Gjest Teletubbien Skrevet 10. januar 2005 #1 Skrevet 10. januar 2005 Er det noen som kan anbefale en bra restaurant i Trondheim? Gjerne en som er litt fin, og absolutt ingen pizzeria eller gatekjøkken-greie. Ikke Egon og Steakhouse heller: Jeg har lyst til å ta med en venninne på en litt fin restaurant, der man kommer i rene, pene klær uten at man dermed må komme i kjole eller antrekk Prisnivået sånn middels, der hovedretter til koster sånn helst under eller opp til 200 kr. Må ha øl/vin servering og god service. Ikke et sted hvor det kryr av masse hylende unger.... Kjøkkenet kan gjerne være eksotisk, men IKKE kinesisk eller thai. Noen tips ?
Gjest Revenka Skrevet 10. januar 2005 #2 Skrevet 10. januar 2005 Det ligger en ved bybrua, husker jeg ikke helt feil så heter den Chablis. De hadde god mat og ikke var det for dyrt heller. Vi feiret vår 4 års dag der for leden år. Anbefaler den!
Sander Skrevet 10. januar 2005 #3 Skrevet 10. januar 2005 CREDO har topp mat og kanskje den stilen du er ute etter, til tross for en beskjeden fasade. Litt dyrt.
Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2005 #4 Skrevet 11. januar 2005 var på Frati før jul. Masse mat med biff hovedretter mellom 150-200 kr. koselig og varm atmosfære der ja
Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2005 #5 Skrevet 11. januar 2005 Sushi bar ved Ravnkloa? Veldig god sushi i hvert fall, ikke så billig, men heller ikke sååå dyrt. de har en del annen japansk mat også.
Gjest TomKrus Skrevet 11. januar 2005 #6 Skrevet 11. januar 2005 Emilies er en sjarmerende liten restaurant med veldig god mat (fikk vel også en toppscore av adressa). Ligger rett overfor teateret. Edit. Kanskje litt dyrt, men det er verdt det!
hilli Skrevet 11. januar 2005 #7 Skrevet 11. januar 2005 Chablis er bra. Emilies ser veldig koselig ut, Credo har bra veldig bra mat, men jeg ble utsatt for en usannsynlig frekk servitør da jeg var der. Hold deg for all del unna Daily ved bybroa. Ellers er Grenaderen også en god restaurant.
Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2005 #8 Skrevet 11. januar 2005 Jonathan (tror den ligger i Dronningens gate, men er litt usikker) har god mat, men er kansje litt dyrere. Ellers ligger det en god, gresk restaurant i Fjordgt., mener den heter Akropolis, men er litt usikker...
Gjest Anonymous Skrevet 31. januar 2005 #10 Skrevet 31. januar 2005 Bryggen på Bakklandet, Frati, Credo og Palmehaven er blant mine trønderfavoritter. Vil du ha high-class kinesisk mat er Sezhuan i Olav Tryggvasonsgate stedet å gå. Bølgen & Moi hvis det er noe riktig spesielt som skal feires. Søstrene Karlsen likeså.
hilli Skrevet 1. februar 2005 #11 Skrevet 1. februar 2005 Bryggen ble lagt ned for en stund siden. Nå er det Daily som har tatt over lokalet, anbefales som sagt ikke.
Gjest Anonymous Skrevet 1. februar 2005 #12 Skrevet 1. februar 2005 Jonathan på Britannia har veldig bra mat, og ikke så dyrt faktisk! Grønn Pepper i Fjordgt. har bra mexicansk mat, det er rimelig. På solsiden har du Italienske PRIMO, kjempebra pizza og pasta til en ok penge.
Tuddelidu Skrevet 2. februar 2005 #13 Skrevet 2. februar 2005 Vil du ha high-class kinesisk mat er Sezhuan i Olav Tryggvasonsgate stedet å gå. Kan ikke si jeg er særlig enig med deg der - makan til kjedelig kinamat (og meny...) skal man lete lenge etter... :-?
rutti Skrevet 3. februar 2005 #14 Skrevet 3. februar 2005 Hvordan er grønn pepper i fjordgata? Noen som har vært her og har erfaring? Hva slags priser?
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #15 Skrevet 3. februar 2005 Kan ikke si jeg er særlig enig med deg der - makan til kjedelig kinamat (og meny...) skal man lete lenge etter... :-? hvilken kina anbefaler DU da?
Tuddelidu Skrevet 3. februar 2005 #16 Skrevet 3. februar 2005 hvilken kina anbefaler DU da? Hadde jeg visst det, skulle jeg vært glad. Jeg synes alle de kinesiske restaurantene jeg har vært på i Trondheim har vært nokså dårlige (kjedelig mat, lite utvalg etc.).
Tuddelidu Skrevet 3. februar 2005 #17 Skrevet 3. februar 2005 I tillegg synes jeg at en kinesisk restaurant bør se litt "kinesisk" ut - om ikke annet bare for å skape den rette stemningen. Sezhuan har ikeamøbler... :-?
Karianne Skrevet 19. februar 2005 #18 Skrevet 19. februar 2005 Har du vært på Mien Trung cafe ved leutenhaven, da? Det er en restaurant (ikke cafe, misvisende navn). De har utrolig god mat!!!! Og thai-maten kan du få så sterk du bare vil, du angir 1-5. Og betjeningen er veldig koselig. Anbefaler å sitte ved den koselige peisen på bord for to. De har ikke bare kinamat, men thai og anna asia-mat. Veldig stor meny.
Tuddelidu Skrevet 19. februar 2005 #19 Skrevet 19. februar 2005 Har du vært på Mien Trung cafe ved leutenhaven, da? Det er en restaurant (ikke cafe, misvisende navn). De har utrolig god mat!!!! Og thai-maten kan du få så sterk du bare vil, du angir 1-5. Og betjeningen er veldig koselig. Anbefaler å sitte ved den koselige peisen på bord for to. De har ikke bare kinamat, men thai og anna asia-mat. Veldig stor meny. Nei, der har jeg ikke vært, med høres jo bra ut, så kanskje vi prøver den neste gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå