Pipaluk Skrevet 30. juli 2017 #1 Skrevet 30. juli 2017 Det står at jeg skal legge opp 8 masker. Mener de at jeg skal legge opp 8 nye masker, snu og strikke tilbake igjen, før jeg begynner med 9 rette sammen osv?
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #2 Skrevet 30. juli 2017 Det ser ut som du skal legge opp åtte nye masker og så fortsette med de maskene du har. Altså ikke snu og strikke tilbake. Anonymkode: 88fcb...8e7
DysterPytten Skrevet 30. juli 2017 #3 Skrevet 30. juli 2017 Strikker du rundt eller frem og tilbake? Er dette på enden? Det ser jo ut som du skal legge opp 8masker der du er, og så fortsette å strikke med 9 rett osv.
Pipaluk Skrevet 30. juli 2017 Forfatter #4 Skrevet 30. juli 2017 33 minutter siden, DysterPytten skrev: Strikker du rundt eller frem og tilbake? Er dette på enden? Det ser jo ut som du skal legge opp 8masker der du er, og så fortsette å strikke med 9 rett osv. Jeg strikker frem og tilbake, og dette er en ny pinne. Jeg får det ikke til å stemme at jeg skal legge opp 8 masker uten å strikke tilbake igjen.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #5 Skrevet 30. juli 2017 5 minutter siden, Pipaluk skrev: Jeg strikker frem og tilbake, og dette er en ny pinne. Jeg får det ikke til å stemme at jeg skal legge opp 8 masker uten å strikke tilbake igjen. Hva skal "dette" bli? Er det en genser/jakke der du skal legge opp nye masker under armene? Tilstrekkelig opplysning til å forstå "prosjektet" er viktig for riktig svar Anonymkode: 6e47c...f74 1
Pipaluk Skrevet 30. juli 2017 Forfatter #6 Skrevet 30. juli 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skal "dette" bli? Er det en genser/jakke der du skal legge opp nye masker under armene? Tilstrekkelig opplysning til å forstå "prosjektet" er viktig for riktig svar Anonymkode: 6e47c...f74 Jeg strikker en tiger Og nå nærmer jeg meg snuten.
Pipaluk Skrevet 30. juli 2017 Forfatter #7 Skrevet 30. juli 2017 Og dette er strikkesiden. Kanskje vanskelig for andre å sette seg inn i prosjektet men er takknemmelig for alle tips:)
DysterPytten Skrevet 30. juli 2017 #8 Skrevet 30. juli 2017 1 time siden, Pipaluk skrev: Jeg strikker frem og tilbake, og dette er en ny pinne. Jeg får det ikke til å stemme at jeg skal legge opp 8 masker uten å strikke tilbake igjen. Men da skal du vel snu da? Og strikke over de 8 maskene du har lagt opp? 1
Pipaluk Skrevet 30. juli 2017 Forfatter #9 Skrevet 30. juli 2017 4 minutter siden, DysterPytten skrev: Men da skal du vel snu da? Og strikke over de 8 maskene du har lagt opp? Ja det virker logisk. Men rart at de ikke sier at jeg skal snu. Det har de skrevet i andre oppskrifter
SweetM Skrevet 30. juli 2017 #10 Skrevet 30. juli 2017 2 timer siden, Pipaluk skrev: Det står at jeg skal legge opp 8 masker. Mener de at jeg skal legge opp 8 nye masker, snu og strikke tilbake igjen, før jeg begynner med 9 rette sammen osv? Legg opp 8 masker på begynnelsen av den pinnen der du har de andre maskene og så fortsetter du å strikke derfra slik som det står. 1
SweetM Skrevet 30. juli 2017 #11 Skrevet 30. juli 2017 For å prøve å forklare litt bedre: Når jeg skal legge opp flere masker i begynnelsen av en pinne legger jeg opp en og en maske og strikker den over på høyre pinne. 1
Pipaluk Skrevet 30. juli 2017 Forfatter #12 Skrevet 30. juli 2017 Jeg ble ikke helt klok på oppskriften eller forklaringene. Jeg valgte å legge opp 8 masker, snu og strikke over maskene. Ett sted så skulle jeg ende opp med 20 masker på pinnen. Da må det være noe galt med oppskriften. Skjer det ofte i strikkebøker at det blir kluss med tallene?
onyx Skrevet 30. juli 2017 #13 Skrevet 30. juli 2017 Om jeg forstår dette riktig så strikker du frem og tilbake på 2 pinner og er nå kommet til det punktet at du skal strikke selve hodet og derfor skal legge opp masker over hodet/pannen? Selv synes jeg det er enklest å legge opp masker på slutten av en pinne, så jeg ville lagt opp først 8 masker på slutten av siste pinne før du begynner med hodet, snudd og strikket tilbake mens jeg fulgte instruksjonene (- å legge opp 8 masker) og lagt opp 8 nye masker på slutten av pinnen, snudd og fulgt instruksjonene (igjen, - å legge opp 8 masker, de har du allerede laget). Du skal ha 36 masker når du er ferdig med disse to pinnene. 1
charactouy Skrevet 31. juli 2017 #14 Skrevet 31. juli 2017 21 timer siden, Pipaluk skrev: Det står at jeg skal legge opp 8 masker. Mener de at jeg skal legge opp 8 nye masker, snu og strikke tilbake igjen, før jeg begynner med 9 rette sammen osv? Neste p betyr at du skal snu arbeidet fra der du var. Da har du 22 masker og er klar til å begynne å strikke. Der skal du legge opp 8 masker i begynnelsen av pinnen. Så skal du på de 'gamle' 22 maskene strikke 9 rett, 2 rett sammen, 2 rett sammen, 9 rett. Deretter snur du, legger opp 8 masker i begynnelsen av pinnen, strikker de 28 du har der fra før vrang og er kommet til =36 masker. 1
metempsychosis Skrevet 31. juli 2017 #15 Skrevet 31. juli 2017 Jeg forstår det slik som @charactouy, legg opp 8 masker før du strikker resten av pinnen som anvist (ser det som viktig at disse legges opp i begynnelsen av pinnen). Pinnen deretter skal man også legge opp 8 masker før man strikker resten som anvist 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå