AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #1 Skrevet 30. juli 2017 Er det noe spesielt man må tenke på? Jeg liker litt store stauder, anemoner, fagerklokker, flox etc og hadde hagebed med disse og flere før. Nå bor jeg i brl, og har kun veranda med krukker. Er det noen som har peiling på om disse er egnet til krukker? Jeg har lavendel i krukker, 2 somrer nå, og ser den er ikke så grønn og fyldig som lavendel i bed som jeg ser i hager her og der. Nå kjøpte jeg en høst anemone som er min absolutte favoritt, men ble usikker om den vil trives i krukke. Tenker om større stauder trenger større plass, at de liker å vikle røttene sine i et større område kanskje?! Noen som har peiling? Anonymkode: bd659...0b4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #2 Skrevet 30. juli 2017 Store, frostsikre krukker. Skjerme dem om vinteren så går det meste bra. Anonymkode: 9ac90...5f8
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #3 Skrevet 30. juli 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Store, frostsikre krukker. Skjerme dem om vinteren så går det meste bra. Anonymkode: 9ac90...5f8 Bor på milde vestlandet, men kanskje samle blader fra bakken på høsten å legge dem i krukkene, er det skjerming nok? TS Anonymkode: bd659...0b4
Zienna Skrevet 30. juli 2017 #4 Skrevet 30. juli 2017 Jeg bor i nord, men har både klematis, roser, liljer og hosta i krukker som står ute hele vinteren. Har dem i store terracotta-potter med hull i bunnen. Tror det siste er viktig for å unngå at vann samler seg i potta og at froisten sprenger den. Dekker dem ikke, men når juletreet skal ut, så legger jeg det over pottene slik at blomstene beskyttes ut over våren.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #5 Skrevet 31. juli 2017 På Sunday, July 30, 2017 den 14.47, AnonymBruker skrev: Bor på milde vestlandet, men kanskje samle blader fra bakken på høsten å legge dem i krukkene, er det skjerming nok? TS Anonymkode: bd659...0b4 Det er ikke lurt. Da kan du få med både brunsnegler og andre ting du ikke vil ha. Ta heller med deg juletreavkapp fra de som selger juletrær de pleier være glad for at folk tar dette med seg. Eller gå i skogen og finn bartregrener til å dekke med. Jeg flytter inn til veggene skjermet for snøstorm og regn. Anonymkode: 9ac90...5f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå