AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #1 Skrevet 30. juli 2017 Hei! Vi har tenkt å få oss en grå kontrastvegg i stuen. Har et splitter nytt hus der alt i utgangspunktet er malt hvitt. Har noen grå møbler i stuen (verken lys eller mørk grå) og ellsker å kombinere forskjellige nyanser av grå (vil ha møbler og vegger i sort/hvitt/grått/tre da vi har ganske fargerik kunst på veggene. Vi har en moderne stil. Noen som vil anbefale en vakker gråfarge? Anonymkode: cdb30...dda
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #2 Skrevet 30. juli 2017 Hvilken hvitfarge har dere da? Det har nemlig mye å si for hvilken gråfarge som er fin til. Les på jotun sine sider, da får du masse info. Grå skifer er en fin varm mellomgrå/mørk grå og den er fin til hvitfarger med litt gult i som ofte er den hvitfargen som leveres som standard med mindre man tar et aktivt valg om noe annet. Men sjekk jotun.no. Anonymkode: cef84...583 2
Soma Skrevet 30. juli 2017 #3 Skrevet 30. juli 2017 Vi har St pauls blue som kontrastvegg i stue, med hvitt ellers. Den er kanskje litt blågrå hvis du tenker mer grågrå, men enn lekker kontrastfarge Vi har malt med kalkmaling, og er veldig fornøyd https://www.google.no/search?q=st.+pauls+blue+stue&client=safari&hl=nb-no&prmd=imnv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjNkMCu2rHVAhUKnRQKHTkXCnoQ_AUICSgB&biw=1024&bih=672
Pikeliten Skrevet 30. juli 2017 #4 Skrevet 30. juli 2017 Sjekk gjerne med http://fargerad.jotun.no/ , der har de kompetanse
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #5 Skrevet 31. juli 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken hvitfarge har dere da? Det har nemlig mye å si for hvilken gråfarge som er fin til. Les på jotun sine sider, da får du masse info. Grå skifer er en fin varm mellomgrå/mørk grå og den er fin til hvitfarger med litt gult i som ofte er den hvitfargen som leveres som standard med mindre man tar et aktivt valg om noe annet. Men sjekk jotun.no. Anonymkode: cef84...583 Vet dessverre ikke fargekoden i huset :/ det er ikke jotun, men den er nok litt gult i som du sier (Det er ikke KNALL hvitt). Har vært på jotun sine sider, man får jo ikke helt riktig inntrykk av fargene der, og jeg har nok litt sære meninger, derfor søker jeg hjelp her med alle tankene jeg har TS. Anonymkode: cdb30...dda 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #6 Skrevet 31. juli 2017 8 timer siden, Soma skrev: Vi har St pauls blue som kontrastvegg i stue, med hvitt ellers. Den er kanskje litt blågrå hvis du tenker mer grågrå, men enn lekker kontrastfarge Vi har malt med kalkmaling, og er veldig fornøyd https://www.google.no/search?q=st.+pauls+blue+stue&client=safari&hl=nb-no&prmd=imnv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjNkMCu2rHVAhUKnRQKHTkXCnoQ_AUICSgB&biw=1024&bih=672 Ja den er kjempefin!! Har tenkt litt på blå/blågrå men endt opp med grå for at det ikke skal krasje med de sterke fargene vi har på kunsten i stuen. Ts. Anonymkode: cdb30...dda
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #7 Skrevet 31. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet dessverre ikke fargekoden i huset :/ det er ikke jotun, men den er nok litt gult i som du sier (Det er ikke KNALL hvitt). Har vært på jotun sine sider, man får jo ikke helt riktig inntrykk av fargene der, og jeg har nok litt sære meninger, derfor søker jeg hjelp her med alle tankene jeg har TS. Anonymkode: cdb30...dda Men grå skifer så lekker ut! Den skal jeg sjekke ut Anonymkode: cdb30...dda
visp Skrevet 31. juli 2017 #8 Skrevet 31. juli 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet dessverre ikke fargekoden i huset :/ det er ikke jotun, men den er nok litt gult i som du sier (Det er ikke KNALL hvitt). Har vært på jotun sine sider, man får jo ikke helt riktig inntrykk av fargene der, og jeg har nok litt sære meninger, derfor søker jeg hjelp her med alle tankene jeg har TS. Anonymkode: cdb30...dda Legg en hvit konvolutt mot karmer og sånt. Da finner du fort ut om det er gult i hvit-fargen (sikkert brukt bomull eller eggehvit).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå