AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #1 Skrevet 30. juli 2017 Jo mer jeg leser stillingsbeskrivelsen blir jeg mer og mer overbevist om at jeg har null kjangs på jobben. Er ikke min dårlige selvillit altså, men jeg sitter her og synes at det er kjempetrist. Når jeg leste annonsen fikk jeg ikke sove etterpå! I dagene som fulgte leste jeg meg opp på firmaet og lovene de jobber etter. Men det eneste jeg kan stille med er "Relevant utdanning på minimum bachelor nivå, for eksempel samfunnsvitenskapelig utdanning". Thats it. Jeg har ingen erfaring med selve arbeidet. Det er en nyopprettet stilling og helt ærlig er jeg litt usikker på hva den engang innebærer. Men det som beskrives av arbeidet tiltaler meg på en slik måte jeg aldri før har opplevd. Denne stillingen etterlyser en seniorrådgiver, noe jeg ikke kan kalles. Men i og med at den er nyopprettet - trenger de ikke noen på "bakken" også? Tror dere jeg kan søke på denne stillingen men også opplyse om at jeg er interessert i alle slags stillinger under denne her? Eller blir det bare rart? Uff..Jeg følte at jeg brant for noe for første gang i arbeidsmarkedet, og nå er jeg redd det ikke vil være mulig for meg å få jobb innefor dette firmaet. Noen tanker? Anonymkode: 4ceb9...e0a
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #2 Skrevet 30. juli 2017 Det eneste du kan tape på å søke er å ikke få jobben. Når det er sagt så krever en stilling som seniorrådgiver normalt at du har mer enn 2 mnd. erfaring innenfor det feltet stillingen dekker. Ta det som en erfaring og send søknad. Det verste som kan skje er som sagt at du ikke er aktuell for jobben. Anonymkode: 8d0c6...b32 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #3 Skrevet 30. juli 2017 Ikke søk, du fremstår som uvitende hvis du søker på en stilling du ikke er kvalifisert til. Det du imidlertid kan gjøre er å ringe firmaet og spør om du kan sende en åpen søknad. Anonymkode: c8c98...4c7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #4 Skrevet 30. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke søk, du fremstår som uvitende hvis du søker på en stilling du ikke er kvalifisert til. Det du imidlertid kan gjøre er å ringe firmaet og spør om du kan sende en åpen søknad. Anonymkode: c8c98...4c7 Det var det jeg også tenkte, men vil så gjerne få en fot innafor! De tar ikke imot åpne søknader står det på hjemmesidene deres, vurderte det ser du. Får nok bare vente og se om det kanskje kommer en stilling jeg er mer kvalifisert til. Anonymkode: 4ceb9...e0a
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #5 Skrevet 30. juli 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det eneste du kan tape på å søke er å ikke få jobben. Når det er sagt så krever en stilling som seniorrådgiver normalt at du har mer enn 2 mnd. erfaring innenfor det feltet stillingen dekker. Ta det som en erfaring og send søknad. Det verste som kan skje er som sagt at du ikke er aktuell for jobben. Anonymkode: 8d0c6...b32 Takk for svar, for å ikke virke som en idiot for fremtidige søknader avventer jeg og håper det kommer noe for meg etter hvert. Anonymkode: 4ceb9...e0a
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #6 Skrevet 31. juli 2017 Jeg synes du skal søke! Er totalt uenig med den over som sier at du vil fremstå som uvitende. Dersom du ikke får jobben og søker på en annen stilling senere vil du bare fremstå som motivert og vise at dette er et selskap du har lyst til å jobbe for. Med andre ord, hvis du ikke søker nå mister du både muligheten til å få jobben OG muligheten til å vise at du er motivert ved en evt senere søknad. Anonymkode: e8269...4fe
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #7 Skrevet 31. juli 2017 Du søker uansett, for meg har det skjedd at rekrutterne har tatt kontakt og svart at de ikke kan ansette meg i den spesifikke stillingen men de var interessert i å ta en prat og sjekke om noen andre stillinger i firmaet kan passe. Når du først har skrevet og sendt en søknad er det lett og sende 5 søknader til på andre stillinger. Så la det gå en uke og søke på 5-10 nye stillinger. Problemet med å avvente er at du ikke får deg jobb tidligere av den grunn, og kan lettere få angst av å søke på stillinger dess lengre du avventer. Gi nå faen i ønskede/krav til kvalifikasjoner. Rekruttere kan bli imponert av pågangsmotet ditt, og da kan det bli napp på deg uansett! Anonymkode: fcb56...6b1
petterm Skrevet 31. juli 2017 #8 Skrevet 31. juli 2017 Menn som leser krav i stillingsannonser: Det kan jeg ikke, det kan jeg ikke, det kan jeg ikke, det kan jeg. Jeg søker. Damer som leser krav i stillingsannonser: Det kan jeg, det kan jeg, det kan jeg, det kan jeg, det kan jeg ikke. Jeg søker ikke. Klart du skal søke hvis du tilfredsstiller minimumskravet. Du kan også søke selv om du ikke tilfredsstiller minimumskravet hvis du har god lyst på stillingen og hvis du har en bakgrunn som er i nærheten av det de søker. Hvis de søker etter en sykepleier så søker man ikke hvis man har lærerutdanning. 3
Hurepoix Skrevet 31. juli 2017 #9 Skrevet 31. juli 2017 (endret) "Relevant utdanning på minimum bachelor nivå, for eksempel samfunnsvitenskapelig utdanning". = Du må bare såvidt ha møtt opp til fjolle- og fjase-fag på universitet som knapt har historie eller en høgskole langt inni granskauen. Så klart du kan søke TS, like mye som ei studine-berte som har brukt 3 år på å drikke seg dritings og pule rundt, surfa på utveksling i Australia og tatt en og annen eksamen innen sammenliknende pseudo-vitenskap innimellom. Endret 31. juli 2017 av Hurepoix
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #10 Skrevet 31. juli 2017 På 7/30/2017 den 14.40, AnonymBruker skrev: Takk for svar, for å ikke virke som en idiot for fremtidige søknader avventer jeg og håper det kommer noe for meg etter hvert. Anonymkode: 4ceb9...e0a Tenk om du får jobben da? Da er du idiot om du ikke søker! Anonymkode: 6ceed...bb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå