Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har jeg rett til å bli litt sur? Har en god venninne jeg tilbringer mye tid med som tydeligvis er interessert i broren min... 

Hun har aldri sagt noe til meg om det, jeg har tullet med henne om det fordi jeg tidligere har hatt venninner som har vært interessert i han da han er ganske kjekk. 

Problemet her er jo egentlig ikke at hun liker han, det kan hun ikke noe for, men det er for min del helt naturlig å tenke at man tar det opp med en så god venninne før man gjør noe videre.

Forøvrig er IKKE broren min interessert i henne. Vi er 20, og broren min er 30, en veldig smart og kjekk mann med god utdannelse. Venninna mi er søt og alt mulig, men de er ekstremt forskjellige og han er av flere grunner altså ikke interessert. Det er jo ganske flaut for meg at venninna mi har gjort dette....

Anonymkode: 47744...f78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare si til veninna di at han ikke er interessert. problem solved.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, herremann skrev:

bare si til veninna di at han ikke er interessert. problem solved.

Jada. Men vurderer om jeg burde si at jeg synes det er dårlig gjort at hun ikke kan ta opp slike ting med meg først

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada. Men vurderer om jeg burde si at jeg synes det er dårlig gjort at hun ikke kan ta opp slike ting med meg først

de er voksne mennesker, trenger ikke deg som barnevakt.
du har da ingen rett til å kreve å vite slike ting.

Endret av herremann
  • Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det hun har gjort?

Anonymkode: 6c5c4...289

• Liker 4
Gjest Ingenting2
Skrevet

Søstre ass.... vi har ingen rett til å diktere hvem som blir interessert i våre brødre og de trenger heller ikke be om tillatelse til å sjekke opp/prøve seg. Vi eier ikke brødrene våre! 

Jeg har mange brødre. Dette er ikke en ny greie som kun skjer deg, forskjellen på oss er at jeg lar folk finne ut av forhold og/eller hookups selv! 

Skrevet

Hva er det hun har gjort da som gjør at du tenker hun er interessert i broren din? Uansett er jo ikke det dårlig gjort mot deg..? Skjønner ikke helt jeg..

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, herremann skrev:

de er voksne mennesker, dette er noe de kan ordne selv. trenger ikke deg som barnevakt 

Nei, ingen som trenger barnevakt, det handler om å ta litt hensyn til vennene sine da... Jeg blir jo litt sånn at jeg lurer på om hun føler at hun ikke kan prate med meg? Når broren min plutselig forteller meg dette blir jeg jo litt satt ut. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, canacas skrev:

Søstre ass.... vi har ingen rett til å diktere hvem som blir interessert i våre brødre og de trenger heller ikke be om tillatelse til å sjekke opp/prøve seg. Vi eier ikke brødrene våre! 

Jeg har mange brødre. Dette er ikke en ny greie som kun skjer deg, forskjellen på oss er at jeg lar folk finne ut av forhold og/eller hookups selv! 

Hahah :fnise: Føler på ingen måter at jeg eier han. Siden vi har såpass aldersforskjell, er vi ikke innmari close, da han flyttet ut mens jeg var ganske liten. Men jeg lurer på hvorfor venninna mi ikke tar det opp med meg først :laugh:

Gjest Ingenting2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hahah :fnise: Føler på ingen måter at jeg eier han. Siden vi har såpass aldersforskjell, er vi ikke innmari close, da han flyttet ut mens jeg var ganske liten. Men jeg lurer på hvorfor venninna mi ikke tar det opp med meg først :laugh:

Hvorfor skal hun det? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, canacas skrev:

Hvorfor skal hun det? 

Hvorfor ikke, prøver hun å skjule ting? Vi er kjempenære, snakker om alt, vet veldig mye om hverandre, hun har diverse problemer som gjør at hun ikke passer så godt til bla broren min (noe jeg kunne fortalt henne). Dette blir for meg veldig unaturlig å ikke fortelle. Men det ser ut til at enden på visa nok blir til at jeg spør henne hvorfor hun ikke fortalte det, så får vi se. Takker for svar ;) 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke, prøver hun å skjule ting? Vi er kjempenære, snakker om alt, vet veldig mye om hverandre, hun har diverse problemer som gjør at hun ikke passer så godt til bla broren min (noe jeg kunne fortalt henne). Dette blir for meg veldig unaturlig å ikke fortelle. Men det ser ut til at enden på visa nok blir til at jeg spør henne hvorfor hun ikke fortalte det, så får vi se. Takker for svar ;) 

Ærlig talt, TS, nå overskrider du grenser! Du har ingenting med om din venninne og din bror blir sammen. Det er heller du som har problemer når du føler behov for å være din brors vokter.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Arabella skrev:

Ærlig talt, TS, nå overskrider du grenser! Du har ingenting med om din venninne og din bror blir sammen. Det er heller du som har problemer når du føler behov for å være din brors vokter.

Prøver ikke å beskytte han, var mer hvorfor hun ikke følte hun kunne fortelle det til meg.

Var heller ikke en hensikt å rakke ned på henne ved å si at hun har problemer, noe som jeg aldri noensinne ville nevnt hadde det ikke vært for at dere verken vet hvem jeg, venninna mi eller broren min er, og disse problemene er ganske relevante i saken.

Men nå har jeg jo satt streken, så da trenger jeg ikke flere svar, hvert fall ikke av denne typen, du har åpenbart ikke forstått poenget.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner meg virkelig ikke på dere som ikke forstår TS sin reaksjon? Det er da helt naturlig å snakke om hvem man er interessert i med sin bestevenninne, og spesielt om det er broren hennes?

Anonymkode: 1d6fb...37d

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke, prøver hun å skjule ting? Vi er kjempenære, snakker om alt, vet veldig mye om hverandre, Anonymkode: 47744...f78

Da vet hun sikkert også at du kom til å bli dritsur, og har kviet seg for å ta det opp med deg, muligens? 

Og hvorfor trenger du på død og liv ha frem at du syns det er dårlig gjort at hun ikke har fortalt deg det? Du har jo i utgangspunktet ingenting med det.
Hvis du absolutt må ta det opp, så ville jeg vel heller forsikret henne om at hun faktisk kan snakke med deg om alt, og at du støtter henne uansett?
Jeg syns vel kanskje ikke at du høres ut som en god venninne, for det virker det som om du ikke synes hun er god nok for han..?

Skjønner godt at hun ikke har sagt noe, jeg....

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, canacas skrev:

Jeg hadde likt å vite det om kameraten min ønsket å prøve seg på søsteren min..

Anonymkode: bdccb...ebb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke helt problemet. Greit, om hun hadde vært 15 og han 30 så hadde det vert upassende. Men her er det to voksne mennesker. Forstår hverken din flauhet over dette eller tanken om at hun har meldeplikt om hvem hun liker.

Anonymkode: b6c9e...f34

• Liker 4
Skrevet

Hva galt er det hun har gjort?

• Liker 2
Gjest Ingenting2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde likt å vite det om kameraten min ønsket å prøve seg på søsteren min..

Anonymkode: bdccb...ebb

Ja. Og mine brødre kan drite i å stå i veien for mitt privatliv. Det er vel søstera di som får avvise han, ikke du. Du eier ikke henne, eller kameraten din. La dem finne ut om det er noe først. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en venninne som deg en gang, som mente at jeg "skjulte noe" fordi jeg ikke hadde fortalt henne om 2 dates jeg gikk på med en felles venn av oss. Jeg er veldig åpen om mange ting, men veldig privat med andre - som feks når det er noe jeg er usikker på, som å begynne å date en kompis. Bedre å ikke fortelle noe med det første og la det gå sin naturlige gang og heller oppdatere senere.

Venninna mi ble fornærma og mente at dette burde jeg ikke "skjult" for henne (skjulte ikke, men unnlot å fortelle. Om noen hadde spurt, hadde jeg dvart ærlig) 

Jeg kutta henne ut. Det føltes så grenseoverskridende for meg at hun mente å ha krav på å vite noe som helst, uansett hvor close vi var! 

I ditt tilfelle ser jeg at det er litt annerledes med en bror, men likevel absolutt ikke innafor fra din side synes jeg. Du har ingenting med det. 

Anonymkode: 0c9f3...324

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...