Gå til innhold

utekatt når man bor i blokk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei. Jeg bor i blokk og har lenge vurdert en katt! Jeg har en hund fra før av og det er både lov med katter og hunder her. Jeg har veldig lyst på katt, men når den blir gammel nok så har jeg lyst til at den skal få lov til å gå ut og inn. Jeg bor i 1.etasje så kanskje det kunne vært en ordning at den gikk ut og inn av vinduet og var inne på natten? eller blir det veldig tungvindt? jeg vil ha den inne på natten, men tenkte at den kunne velge på dagen når den er kasterert og stor nok til å gå ut. Jeg ser det er flere katter i nabolaget her, tror dere det kommer til å bli et problem? hunden min er vandt til katter så det er ikke et problem :D gjerne kom med erfaringer. Leiligheten er ca 60 kvadrat meter. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du vil bruke vinduet ditt som kattedør så går nok det helt fint, så lenge det er lov med katt i blokka. Du må også tenke litt på hvordan tur og utforskningsområder katten har, er det skog der den kan luske i , eller er det bare by og bakgård/park med mange mennesker i osv?

Anonymkode: 3f5f5...0a7

AnonymBruker
Skrevet

Er det trafikkert vei  i området ? Om så - nei ,nei og nei!

Anonymkode: 495bd...68c

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke greit å bruke vinduet som vei inn og ut for katten, med mindre du syns det er stas å bli ranet.

Du dår slippe ut og kalle inn på faste tidspunkt.

Anonymkode: 3a4c3...ebc

Skrevet

jeg bor ut mot en bakgård så jeg tror ikke det skal gjøre noe om jeg har vinduet oppe noen timer på dagen. bor ikke rett ut mot veien...de andre naboene har vinduene oppe hele døgnet. det er ikke traffikert vei, men en gangvei utenfor der folk sykler osv og en stor park.. bor utenfor byen

AnonymBruker
Skrevet

Ikke å anbefale. Den kan komme seg inn i oppgangen ved noen går ut/inn. Bli innestengt i oppgang. Gjør fra seg der

Bruke vindu som kattedør? Ikke å anbefale

Anonymkode: 7f3d5...0a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke helt det store problemet med det. Om katten går ut av dører eller viduer spiller vel ingen rolle..... Slipp katten ut på dagtid når du er borte (om du jobber eller studerer) og slipp katten inn igjen år du kommer hjem.

Jeg har katt og slipper henne ut på morgenen. Når jeg kommer hjem på ettermiddagen slipper jeg henne inn. Hun vil gjerne ut igjen etter det og så kommer hun inn for kvelden. At jeg bruker døren istedenfor vinduet har nok lite å si for katten ;)

Katter kan fint være ute en hel dag. Er det kaldt ute holder du bare katten inne.

Det du bør huske på før du skaffer deg katt er at katter kan leve opptil 15-20 år, at du må ha pass år du reiser bort, ha økonomi til veterinær og alt det der.

Dersom du vil prøve deg med katt så kan du melde deg som fosterhjem for dyrebeskyttelsen. Det er katter som skal holdes inne minst den første måneden, men da får du prøvd OG du får hjulpet katter som trenger det.

Lykke til :)

Anonymkode: 8d80d...296

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...