Gå til innhold

Helt ærlig, hvordan reagerer du på kvinner som soler seg toppløs på stranda/parken/ved bassenget?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser puppene dine ut da?

Anonymkode: 8f598...dee

De er veldig fine. Store og ikke hengende. 

Endret av Majott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutter siden, Majott skrev:

Jeg har ikke noe problem med å bli sett litt på, og er vant til oppmerksomhet. Så noen blikk og generell oppmerksomhet på utseendet mitt er ikke sjenerende, det er jeg som sagt vant til. Selv om jeg ikke er vakker, har jeg et utseende som gir mye positiv oppmerksomhet. Får mange blikk f.eks på butikken, og andre hverdagslige situasjoner, så jeg er vant til blikk. Kler meg ofte i kjole og skjørt, og har ikke noe problem med at folk ser på meg. Kler meg pent, og har ikke en "utfordrende" klesstil. 

Men jeg må si at det ble forskjell da jeg tok av bikinitoppen, og solte meg toppløs. Da gikk det fra litt titting og oppmerksomhet til rett og slett glaning. Og det var jeg rett og slett ikke komfortabel med. Det var flere som solte seg toppløs der, men kanskje de taklet glaning bedre enn jeg gjorde :)

Jeg følte meg veldig ufri når flere rundt meg glante mer eller mindre åpenlyst, og fulgte med på alt jeg gjorde. Det var ikke vanskelig å oppfatte det. Jeg var på stranda for å slappe av og kose meg, men det ble umulig når jeg ble glant på. De andre som solte seg toppløs lå lenger unna, så de var ikke akkurat i synet på de mennene som så på meg. Så jeg tror jo at de ville glant på de andre også, hvis de var nærmere.

Jeg tror jeg solte meg toppløs i ca 30 min, før jeg tok på meg toppen igjen. Å bli kikket på i sidesynet når jeg er på stranda er jeg vant til. Det blir vel alle. Det ble noe annet når jeg tok av meg toppen og solte meg toppløs. Jeg syntes det ble ekkelt og ukomfortabelt når familiefedre og kjærester åpenlyst glante på meg, og jeg syntes det var flaut overfor damene deres. 

Takk for at du deler! 

Jeg er helt enig med deg og flere at glaning er uønsket oppmerksomhet. Det tenker jeg at hadde det vært meg selv hadde jeg også reagert på. Men det er liksom ikke sånn at jeg stirrer mot puppene. Det er mer at når du lar blikket gli over området merker man seg puppene. Og når du ser ned i boka og leser, legger du merke til puppene i sidesynet. 

Jeg er veldig opptatt av at de som soler seg nakne ikke skal synes det er ekkelt. Derfor var jeg veldig obs på å ikke bli overstadig med kikkingen. Men jeg merket meg at en mann (ca. 55) kom bort til dem i snakket en hel stund og da med anledning til å glane. Vet ikke om det var pga puppene eller andre motivasjoner.

Jeg har fått et stygt skille. Skulle i grunn ønske jeg hadde turt å sole meg toppløs. Men jeg vil ikke folk skal tro jeg gjør det for oppmerksomhet. Eller drive og dømme og styre på. 

TS

Anonymkode: 6b150...131

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er så enkelt som å avtale en tid og et sted hvor en bader/soler seg topless. Er det bare fem som stiller opp så er det fortsatt nok til å skape en holdning, både for de fem som har vært med på det og utad for de som har observert det. 

Anonymkode: 6dca0...5ed

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det gjør meg ikke noe. Det er forfriskende og befriende å se kropper i alle fasonger.

Anonymkode: 34f3a...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du deler! 

Jeg er helt enig med deg og flere at glaning er uønsket oppmerksomhet. Det tenker jeg at hadde det vært meg selv hadde jeg også reagert på. Men det er liksom ikke sånn at jeg stirrer mot puppene. Det er mer at når du lar blikket gli over området merker man seg puppene. Og når du ser ned i boka og leser, legger du merke til puppene i sidesynet. 

Jeg er veldig opptatt av at de som soler seg nakne ikke skal synes det er ekkelt. Derfor var jeg veldig obs på å ikke bli overstadig med kikkingen. Men jeg merket meg at en mann (ca. 55) kom bort til dem i snakket en hel stund og da med anledning til å glane. Vet ikke om det var pga puppene eller andre motivasjoner.

Jeg har fått et stygt skille. Skulle i grunn ønske jeg hadde turt å sole meg toppløs. Men jeg vil ikke folk skal tro jeg gjør det for oppmerksomhet. Eller drive og dømme og styre på. 

TS

Tror ikke noen blir dømt for å sole seg toppløs, det opplevde ikke jeg ihvertfall. Det var mer det at jeg ble glant og stirret på som fikk meg til å ta på meg toppen igjen den gangen, og siden da har jeg ikke solt meg toppløs. 

Og om en dame eller mann hadde tittet på meg i sidesynet hadde ikke gjort meg noe. Men glaning fra familiefedre og kjærester, det ble verre. Damene deres rakk ikke å legge merke til det, ettersom jeg tok på meg toppen så snart. Men akkurat det syntes jeg var ekkelt, jeg ville jo ikke ha oppmerksomhet fra dem. Men man kan jo ikke velge hvem man får oppmerksomhet fra. 

Det er helt greit for meg at andre soler seg toppløs, jeg bryr meg ikke om det. Men jeg gjør det ikke selv lenger. Kanskje jeg skal gjøre det når jeg blir gammel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, Majott skrev:

Tror ikke noen blir dømt for å sole seg toppløs, det opplevde ikke jeg ihvertfall. Det var mer det at jeg ble glant og stirret på som fikk meg til å ta på meg toppen igjen den gangen, og siden da har jeg ikke solt meg toppløs. 

Og om en dame eller mann hadde tittet på meg i sidesynet hadde ikke gjort meg noe. Men glaning fra familiefedre og kjærester, det ble verre. Damene deres rakk ikke å legge merke til det, ettersom jeg tok på meg toppen så snart. Men akkurat det syntes jeg var ekkelt, jeg ville jo ikke ha oppmerksomhet fra dem. Men man kan jo ikke velge hvem man får oppmerksomhet fra. 

Det er helt greit for meg at andre soler seg toppløs, jeg bryr meg ikke om det. Men jeg gjør det ikke selv lenger. Kanskje jeg skal gjøre det når jeg blir gammel :)

Man ser jo bare i denne tråden at de blir dømt? Altså jeg mente ikke sånn juridisk. Men moralsk av andre. At da er man vulgær, usmakelig, vil bare ha oppmerksomhet osv. Da er jo å dømme folk. 

TS

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man ser jo bare i denne tråden at de blir dømt? Altså jeg mente ikke sånn juridisk. Men moralsk av andre. At da er man vulgær, usmakelig, vil bare ha oppmerksomhet osv. Da er jo å dømme folk. 

TS

Slik var det også når menn ville være toppløse på strendene. Det samme når kvinner ville ha så kort badedrakt at de viste knærne, når de ville ha utringning på ryggen, når de ville bruke bikini og dermed viste magen og ikke minst når de ville være toppløse.

At det insinueres at man kler av seg for å vise seg frem er vel noe naturistene alltid har hørt. De toppløse bør gjøre som naturistene nemlig å samle seg i flokk. Når du er blant likesinnede er du mer beskyttet og du slipper å føle på at du er annerledes. I Oslo er det f.eks. helt opplagt hva man bør gjøre: Samle seg mellom naturistområdet og tekstilområdet på Huk. Det er helt sikkert mange nok kvinner som er interessert bare noen begynner og noen markedsfører det litt. Er man mange nok kan man skape det trygt. Få menn vil glane eller oppføre seg uakseptabelt hvis de får 10 toppløse kvinner (pluss kompiser og tilfeldige naturister) mot seg. En enslig kvinne som forsøker å finne et skjul plass bak en sten er et lett offer når hun blir oppdaget.

Anonymkode: bd325...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett en eneste toppløs soler de siste 20 årene og tror det handler om flere ting. Internett og mobiltelefoner har gjort det lett for folk å ta bilder av andre og spre dem, noe som gjør at man blir litt mer forsiktig. I tillegg er det så mye lettere å sammenligne seg selv og andre på stranda med kropper man har sett på internett. Pene, trente kropper eksponeres overalt, og gjerne med en god dæsj photoshop og bra belysning. Jeg har inntrykk av at før var kropp mer naturlig selv om det fantes idealer og komplekser da også.
Jeg har faktisk ingen problemer med toppløse damer uansett hvordan puppene deres ser ut, men aldri i verden om jeg hadde solt meg toppløs. Denne tråden er jo et godt eksempel på at internett dreper lysten til å sole seg toppløs. Enten er man for tjukk og har for stygge pupper eller så har man for fine pupper som får familiemenn til å sikle. Jeg vet ikke hva som er verst. Det er jo interessant hvordan et samfunn preget av fri sex samtidig er så forknytt og fylt av fordømmelse for egen og andres kropp.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På stranda synes jeg det er helt ok. Uansett om man er tynn eller tykk eller noe midt i mellom. 

Men jeg er såpass snerpete at jeg syns at det ikke passer seg å ligge i en park i storbyer med rumpebikinitruse (av den typen som går opp i rumpesprekken) og/eller toppløs. 

Det er to ulike settinger. På stranda er folk for å sole seg og bade. Midt i byen er folk på vei til jobb og annet, og da synes jeg ikke at man skal måtte vasse i 99% nakne mennesker.

Anonymkode: da8bd...3ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2017 den 15.51, AnonymBruker skrev:

Kvinne, 44, hetro: tenker at det var enormt lenge siden sist jeg så noen sole seg toppløs og at den som soler seg toppløs nå til dags har et skrikende oppmerksomhetsbehov. Skal jeg være helt ærlig, så synes jeg dessuten at spesielt godt voksne og/eller svært overvektige bør spare andre for synet. Og før jeg blir halshugget for denne uttalelsen: jeg er temmelig overvektig selv, og det er virkelig ikke pent. 

Anonymkode: 977c7...4ce

Jeg skal ikke måtte unngå å gjøre ting fordi andre ikke synes jeg ser pen ut mens jeg gjør det. Jeg er ikke her for å se pen ut for andre. 

Jeg hadde selv solet meg uten topp om jeg ikke hadde vært redd for å bli bedømt, noe jeg er, og med god grunn. Jeg soler meg uten topp når det ikke er andre tilstedet. Misliker å få et skille på brystene, og da er det best for min del å få sol der og. Brystene mine er ikke en kjønnsdel, og det burde ikke være mitt problem at andre seksualiserer dem. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit. 

Ser vel ikke så mange som gjør dette i Norge, men vi tilbringer de fleste sommerferier i syd-Frankrike, og der er det mye "free the nipple" på strendene, kvinner i alle aldre og alle fasonger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 31.7.2017 den 15.29, Athleisure skrev:

Jeg legger ikke merke til om andre soler seg toppløs, med mindre vedkommende har store og/eller hengepupper. Jeg stemmer for at man beholder toppen på dersom man hører til den kategorien.

Jeg har selv små og faste, og de er ikke til sjenanse for andre, så jeg går toppløs hvor enn det måtte passe meg. Aldri hørt noen klage

Dette er et av de dummeste innleggene jeg har lest på KG på lenge.

Anonymkode: 091c9...a6f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På stranda har det da ingenting å si. Kikker litt i smug, men nyhetens interesse går snart over. 

Jeg vokste opp  på 70- og 80-tallet og da var det jo helt vanlig. "Alle" på stranda var toppløse. Hvorfor ble det slutt?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kunne virkelig ikke brydd meg mindre. Det er mye verre å betrakte kvinner som er tildekket i sort fra hode til tå og vite at hun mest sannsynlig aldri vil få vite hva virkelig frihet er.

Anonymkode: b0059...19d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunne virkelig ikke brydd meg mindre. Det er mye verre å betrakte kvinner som er tildekket i sort fra hode til tå og vite at hun mest sannsynlig aldri vil få vite hva virkelig frihet er.

Anonymkode: b0059...19d

Det å kunne kunne gå ute i naturen med en vennegjeng for så spontant å kunne kle av seg alt og ta et bad og deretter la seg tørke av sola er en frihet som svært få av dagens unge har opplevd. Det å slippe å stå på et ben og nervøst skifte under et håndkle for å unngå å bli oppfattet som "uanstendig", "blotter" eller å vise seg frem er en annen frihet færre og færre opplever. Kunstige og meningsløse regler finnes over alt men vi ser ikke våre egnes menigsløshet, bare de andres.

Anonymkode: 4c2e6...8a6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker godt å sole meg toppløs, foretrekker det egentlig, men gjør det ikke i Norge likevel. Det er fordi det ikke er vanlig her, jeg hadde kanskje vært den eneste med blottede bryst på hele stranda, og hadde vekket oppmerksomhet. 

Liker strender hvor omtrent de fleste flyr rundt toppløse, bestemor som tante, ungbryst og hengebryst, store, små, i alle slags former og fasonger. Vært flere slike steder, hovedsakelig i Spania. Pensjonistene rusler forbi på strandtur med stokken sin og brystene nede på knærne, andre ligger og soler seg med struttende silikon. Helt normalisert, ikke seksualisert. Ingen dekker seg til når de reiser seg, betaler for solstolen eller bader. Jeg reagerer positivt på det, skulle gjerne sett mer av det i Norge og. Her har jeg vel bare slengt av meg toppen på et ensomt svaberg noen få ganger.

Hva har skjedd her egentlig, hvorfor er det bare brystvorter i Barcelona og ikke i Oslo? :klo: 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Cuntzilla skrev:

Jeg liker godt å sole meg toppløs, foretrekker det egentlig, men gjør det ikke i Norge likevel. Det er fordi det ikke er vanlig her, jeg hadde kanskje vært den eneste med blottede bryst på hele stranda, og hadde vekket oppmerksomhet. 

Liker strender hvor omtrent de fleste flyr rundt toppløse, bestemor som tante, ungbryst og hengebryst, store, små, i alle slags former og fasonger. Vært flere slike steder, hovedsakelig i Spania. Pensjonistene rusler forbi på strandtur med stokken sin og brystene nede på knærne, andre ligger og soler seg med struttende silikon. Helt normalisert, ikke seksualisert. Ingen dekker seg til når de reiser seg, betaler for solstolen eller bader. Jeg reagerer positivt på det, skulle gjerne sett mer av det i Norge og. Her har jeg vel bare slengt av meg toppen på et ensomt svaberg noen få ganger.

Hva har skjedd her egentlig, hvorfor er det bare brystvorter i Barcelona og ikke i Oslo? :klo: 

Men hvis du begynner, kanskje flere følger deg. Dersom du er på en strand og det ligger to stk og soler seg toppløs er vel sjansen større for at du gjør det også?

Anonymkode: 92c13...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, GT-R skrev:

Sjeldent syn,  men jeg bryr meg egentlig ikke. Ler bare litt inni meg og tenker at de driter seg ut. 

Hvorfor?

Anonymkode: 92c13...52c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...