Gå til innhold

Hvordan få abs og ikke sixpack?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

jeg er en jente som skal nå begynne å trene magen. 

Lurte på hvilken øvelser som gir sånn jente abs. For ønsker sånn streker som går nedover. Ikke bortover som sixpack. Og ossen kan jeg unngå sånn sixpack (streker bortover)

Takk fo svar!

Anonymkode: 69631...594

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er svært lett å unngå bortover strekene :ler: Nedover vet jeg ikke, de har jeg alltid hatt. De blir mer markert når jeg er smal. Kostholdet er viktig, selv trener jeg mye baseøvelser og planke. 

Anonymkode: 0c717...ba2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er svært lett å unngå bortover strekene :ler: Nedover vet jeg ikke, de har jeg alltid hatt. De blir mer markert når jeg er smal. Kostholdet er viktig, selv trener jeg mye baseøvelser og planke. 

Hvordan unngår man?

AnonymBruker
Skrevet

Du må trene mye tung styrke og ha veldig lav fettprosent før du får sixpack, så du kan trene akkurat så mye du vil og ta det helt med ro

Anonymkode: 8b5c0...fc8

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må trene mye tung styrke og ha veldig lav fettprosent før du får sixpack, så du kan trene akkurat så mye du vil og ta det helt med ro

Anonymkode: 8b5c0...fc8

Åja, tusen takk for svar!

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du skal bekymre deg for det. Er ikke noe som bare skjer uten at man går inn for det. 

Anonymkode: 8aba6...bc0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er jente. Godt trent og muskuløs med mye markerte muskler på armer, rygg og lår, men ingenting synlig på magen. Er bare markert, men ingen sixpack. Kjenner den godt om jeg strammer magen, men ja. Er i nedre normalområde i fettprosent, og det er helt normalt for kvinner å ha underhudsfett på magen slik at man ikke får sixpack sånn uten videre når man trener. Så med mindre du har planer om å få sånn 3 i fettprosent tviler jeg på at du får noen sixpack. 

Anonymkode: 28a40...50e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan unngår man?

Det er svært vanskelig å få sixpack. Så det er veldig lett å unngå. 

• Liker 6
Skrevet

Kan noen vise bilde på "jente abs"??

Vanlig sixpack, på begge kjønn vet jeg hvordan ser ut... Men ukjent for meg at det finnes ulike varianter av magemusklene.... Som både abs og sixpack refererer til.

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 timer siden, BlendaSensitive skrev:

Kan noen vise bilde på "jente abs"??

Vanlig sixpack, på begge kjønn vet jeg hvordan ser ut... Men ukjent for meg at det finnes ulike varianter av magemusklene.... Som både abs og sixpack refererer til.

Jeg tipper det er dette TS mener: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/8b/69/d1/8b69d1de7f5830993d873b64132ee08d--body-motivation-workout-motivation.jpg

http://nattstadcdn.com/6/1000000/990000/982396/pics/20141201749452250982396_sbig.jpg?width=690

For å få det må man ha lav nok fettprosent, men ikke særlig mye muskler, vil jeg tro. Dessuten er det veldig forskjellig fra person til person hvordan magen vil se ut med samme fettprosent som jenta på bildet. 

Endret av penny_
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, penny_ skrev:

Jeg tipper det er dette TS mener: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/8b/69/d1/8b69d1de7f5830993d873b64132ee08d--body-motivation-workout-motivation.jpg

http://nattstadcdn.com/6/1000000/990000/982396/pics/20141201749452250982396_sbig.jpg?width=690

For å få det må man ha lav nok fettprosent, men ikke særlig mye muskler, vil jeg tro. Dessuten er det veldig forskjellig fra person til person hvordan magen vil se ut med samme fettprosent som jenta på bildet. 

Har sånn. Er ikke tent, men har en aktiv hverdag og lav men sunn fettprosent. Tror også det kommer an på hvor man lagrer fett på kroppen. Selv lagres det meste på meg på hofter og rumpe så har flat mage selv om vekta går opp 10 kg. Lagrer man fett på magen kreves nok mer trening. 

Anonymkode: 8aba6...bc0

Skrevet
2 timer siden, penny_ skrev:

I see. Eller ikke.

Personen er jo tynn, veldig tynn, men rett og slett ikke muskler nok på magen, eller ikke skapt fra naturens side å få synlige muskler... På samme måte som at noen som har mindre fettprosent kan HA tydlige magemuskler.

Abs, sixpack, er jo bare andre ord for synlige magemuskler...

• Liker 3
Gjest Peaches
Skrevet

Kjør statiske øvelser! Mye plankeøvelser. Gir lange fine muskler😊

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke sånn mage ved å "trene magen". Du må ha fokus på å trene hele kroppen og ha fokus på kostholdet.

Anonymkode: 17f0d...1f2

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, Peaches skrev:

Kjør statiske øvelser! Mye plankeøvelser. Gir lange fine muskler😊

What??!! 😂

Gjest Peaches
Skrevet
1 time siden, Cyrus skrev:

What??!! 😂

Uenig?🤔må forklare ka du mener med "😂" 

Skrevet
2 minutter siden, Peaches skrev:

Uenig?🤔må forklare ka du mener med "😂" 

Før jeg går i dybden så må du forklare hvordan man skal kunne flytte festepunktene til muskulaturen slik at den blir lengre 😄

Skrevet

Du må bli veldig tynn og håpe på at formen din er sånn at den vil ende opp på den måten

Du kan ikke trene muskler til å ta en spesifikk form. Det er genetisk

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 30.7.2017 den 17.18, AnonymBruker skrev:

Jeg er jente. Godt trent og muskuløs med mye markerte muskler på armer, rygg og lår, men ingenting synlig på magen. Er bare markert, men ingen sixpack. Kjenner den godt om jeg strammer magen, men ja. Er i nedre normalområde i fettprosent, og det er helt normalt for kvinner å ha underhudsfett på magen slik at man ikke får sixpack sånn uten videre når man trener. Så med mindre du har planer om å få sånn 3 i fettprosent tviler jeg på at du får noen sixpack. 

Anonymkode: 28a40...50e

Det var vel å dra på litt vel mye eller? 

Jeg har 11% fett og synlige magemuskler så fort jeg vrir kroppen eller strammer de ved fks latter, kommer helt an på kroppsfasong og holdning og om du er oppblåst eller ikke fks. Når jeg skal i konkurranse kommer jeg ned i lavere fettprosent og da er de synlige 24/7 selv med høyere fettprosent enn 3.

til Ts: ikke bruk vekter når du trener mage, fokuser på kjernemusklene først og fremst. Noen trener magen veldig lett så du bør være litt obs om du er helt allergisk mot synlige muskler der :)  Magen er forresten en av de kroppsdelene som du trener i de fleste andre øvelsene du gjør også, så å fokusere kun på den er ikke nødvendig når du ikke skal ha 6-pack der. 

Anonymkode: 4f48d...7df

Gjest Peaches
Skrevet
41 minutter siden, Cyrus skrev:

Før jeg går i dybden så må du forklare hvordan man skal kunne flytte festepunktene til muskulaturen slik at den blir lengre 😄

Når en gjør statiske øvelser og jobber  med de indre musklene, så blir resultatet en flatere mage ( med sunt kosthold vel å merke 😉) , med ikke så markante sixpack muskler som ved eksplosive styrkeøvelser med tunge vekter som ofte gir det resultatet TS ikke ønsker... vanskelig å forklare skriftlig, forstår du ka eg vil frem til? Kondistrening som forbrenner fett er avgjørende for flat mage resultatet vel å merke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...