AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #41 Skrevet 16. august 2017 Da har min lille elskling vært hos veterinær i dag! Anicura Dyresykehus i Oslo. Hun var veldig positiv til at vi skulle få til ting fremover. For en fantastisk oppfølging de har der Veterinæren var helt enig med meg, i at det er feil å avlive på dette tidspunkt. Vi har mange alternativer å spille på fremover og han skal ikke måtte lide noe særlig mer i behandlingsforløpet. Hun mente også at en bare må ta den risikoen som følger med medisinering og nedsatt immunforsvar som følge av dette (Atopica), og la han få slippe ut på tross av fare for å bli smittet av sykdommer. Det er tross alt høyere risiko for å bli påkjørt. Vi snakket en god stund om sykdomsforløpet hans, hvilke behandlinger som vil kunne hjelpe han og hva som er best for han i lengden i tillegg til mest økonomisk med tanke på å få ned antall veterinærbesøk fremover. Så vi fant ut at vi skulle prøve utredning for allergi for å se om de prøvene viser noe slik at han kan begynne med allergivaksinasjon. I tillegg tok hun blodprøver for å sjekke nyreverdiene, slik at vi kan se om han kan bruke et spesialfôr for huden i stedet for nyrefôr. Hun tok også blodprøver for toksoplasmose (i tilfelle pga medisinering som reduserer immunforsvaret). Vi fikk også resept på Cetirizin i tillegg til forlengelse av Atopica, for å se om Cetirizin kan hjelpe på slik at vi kan redusere medisineringen med Atopica. Jeg visste ikke engang at man bruker Cetirizin på katter. For å kunne "brannslukke" dersom han begynner å klø veldig igjen så skrev hun også ut resept på kortison, kun for å bruke i korttidsperioder og få ned infeksjoner/kløe. Herlighet, jeg er fortsatt kjempenervøs på vegne av pus i tiden fremover, i tillegg til om jeg kan slippe å stå og velge mellom katten min og studiene mine dersom pengene ikke strekker til! Men gud hvor letta jeg er over hva hun mente om liv eller død, og at han må få lov til å være utekatt, i tillegg til at allergivaksinen ikke blir så dyr i lengden som jeg først frykta! Og sist men ikke minst, når vi var der kjente jeg skikkelig på hvor mye jeg elsker dette lille vesenet, aldri om jeg gir han opp med mindre han ønsker å få slippe selv Anonymkode: 31220...9e3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå