Gå til innhold

Det er enda 4 måneder til vinteren, men jeg har et spørsmål:

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken vinterdress skal dere kjøpe i år, dere som må kjøpe ny vinterdress? 

Jeg har to små, og må ha 4 vinterdresser. To ekstradresser, av den "billigere sorten" ("nøddresser") og to dyre dresser. Det er sånn jeg alltid har gjort det, og for oss så er det det som fungerer best. 

Men jeg lurer på hva jeg skal velge i år? Misfornøyd med Reimatec, synes det holder seg dårlig selv i skånsomme vaskeprogrammer og begrenset vasking, med rett vaskepulver (og impregnering). Polarn o pyret synes jeg er bra, men de er ofte kjedelige i fargen. Synes det hadde vært artig med mønster, det synes barna og. 

Hvordan er Molo-dressene? Mini a ture? Mini Rodini? 

- Hvordan holder de seg i vask? Godt nok til å kunne arves? 
Det er sand, asfalt og grus i barnehagen, og mange av klærne blir veldig slitt. Jeg er heldig om jeg ikke må hive dressene etter én sesong. 

Anonymkode: 1e9d8...082

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bergans? 

Anonymkode: 35350...c81

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Reima sine, har de hvert år både til vår og vinter. Selger de som regel videre når vi er ferdige med den og gutten min er både høyt og lavt så de dressene vi har hatt har vært veldig slitesterke. Didriksons hadde vi en gang som en ekstradress og den var helt grei, det samme med Bergans sine. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Didriksson! Alltid hatt didriksson, kjempegode dresser. Vi bord i nord.

Armene og beina kan også forlenges ved sprette opp en tråd, får da 10 cm ekstra. Perfekt for oss da mini gjerne vokser mest på vinteren og slipper da å handle inn enda en vinterdress for sesongen (laaang sesong)

Anonymkode: af460...51e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Didriksson! Alltid hatt didriksson, kjempegode dresser. Vi *bor i nord.

Armene og beina kan også forlenges ved sprette opp en tråd, får da 10 cm ekstra. Perfekt for oss da mini gjerne vokser mest på vinteren og slipper da å handle inn enda en vinterdress for sesongen (laaang sesong)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Didriksson! Alltid hatt didriksson, kjempegode dresser. Vi bord i nord.

Jeg vet, men jeg er misfornøyd med didriksson. De klarer i hvert fall IKKE å lage vanntette regnvotter osv ;) Og vintervottene, er ikke bra... :( Iskalde, blir våte med én gang. Dessuten er minste under 2 år så har hørt at det blir for stivt for de små. Men tusen takk for tips, og at du svarte! :)

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Jeg er veldig fornøyd med Reima sine, har de hvert år både til vår og vinter. Selger de som regel videre når vi er ferdige med den og gutten min er både høyt og lavt så de dressene vi har hatt har vært veldig slitesterke. Didriksons hadde vi en gang som en ekstradress og den var helt grei, det samme med Bergans sine. :) 

Ok. Da har vi to forskjellige oppfatninger da :) Har kun kjøpt reimatec med minst 10 000 i vannsøyle og høy slitestyrke, men likevel har de tatt inn vann.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bergans? 

Anonymkode: 35350...c81

Kanskje! Har du prøv det, da?

AnonymBruker
Skrevet

Reimstec til de minste (under 3-4 år) og Stormberg til de største. Det er det som er foretrukket her :) 

Didrikson har gode dresser men elendige votter. Hesta sine votter er gode men her i huset holder de sjeldent mer enn en sesong  (aktive barn). Har også gode erfaringer med HH-dresser. 

Anonymkode: e246f...70f

AnonymBruker
Skrevet

Kan anbefale Europris som "nøddresser". ;) Sønnen min liker dem i alle fall godt, og de har gjort det brukbart i tester i forhold til prisen.

Av dyrere dresser har jeg bare erfaring med Reima og Didrikson, så der har jeg ikke noe å bidra med ser jeg. ;) 

Anonymkode: 90d08...3e7

AnonymBruker
Skrevet

Basecamp fra Europris 

Anonymkode: d13f1...85a

AnonymBruker
Skrevet

Polarn o Pyret eller Didrikssons

Anonymkode: 684e2...2f4

Skrevet

Europris sine dresser gjør det ofte bra i tester, så de har jeg som ekstradress. Ellers er jeg også på utkikk etter vinterdress.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd bl.a. en HH med gummi i rompa etc, men den ble gjennomvåt med en gang der det ikke var gummi. Prøvde Friends fra OBS, den var god og ble ikke våt, men jentungen syntes den var litt vanskelig å få på seg pga foret inni. Har så prøvd Pompdelux sin og den var god, god passform, mønstrete, og jentungen satt i vann uten å bli gjennomvåt gjennom stoffet, lett å få på seg. Så her blir det Pompdelux i år også.

Anonymkode: cc462...c93

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt dress fra Mini a Ture. Den holdt godt i kulda (bor i Finnmark, indre strøk), men det er en ganske tung dress for en liten kropp. Hadde dressen i bare 1 sesong og gikk tilbake til Reima tec. Reima er de letteste dressene og den holder godt. Har hatt lite behov for å vaske den, så akkurat der vet jeg ikke.

Polarn o Pyret syns jeg også har ganske tunge dresser. God passform, bevegelighet, holder godt i kulda og ikke drar inn fukt er de viktigste når de er små.

Jeg ville gått for Reima / Reima tec.

Anonymkode: 11aca...eb3

Skrevet

Det blir nok Helly Hansen eller Stormberg i år også :-) Greit fornøyd med vinterdressen fra Barnehagepakken, men regndressen i det samme settet var elendig. 

AnonymBruker
Skrevet

Stormberg og dressen fra Coop er vi fornøyd med i huset :)

Anonymkode: 2cb9d...3f5

Skrevet

Gode dyre dresser er Isbjørn of Sweeden, Troll og Reima. Reflex er også gode- mye rimeligere.

Rimeligere ekstradress kan være den fra Europris, fra Spar Kjøp eller Reflex. Har igrunnen vært fornøyd med flere av de billigere merkene. I fjor hadde datteren min en Reimadress som fikk hull etter noen dagers bruk. Da var det ikke snø, som en slik dress kanskje er mer beregnet for.

For meg er innsiden av dressen viktig; synes fleecefor er noe herk. Liker best glatt for, da er det mye lettere å ta dressen av og på.

AnonymBruker
Skrevet

Syns reflex sine er like god som reimatec. Pop sine er tunge og stive. Didriksson sine er også bra. Om du har lommeboken iorden så hadde jeg tatt isbjørn eller bergans:) de volser fort, og mine har vert både varm og tørr i billigere varianter. Sko derimot, de må være av god kvalitet her på vestlandet, så legger heller pengene der 🤓

Anonymkode: 05cf2...ca4

Skrevet

Vår som ble to i mars hadde dridrikson, to stykker. Kjempe fornøyd. Aldri våt eller kald, hverken på kropp eller hender. Hadde didrikson thermovotter også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...