AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #1 Skrevet 30. juli 2017 Har du erfaring med en eller flere av disse rasene? Mener du at disse er egnet som familiehunder f. eks? Labrador Retriever Golden Retriever Berner Sennenhund Sanktbernhardshund Puddel Schnauzer Boxer Cavalier King Charles Spaniel Bichon Frise Rottweiler Anonymkode: 68e7c...ced
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #2 Skrevet 30. juli 2017 Kan ikke svare før jeg har mer informasjon. Hvor mye aktivisering kan du tilby? Hvordan bor du? Har du erfaring med hund? Er det eneste kravet at hunden skal fungere som familiehund? Anonymkode: d473f...fb2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #3 Skrevet 30. juli 2017 Hadde en Cavalier King Charles Spaniel i mange år. Fikk den da jeg var barn og den var en fantastisk familiehund helt til slutten! Enkel å dressere så den ble veloppdragen, til å være en liten hund er den ikke typisk "liten bråkehund". Anbefales absolutt:) Rottweiler burde du være forberedt på å være veldig aktiv med for at den skal få så mye mosjon som den trenger har jeg hørt. Anonymkode: 60e68...315
BlackCloud Skrevet 30. juli 2017 #4 Skrevet 30. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hadde en Cavalier King Charles Spaniel i mange år. Fikk den da jeg var barn og den var en fantastisk familiehund helt til slutten! Enkel å dressere så den ble veloppdragen, til å være en liten hund er den ikke typisk "liten bråkehund". Anbefales absolutt:) Rottweiler burde du være forberedt på å være veldig aktiv med for at den skal få så mye mosjon som den trenger har jeg hørt. Anonymkode: 60e68...315 Helt enig i at cavalier er en flott rase, men du skal være veldig obs på de store helseproblemene, som personlig gjør at jeg aldri ville kjøpt den rasen. 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #5 Skrevet 30. juli 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du erfaring med en eller flere av disse rasene? Mener du at disse er egnet som familiehunder f. eks? Labrador Retriever Golden Retriever Berner Sennenhund Sanktbernhardshund Puddel Schnauzer Boxer Cavalier King Charles Spaniel Bichon Frise Rottweiler Anonymkode: 68e7c...ced Labrador - vill som valp og unghund. Rolig som voksen, som oftest, litt apatisk. Trenger dog mye mosjon og mental trening. Golden retriever er en sånn typisk familiehund, men obs! Den biter oftere enn man skulle tro. Berner sennenhund, daffe.. sløve.. late.. apatiske.. røytende.. St.bernhard: SIKLENDE.... hele tiden... Puddel: Allsidig og artig hund, dog mye pelsstell. Kan slite mye med tennene (de ramler ut), epilepsi og div andre sykdommer. Trenger mye mosjon. De kan være litt bjeffete og skeptiske. Schnauzer: Aner ikke. Boxer: Vennlige kjemper Gode familiehunder, men mye sykdom. CKCSP: Sykdom, sykdom og atter sykdom. Bichon frise: Søte, artige, men de får lett sopp rundt øynene og munnen og blir burgunderrøde der, ser ikke pent ut og er uappetittlig. Trenger pelsstell. Rottweiler: ikke for alle. Kun for de som ikke har barn, som liker timesvis med blodspor og annen mental trening og som ØNSKER å bruke hunden til noe. Det er en skikkelig brukshund. Vet folk vil reagere på "ikke barn", men årsaken er bittstyrken og at de faktisk har en tendens til å bite. Anonymkode: d3000...111
Perle Skrevet 30. juli 2017 #6 Skrevet 30. juli 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du erfaring med en eller flere av disse rasene? Mener du at disse er egnet som familiehunder f. eks? Labrador Retriever Golden Retriever Berner Sennenhund Sanktbernhardshund Puddel Schnauzer Boxer Cavalier King Charles Spaniel Bichon Frise Rottweiler Anonymkode: 68e7c...ced Labrador: bra familiehunder. Trenger mye mosjon for ikke bli feite. Golden: fine allsidig familiehund Berner: vennelige kjemper. Fin gårdshund.Supre til å trekke vogn/slede for barn. Lukter MYE hund. Røyter og sikler enormt. Veiver også ned det meste med halen da den er i bordhøyde. Ville ikke hatt denne typen hund innendørs. St. Bernards: samme som Berneren, bare mer av allt. Puddel: kjempe allsidige. Enormt intelligente. Allergivennelige og kommer fire størrelser. Toy, dverg, mellom og stor. Krever hjernetrim pga intelligensen. Pelsen må også trimmes jevnlig. Schauser: litt skarpe. Avlet for å drepe rotter. Mye "hund". Pelsen må trimmes/nappes jevnlig. Fin gårdshund. Kommer i flere størrelser. Lukter mye av bartene dens. Boxer: er valpete hele livet. Hengivende og glade . De har ekstremt med energi, så de trenger MYE mosjon. Mye helseproblener oc kort levetid. Cavalier: supernydelig, familievennelige og praktiske i størrelse. Desverre enormt med helseproblemer og veldig kort levetid. Om dette er rase dere seriøst vurderer, så ville jeg heller sjekket ut en cooker spaniel. Bichon Frise: enkel, vennlig sellskapshund som tilpasser seg lett forskjellige familier. Leken, lettsindig og vennelig. Mange med allergi tåler en bichon. Den må dog trimmes jevnlig og blir fort stygg i pelsen og rundt øynene om den ikke blir groomet nok. Rottweiler: dette er en brukshubd for viderekommende.
Try2 Skrevet 30. juli 2017 #7 Skrevet 30. juli 2017 (endret) noen eksempel på hva du absolutt bør skygge unna http://www.vgtv.no/#!/video/144155/lider-paa-grunn-av-utseende http://www.vg.no/nyheter/meninger/derfor-lever-trofast-med-konstant-hodepine/a/24106449/ Endret 30. juli 2017 av Try2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå