AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #1 Skrevet 30. juli 2017 Så har datet ei jente som tydeligvis har problemer med mat, hun er ikke sånn som spiser og spyr, men hun spiser veldig lite og er rimelig tynn. Jeg skulle vel egentlig sett at ho hadde litt mer kjøtt på beina, er dette noe som kan gå seg til etterhvert? At jeg får feitet ho opp litt? Kan jeg komme med kommentarer på det eller er det best å ikke si noe? Anonymkode: c1461...e0a
GammelKaktus Skrevet 30. juli 2017 #2 Skrevet 30. juli 2017 Hvordan vet du at hun har problemer med spising? Noen er bare naturlig tynne og spiser lite. 1
Perle Skrevet 30. juli 2017 #3 Skrevet 30. juli 2017 (endret) Ikke kommenter kroppen hennes! Kommentarer om at hun er tynn tar hun bare positiv,t og kommentarer på at hun "ser godt ut" (om hun nå skulle legge på seg), vil bli oppfattet av henne som at hun er blitt feit, og vil kunne trigge henne til å begynne og bli ennå mer restriktiv med maten. Så mitt råd er ikke kommenter kropp over hodet. Selvfølgelig skal du si hun er deilig og søt, pen og vakker, men vekten hennes bør du la være å nevne. Legg heller opp til koselige fellesmåltider, og gjør rammene rundt mat trivelige. På sikt kansje vil hun slippe taket litt mer. Endret 30. juli 2017 av Perle Skriveleifer 7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #4 Skrevet 30. juli 2017 Hun har selv sagt hun har problemer med mat.. okei, takk det hørtes ut som gode råd Anonymkode: c1461...e0a 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #5 Skrevet 30. juli 2017 Du skal hvertfall ikke kommentere kroppen hennes! Men å inspirere (ikke presse eller stresse hun) hun til å spise mer er det ingenting i veien for. Men , som tynn jente selv, så syntes jeg ikke du skal fortsette å date henne når du har så store problemer med kroppen hennes allerede når du knapt kjenner hun. Det er forferdelig å føle at man ikke har bra nok kropp for den man dater, og føle at han alltid skulle ønske den var sånn og sånn , tanker som man sannsynligvis har mye komplekser med og ønsker for selv også men det er ikke bare bare, man er misfornøyd med kroppen sin i utgangspunktet og å være rundt en utenforstående som også er misfornøyd med kroppen ens er ekstremt destruktivt og belastende. Anonymkode: ade92...52c 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #6 Skrevet 30. juli 2017 Med mindre hun heter Grete, så skal du ikke feite henne opp Anonymkode: df153...a0c
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #7 Skrevet 30. juli 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med mindre hun heter Grete, så skal du ikke feite henne opp Anonymkode: df153...a0c Og DER ga du alle litt tynne som heter Grete som er innom forumet , utrolig paranoide kroppskomplekser. Unødvendig av deg. Anonymkode: ade92...52c 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #8 Skrevet 31. juli 2017 Kropp burde ikke bety så mye. Men hvis det plager deg veldig eller er en veldig stor deal breaker, så burde du kanskje ikke fortsette å date henne. Det verste som finnes er å føle eller vite at man ikke er bra nok for fyren man dater/ holder på med/ eller kjæresten. Men hvis det er spiseproblemer så vil det mest sannsynlig gå seg til etterhvert, men det kan ta tid. Så det er ikke noe å gå å vente på. (Jeg har spiseproblemer selv og har hatt det i noen år nå for å si det sånn. Men folk er forskjellige, så det er vanskelig å vite hvor lang tid det tar for akkurat henne. ) Og du burde ihvertfall ikke kommentere noe om det. Hvis hun vet om det selv i tillegg, så ikke si noe om det. Da vet hun det selv, og det siste man trenger er at noen kommenterer noe om det. Det kan bare gjøre det værre for henne. Det føles slettes ikke bra å få kommentarer om sånt. Så som sagt, hvis det plager deg så mye, så burde du kanskje vurdere om du vil fortsette å date/ møte henne (?) Anonymkode: 3e610...64e
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #9 Skrevet 31. juli 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Så har datet ei jente som tydeligvis har problemer med mat, hun er ikke sånn som spiser og spyr, men hun spiser veldig lite og er rimelig tynn. Jeg skulle vel egentlig sett at ho hadde litt mer kjøtt på beina, er dette noe som kan gå seg til etterhvert? At jeg får feitet ho opp litt? Kan jeg komme med kommentarer på det eller er det best å ikke si noe? Anonymkode: c1461...e0a Feitet henne opp? Er hun ei ku? Nei - du får ikke endret kroppen til et menneske som velger å dele sin tid med deg, fordi dette mennesket er et menneske, ikke en gjenstand eller et kjæledyr. Hvorfor har folk så vanskelig for å se forskjellen?! Hund = eiendel. Du regulerer kosthold og diett. Menneske = likeverdig partner. Du har ikke noe du skulle ha sagt, og skal si akkurat det (ikke noe) med mindre det er enten positivt eller spesifikt bedt om som konstruktiv tilbakemelding. Anonymkode: e3a1f...781
Duftavsommerregn Skrevet 31. juli 2017 #10 Skrevet 31. juli 2017 På 30.7.2017 den 13.30, AnonymBruker skrev: Så har datet ei jente som tydeligvis har problemer med mat, hun er ikke sånn som spiser og spyr, men hun spiser veldig lite og er rimelig tynn. Jeg skulle vel egentlig sett at ho hadde litt mer kjøtt på beina, er dette noe som kan gå seg til etterhvert? At jeg får feitet ho opp litt? Kan jeg komme med kommentarer på det eller er det best å ikke si noe? Fy pokker ! Nei hold kjeften din er det aller smarteste du faktisk kan gjøre, og er det en fyldig kvinne du er ute etter så finn deg dette et annet sted da. At det er mulig !
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #11 Skrevet 31. juli 2017 På 30.7.2017 den 13.30, AnonymBruker skrev: Så har datet ei jente som tydeligvis har problemer med mat, hun er ikke sånn som spiser og spyr, men hun spiser veldig lite og er rimelig tynn. Jeg skulle vel egentlig sett at ho hadde litt mer kjøtt på beina, er dette noe som kan gå seg til etterhvert? At jeg får feitet ho opp litt? Kan jeg komme med kommentarer på det eller er det best å ikke si noe? Anonymkode: c1461...e0a Jeg tror ikke du er rett mann for ei dame med anoreksi eller tendenser til det. Det er komplekst og ikke noe som løses av at hun blir "feitet" opp. Anonymkode: 060c6...985
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå