Gå til innhold

Fortelle ny arbeidsgiver om psykologbehandling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nedsatt funksjonsevne og en historie med mye tung psykisk sykdom, blant annet bipolar. Har vært i tiltak hos NAV.

Har nå fått fast, 100% jobb, og er VELDIG glad for det!

Før jeg fikk jobben var jeg på speed date-intervju med bedriften. Her ble både nedsatt funksjonsevne og bipolar nevnt. Bedriften tok dette helt fint. Fikk spørsmål om hvordan det gikk ifht. bipolae. Svarte at jeg tok medisin og at det gikk greit.

Problemet er at jeg glemte å si at jeg går i behandling. Det er en time ca. hver uke. Dvs. at jeg må gå fra jobb minst 1 1/2 time før arbeidsdagen er over ca. en dag i uka. Skal ikke gjøre det for alltid, men gjør det nå.

Hvordan legger jeg det frem på en best mulig måte? Jeg føler at det blir så mye "vedheng" med meg. Begynner neste uke, og skal blant annet ha besøk av Hjelpemiddelsentralen for å se på arbeidsplassen ifht. hjelpemidler. Og så må jeg i tillegg ha et par timer fri hver uke for behandling liksom.  

Anonymkode: 2c3c0...3af

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det en jobb der du kan starte 1 1/2 time tidligere den ene dagen du har time da? Da er det jo ikke et problem om du kan jobbe det inn uten at det er en ulempe for andre.

Anonymkode: 76022...94f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en jobb der du kan starte 1 1/2 time tidligere den ene dagen du har time da? Da er det jo ikke et problem om du kan jobbe det inn uten at det er en ulempe for andre.

Anonymkode: 76022...94f

Ja, har tenkt å foreslå at jeg gjerne jobber de timene inn. Men er usikker på om det går, er ikke en sånn type jobb. Når man går fra jobb, så tar noen andre over. Så det eneste jeg gjør, er å jobbe 1 1/2 time for noen andre da. De 1 1/2 timene vil være "ubemannet", om du skjønner? Er litt dårlig til å forklare, beklager.

Skrevet

Om du skal jobbe i en IA-bedrift så imøtekommer bedriften slike behov uten problem.

Det kan jo hende at bedriften du skal jobbe for har rutiner for hvordan slikt skal håndteres om de ikke er en IA-bedrift likevel selvsagt. Jeg hadde tatt det opp med leder på samme måte som du gjør her; poengtere at du må gå 1,5 time tidligere en dag i uken i et gitt tidsrom pga behandling, at behandlingen er midlertidig, at du er villig til å jobbe tiden inn andre dager osv, og ellers at du er fleksibel på hvordan dere kan løse dette sammen slik det blir en bra løsning for begge parter :) 

AnonymBruker
Skrevet
På 30/07/2017 den 13.23, n0mdeplume skrev:

Om du skal jobbe i en IA-bedrift så imøtekommer bedriften slike behov uten problem.

Det kan jo hende at bedriften du skal jobbe for har rutiner for hvordan slikt skal håndteres om de ikke er en IA-bedrift likevel selvsagt. Jeg hadde tatt det opp med leder på samme måte som du gjør her; poengtere at du må gå 1,5 time tidligere en dag i uken i et gitt tidsrom pga behandling, at behandlingen er midlertidig, at du er villig til å jobbe tiden inn andre dager osv, og ellers at du er fleksibel på hvordan dere kan løse dette sammen slik det blir en bra løsning for begge parter :) 

Jeg vil bare si tusen takk for oppløftende svar, og fortelle at jeg tok samtalen med arbeidsgiver i dag, OOOG at det var helt i orden for dem :) Vi finner en løsning!

• Liker 2
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil bare si tusen takk for oppløftende svar, og fortelle at jeg tok samtalen med arbeidsgiver i dag, OOOG at det var helt i orden for dem :) Vi finner en løsning!

Så godt å høre! Lykke til med både ny jobb og behandling. Ønsker deg det beste i tiden framover :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...