1...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...