Vakkertliv Skrevet 30. juli 2017 #1 Skrevet 30. juli 2017 Nå har jeg prøvd å trene siden mai. Vet ikke om jeg overtrener eller hva det er. Starter en uke med trening (2-3 ganger), blir forkjøla i en uke, tenker at jeg skal ta en uke ekstra for å være sikker på å være frisk. Prøver å trene igjen da etter og sånn forsetter det. Snakker helt tett i Bihulene, vondt i halsen, mister stemmen osv... Så tips til hva jeg kan gjøre? Blir det for mye trening, må jeg starte med bare turer? Har lissom inspirasjon til å begynne å trene, men mister den snart. Blir gal av dette!
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #2 Skrevet 30. juli 2017 Ikke drikk iskaldt vann, og husk oppvarming før trening og nedkjøling (rolig gåing, tøying) etter trening. Anonymkode: 9b8e8...f1b
Pringle Skrevet 30. juli 2017 #3 Skrevet 30. juli 2017 Spiser ikke nok, smittet av andre på treningssenteret, bakterier på utstyr eller i airconditionanlegg, kald luft fra airconditionanlegg? Eller trener du hjemme? 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #4 Skrevet 30. juli 2017 Da skal du ikke presse deg. Gjør noe annet som få tur f eks og se om det går bedre uten at du blir syk etterpå. Anonymkode: ee598...304 2
Vakkertliv Skrevet 30. juli 2017 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2017 Trener på treningssenter. Tar et kvarter på eclipsemaskin før jeg trener styrke. Går 2 km hjem, vet ikke om det tells som nedkjøling? Er litt blank på dette merker jeg. Kan være at immunforsvaret mitt er vanvittig dårlig og:s
Wiggins Skrevet 30. juli 2017 #6 Skrevet 30. juli 2017 Får du nok søvn? Søvnunderskudd gjør deg mer utsatt for infeksjonssykdommer. Ellers er det mulig du har sarte luftveier og lett for å få bihulebetennelse, det må du til lege for å avgjøre. Det er mulig å gjøre noe med slikt, jeg tror det var Thor Hushovd som gjennomgikk en operasjon for å "røske opp i" bihulene, og det virket.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #7 Skrevet 30. juli 2017 Jeg er lik deg, blir fort syk hvis jeg har startet å trene over en liten periode. Da blir jeg forkjølet og får gjerne sår hals, hoster slim osv. Jeg er sjeldent syk ellers, men vet at jeg kan fort bli forkjølet eller få vond hals. Tror imunforsvaret svekkes under trening kanskje, og rett etter. IDK egentlig. Du er hvertfall ikke alene. Det er veldig kjedelig å prøve å komme seg inn i en treningsrutine, bli syk og da hopper helt av rutinen. Anonymkode: 45d72...5a4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #8 Skrevet 30. juli 2017 58 minutter siden, Vakkertliv skrev: Nå har jeg prøvd å trene siden mai. Vet ikke om jeg overtrener eller hva det er. Starter en uke med trening (2-3 ganger), blir forkjøla i en uke, tenker at jeg skal ta en uke ekstra for å være sikker på å være frisk. Prøver å trene igjen da etter og sånn forsetter det. Snakker helt tett i Bihulene, vondt i halsen, mister stemmen osv... Så tips til hva jeg kan gjøre? Blir det for mye trening, må jeg starte med bare turer? Har lissom inspirasjon til å begynne å trene, men mister den snart. Blir gal av dette! Hva og hvor trener du? (Inne i samme lokale, ute?) Anonymkode: 81f97...07b
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #9 Skrevet 30. juli 2017 Jeg ville forsøkt trening hjemme, om du fortsatt blir syk vet du at det ikke har med ariconditionanlegg e.l. Anonymkode: 17728...307
Vakkertliv Skrevet 30. juli 2017 Forfatter #10 Skrevet 30. juli 2017 Takk for alle svar. Da skal jeg prøve å trene litt hjemme og se om det går. Hvis ikke får jeg ta meg en tur til legen:)
AnonymBruker 42 Skrevet 30. juli 2017 #11 Skrevet 30. juli 2017 Hard trening er en veldig stor belastning for immunforsvaret. Er ikke kroppen vandt til fysiske belastninger, så er også moderat trening noe som gjør at forsvaret hinker litt. Veldig vanlig å bli små syk når man starter å trene, eller har hatt lange pauser. Spesielt når man går hardt ut, og trener "over evne". Start rolig og over en lengre periode slik at kroppen får tilpasset seg, så tenker jeg dette går seg til 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå