Bottega Skrevet 30. juli 2017 #1 Skrevet 30. juli 2017 Jeg vurderer å ta et årsstudium i psykologi hos bjørknes privatskole nettbasert. Noen her som har gått årsstudium i psykologi før? Er det veldig vanskelig å få ok karakterer? Tenker bare å gå dette for å få 60 poeng slik at snittet mitt blir litt bedre. Er studiet overkommelig?
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #3 Skrevet 30. juli 2017 Jeg har ingen erfaring med skolen, men hvorfor i alle dager vil du betale så mye for et årsstudium? Hvorfor ikke ta en restplass på samordna så slipper du å få et gigantisk studielån for et år med tullefag? Anonymkode: ae21b...9fb 6
Bottega Skrevet 30. juli 2017 Forfatter #4 Skrevet 30. juli 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen erfaring med skolen, men hvorfor i alle dager vil du betale så mye for et årsstudium? Hvorfor ikke ta en restplass på samordna så slipper du å få et gigantisk studielån for et år med tullefag? Anonymkode: ae21b...9fb Fordi jeg har ikke snittet som trengs for å komme inn. Jeg kommer ikke til å ta studielån hvis jeg skal gå dette årsstudiumet btw.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #5 Skrevet 30. juli 2017 Sitat Fordi jeg har ikke snittet som trengs for å komme inn. Jeg kommer ikke til å ta studielån hvis jeg skal gå dette årsstudiumet btw. Du kan ha 2 i snitt for å komme inn på restetorget, det er ledige studieplasser som ingen ville ha i hovedopptaket. ok, selv om du ikke skal ta studielån så koster det jo 75000 kroner for et år, jeg hadde heller søkt meg inn via restetorget på et intr. årsstudium eller tatt første år av en bachelor, evt bare tatt enkeltemner som du liker (f.eks noe relatert til det du vil studere når du kommer inn på det du trenger ekstra poeng til ) Anonymkode: ae21b...9fb 2
ajarRun Skrevet 30. juli 2017 #6 Skrevet 30. juli 2017 Hvorfor ikke bare søke seg inn på pedagogikk på UiO feks og ta første året psykologi som frie emner? Det gjorde jeg. Har fått D i psykologifag jeg ikke kunne navnet på (var pinlig når det var tre eksamner i psykologi der og jeg ikke visste hva jeg hadde studert). 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #7 Skrevet 30. juli 2017 Hvilket snitt er det du skal forbedre? Høyere utdanning gir kun 2 tilleggspoeng uansett hva det er du studerer. Om du ikke har studert tidligere ville jeg heller gjort som de andre foreslår her, finn deg en restplass på et studie som ikke koster penger også ser du om dette fungerer for deg. Anonymkode: 62fb9...d99
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #9 Skrevet 30. juli 2017 29 minutter siden, funginger skrev: Det høres ut som en dårlig ide. Hva har du studert? Anonymkode: 43922...0aa
funginger Skrevet 30. juli 2017 #10 Skrevet 30. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har du studert? Anonymkode: 43922...0aa Jeg studerer fortsatt faktisk, men betaler ikke skolepenger til ingen nytte.
Bottega Skrevet 30. juli 2017 Forfatter #11 Skrevet 30. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilket snitt er det du skal forbedre? Høyere utdanning gir kun 2 tilleggspoeng uansett hva det er du studerer. Om du ikke har studert tidligere ville jeg heller gjort som de andre foreslår her, finn deg en restplass på et studie som ikke koster penger også ser du om dette fungerer for deg. Anonymkode: 62fb9...d99 Jeg har bare lyst til å gå et årsstudium for å få karaktersnittet mitt litt opp, men kommer til å ta opp VGs karakterer først og kanskje etter også. Får se. Men hvis jeg har et dårlig snitt, har jeg da sjans til å komme inn på et årsstudium med et snitt på mye mer enn hva jeg har liksom? Årsstudium i psykologi er jo ganske populært..
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #12 Skrevet 30. juli 2017 Kan du ikke studere tilnærmet gratis på offentlig høyskole/universitet da? Gjør det, spar pengene dine til senere. Det er også mitt råd. Anonymkode: 956ed...d7d
Bottega Skrevet 30. juli 2017 Forfatter #13 Skrevet 30. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan ha 2 i snitt for å komme inn på restetorget, det er ledige studieplasser som ingen ville ha i hovedopptaket. ok, selv om du ikke skal ta studielån så koster det jo 75000 kroner for et år, jeg hadde heller søkt meg inn via restetorget på et intr. årsstudium eller tatt første år av en bachelor, evt bare tatt enkeltemner som du liker (f.eks noe relatert til det du vil studere når du kommer inn på det du trenger ekstra poeng til ) Anonymkode: ae21b...9fb Men de fleste årsstudiumene jeg har sett på har jo meget høyt snitt.. Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan du ikke studere tilnærmet gratis på offentlig høyskole/universitet da? Gjør det, spar pengene dine til senere. Det er også mitt råd. Anonymkode: 956ed...d7d Jo, jeg gjør selvsagt det hvis jeg kommer inn! Meen når jeg ser karaktersnittene på de årsstudiumene jeg vil gå, så er de så høye..
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #14 Skrevet 30. juli 2017 Sitat Men de fleste årsstudiumene jeg har sett på har jo meget høyt snitt.. Det var derfor jeg anbefalte deg å se på restetorget Nå er du veldig sent ute, men det er fortsatt ledige plasser på årsstudium som bibliotek- og dokumentasjonsvitenskap, historie, engelsk, nordisk, statsvitenskap og en del annet. Dersom du har et vitnemål, eller går under 25/3 regelen kan du søke på en av disse plassene nå, og så får du den i morgen (uansett hva du har i snitt, så lenge du har et vitnemål med generell studiekompetanse). Det er også en del bachelorstudier som har ledig plass, om du får studieplass på et universitet, kan du melde deg opp til åpne enkeltemner, da kan du ta disse emnene istedetfor bacheloremnene du har fått plass på det ene året. Jeg forstår ikke helt om du VIL gå 1 år psykologi, eller om du vil gå hva som helst for å få 2 ekstrapoeng, det var det jeg fikk inntrykk av i HI. Hva vil du studere senere, og hva har du i snitt nå? Anonymkode: ae21b...9fb
Bottega Skrevet 30. juli 2017 Forfatter #15 Skrevet 30. juli 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var derfor jeg anbefalte deg å se på restetorget Nå er du veldig sent ute, men det er fortsatt ledige plasser på årsstudium som bibliotek- og dokumentasjonsvitenskap, historie, engelsk, nordisk, statsvitenskap og en del annet. Dersom du har et vitnemål, eller går under 25/3 regelen kan du søke på en av disse plassene nå, og så får du den i morgen (uansett hva du har i snitt, så lenge du har et vitnemål med generell studiekompetanse). Det er også en del bachelorstudier som har ledig plass, om du får studieplass på et universitet, kan du melde deg opp til åpne enkeltemner, da kan du ta disse emnene istedetfor bacheloremnene du har fått plass på det ene året. Jeg forstår ikke helt om du VIL gå 1 år psykologi, eller om du vil gå hva som helst for å få 2 ekstrapoeng, det var det jeg fikk inntrykk av i HI. Hva vil du studere senere, og hva har du i snitt nå? Anonymkode: ae21b...9fb Haha omg, dette visste jeg faktisk ikke! Tusen tuusen takk. Skal gjøre dette til neste år i og med at jeg strøyk i matte, så har ikke vitnemål.. ligger på rundt 3 i snitt nå:/ har tenkt på lektorstudie. Jeg MÅ ikke gå psykologi, var det eneste jeg kunne tenkt meg på Bjørnnes hvis jeg måtte betale hvis du skjønner.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #16 Skrevet 30. juli 2017 Ja jeg forstår, du må ha vitnemål/generell studiekompetanse for å gå årsstudium på privatskole også, så det er derfor vi rådet deg til å ta det på en høyskole eller et universitet istedetfor så du slapp å betale så mye. Ta opp matematikken du, og så kan du søke deg inn til neste år, det er masse ledige plasser på lektorstudiene nord i landet, men du må ha 35 skolepoeng (altså 3,5 i snitt), 4 i matematikk og 3 i snitt i norskfagene. Du kan ta opp fag både til jul og sommeren, bare husk å søk høyere studier før fristen Anonymkode: ae21b...9fb 1
Bottega Skrevet 30. juli 2017 Forfatter #17 Skrevet 30. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg forstår, du må ha vitnemål/generell studiekompetanse for å gå årsstudium på privatskole også, så det er derfor vi rådet deg til å ta det på en høyskole eller et universitet istedetfor så du slapp å betale så mye. Ta opp matematikken du, og så kan du søke deg inn til neste år, det er masse ledige plasser på lektorstudiene nord i landet, men du må ha 35 skolepoeng (altså 3,5 i snitt), 4 i matematikk og 3 i snitt i norskfagene. Du kan ta opp fag både til jul og sommeren, bare husk å søk høyere studier før fristen Anonymkode: ae21b...9fb Ja, vet man må ha vitnemål for å gå hos bjørknes også. Men ettersom jeg nå vet om restetorget, så føler jeg meg lykkelig haha. Da vet jeg at jeg alltids kan komme meg inn på noe etter å ha tatt opp fag:-) Tusen takk for hjelpen! Skal ikke gå privatskole nå som jeg vet dette btw 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #18 Skrevet 30. juli 2017 Her er forresten poenggrensene fra hovedopptaket i år, det kommer mer informasjon om et par dager med supp.opptaket. https://www.samordnaopptak.no/arkiv/statistikk/17/poenggrenser_2017_2016.html Sitat Tusen takk for hjelpen! Skal ikke gå privatskole nå som jeg vet dette btw Bare hyggelig! Håper du kommer inn til neste år Anonymkode: ae21b...9fb 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #19 Skrevet 1. august 2017 Lett å få greie karakterer. Leste en uke før eksamen, fikk c på alle eksamnene (a og b på exphil og exfac). Anonymkode: 1cd41...6b5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #20 Skrevet 2. august 2017 På 30. juli 2017 den 20.10, amativeReflection skrev: Hvorfor ikke bare søke seg inn på pedagogikk på UiO feks og ta første året psykologi som frie emner? Det gjorde jeg. Har fått D i psykologifag jeg ikke kunne navnet på (var pinlig når det var tre eksamner i psykologi der og jeg ikke visste hva jeg hadde studert). Ikke TS, men hvordan fungerer dette? Melder man seg bare opp på et hvilket som helst studie, og følger undervisningen til psykologi..? Anonymkode: 7b4fd...78f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå