AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #1 Skrevet 30. juli 2017 Det nærmer seg 10-års reunion for VGS, og jeg er veldig i tvil om jeg skal dra. Jeg hadde veldig delte opplevelser av tiden på VGS. Jeg har i praksis ikke sett en eneste en av de jeg gikk i klasse med siden den gang, bortsett fra sporadisk kontakt på FB med enkelte. De fleste i klassen er jeg likegyldig til, men det er vel 3-4 personer som hadde vært hyggelig å se igjen. 6 personer blir jeg kvalm bare jeg tenker på, og vil helst slippe å se igjen. I tillegg har jeg en eks som jeg ikke helt har kommet over, instiktene mine vil se henne igjen, men fornuften sier at det bare vil bli trist. Det som var av gode opplevelser på VGS hørte den tiden til, og jeg tviler på at det kan gjenskapes nå. I tillegg føler jeg at samtaler på reunion fort kan bli av typen "måle hvem som er mest vellykket" siden sist. Jeg har hatt kronisk sykdom og en brokete utdanning og vil helst ikke snakke så mye om det. Men jeg har lyst å dra på reunion å få en hyggelig kveld, men vet ikke om det er verdt det. Det er så mange hindringer. Dessuten må jeg reise langt og overnatte, og økonomine min tillater det ikke. Jeg har bare filleklær igjen og ikke noe fint å gå i og heller ikke råd til å kjøpe noe. Ikke tåler jeg alkohol eller vanlig mat, og det blir komplisert å dra med seg sin egen kjølebag. Nå skal jeg flytte tilbake til Østlandet til neste år, så det vil være et slags argument for å ta opp igjen kontakten igjen med enkelte. På den annen siden så kan jeg vel gjøre det selv om jeg ikke kommer på reunion? Hva tenker dere om reunion, har dere postitive opplevelser? Og dere som har valgt å ikke gå, har dere dårlig samvittighet? Anonymkode: 83ff5...66a
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #2 Skrevet 30. juli 2017 Det heter treff på norsk Anonymkode: 594d6...b73 1
Ellasnella Skrevet 30. juli 2017 #3 Skrevet 30. juli 2017 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Endret 30. juli 2017 av Ellasnella
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #4 Skrevet 30. juli 2017 Selv ble jeg mobbet i hele vgs og kviet meg for å dra men tenkte at mobberne skal ikke få vinne så jeg dro allikevel. Så dra du ts selvom du har blitt mobbet. Anonymkode: 4d631...c01
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #5 Skrevet 30. juli 2017 Hadde absolutt veldig fine år på videregående men for min del er ikke gjenforeningsfester noe jeg ønsker å bruke hverken tid eller penger på. Ser ikke helt hensikten med denne type sammenkomster,selv om det helt sikkert er hyggelig. Hadde det vært noen jeg hadde ønsket å se igjen (som jeg ikke har kontakt med i hverdagen) hadde jeg kontaktet dem uavhengig av gjenforeningsfest Anonymkode: de3ae...af9 1
Minlillelykke Skrevet 30. juli 2017 #6 Skrevet 30. juli 2017 Jeg hadde ikke dratt. Hadde to fine år på yrkesfag, men har ingenting til felles med de jeg gikk i klasse med lenger. Så for min del hadde det vært bortkastet. Har heller ikke dratt på 10 år reunion med barne og ungdomsskolen.
straamann Skrevet 30. juli 2017 #7 Skrevet 30. juli 2017 (endret) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde absolutt veldig fine år på videregående men for min del er ikke gjenforeningsfester noe jeg ønsker å bruke hverken tid eller penger på. Ser ikke helt hensikten med denne type sammenkomster,selv om det helt sikkert er hyggelig. Hadde det vært noen jeg hadde ønsket å se igjen (som jeg ikke har kontakt med i hverdagen) hadde jeg kontaktet dem uavhengig av gjenforeningsfest Anonymkode: de3ae...af9 Samme tenker jeg. Men hadde likevel fått litt dårlig samvittighet for å ikke dra, men skjønner ikke hvorfor. Endret 30. juli 2017 av straamann
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #8 Skrevet 30. juli 2017 Jeg ville ikke dratt. Videregående er en ferdig del av livet mitt og omgås ikke med dem jeg gikk sammen med Anonymkode: 0a21e...1a7 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #9 Skrevet 30. juli 2017 Jeg har ikke tenkt å dra på min egen reunion. Enda jeg har mye å vise frem når det gjelder livet mitt som mobberne ikke kommer i nærheten engang. Men det er ikke verdt tiden min, føler jeg. Jeg har kontakt med de jeg vil ha kontakt med. Anonymkode: b29d8...641 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #10 Skrevet 30. juli 2017 Jeg var på 25 år før ferien, og det var veldig hyggelig. Noen jeg har holdt kontakt med ellers, noen det var veldig hyggelig å se igjen etter 25 år, og andre som jeg ikke pratet med for 25 år siden og heller ikke nå. Jeg ville dratt hvis du kjenner en eller to som du vet du kan mingle litt med. hvis det ikke er noen hadde jeg vært i tvil (men det er meg da 😊) Anonymkode: 4c3e2...55a
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #11 Skrevet 30. juli 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det heter treff på norsk Anonymkode: 594d6...b73 Nei, det heter gjenforening(sfest). Jeg har slike tanker om ungdomsskolen, og jeg tror ikke jeg kommer til å dra. På slutten av ungdomsskolen hadde jeg bare én venn der, og henne har jeg heller ikke snakket med på mange år. Det har imidlertid gått veldig bra med meg etter ungdomsskolen, så hvis jeg skulle ha dratt er det utelukkende på grunn av det. Jeg har generelt sett ikke et behov for å hevde meg, men akkurat med disse menneskene er unntaket. Anonymkode: 53e47...4e3 2
The Kitten Skrevet 30. juli 2017 #12 Skrevet 30. juli 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det heter treff på norsk Anonymkode: 594d6...b73 Det var sikkert veldig hjelpsomt for TS. Jeg ville ikke dratt hvis jeg var TS av den enkle grunn at hvis det ender opp med å ikke bli kjekt, så er det ikke så enkelt å bare dra igjen. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå