Gå til innhold

Endelig! Rutiner og sunnhet i sikte!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På grunn av mye jobb og sykdom i vår, laaang sommerferie og mye fest/besøk osv, har det vært flere måneder med mer mat og mindre aktivitet. Så nå gleder jeg meg til jobbstart på mandag! 

Har neppe gått opp mye, men er lei av å være på besøk hos folk og stadig få rundstykker til frokost, dessert etter mektige middager osv. Gleder meg til knekkebrød og fiskemiddager! Ser også fram til å gå ned noen kilo og føle meg freshere. 

Flere som er klare for å "starte opp igjen" med en sunnere og lettere hverdag?

Anonymkode: 19315...ae1

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke egentlig. Jeg har mer eller mindre de samme mat- og aktivitetsrutinene året rundt. For meg fungerer det mye bedre for vekt og helse enn den stadige vekslingen mellom av/på, sunn/usunn, fokus/blaffen, som over tid kun førte til vektøkning.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også klar....etter en lang periode med masse usunt og lite bevisstgjøring ift mat. For meg hjelper det å begrense inntak av hvetemel og sukker....MEN jeg har en godtedag i uka der jeg koser meg med melkesjokolade og potetgull:) prøver ellers å spise mer frukt og grønt....og grove varianter av brød og knekkebrød. Lykke til ts:))

Anonymkode: 9c16b...2da

Gjest Rosemoren
Skrevet (endret)

Jeg er også av dem som liker hverdag og rutiner best.  Det er hyggelig med noen dager ferie, men så er det godt å komme tilbake til hverdagen også :)

Endret av Rosemoren
Autokorrekt
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt

sofie777, mod

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hverdagen er best:) enig i at det er hyggelig med avbrekk, men føler det har vart litt vel lenge nå. Jeg vil normalt sett ikke velge så mye grillmat osv, men når man er på ferie med andre, avgjør oftest flertallet - og da må torskemiddagen stadig vike for pølser og dens like;) gleder meg til å ta mine egne valg igjen og styre hverdagen selv. Jeg foretrekker også fjellturer over "rusling i byen", så jeg gleder meg til ferien er slutt, selv om jeg selvsagt har kost meg mye med å ha fri også. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja! Gleder meg til hverdag. Spiser tilnærmet likt i ferie som i hverdagen, men det blir fort en is om dagen, ut på resturang om det er fint vær, også litt kjeks/boller på stranda. Dessuten er maten i fornøyelsesparker lite annet enn hamburger, pizza og pølse i brød...

Anonymkode: e19dc...35a

AnonymBruker
Skrevet

Hverdag er herlig! Jeg har 3 ukers ferie, lagt bort helt trening og bare gått turer og kost meg. Er vandt til 4x styrke i uka. En uke igjen med ferie så skal jeg svette som bare det!

Anonymkode: 8e21b...381

Skrevet (endret)

Jeg er klar! Har ikke skeiet ut sånn helt vilt i ferien, men er et hverdagsmenneske og våknet med ett smil om munnen i dag. Endelig er ferien over og hverdagen og rutinene er tilbake :-) weho

Endret av Jelly333
Skrivefeil
Skrevet
På 7/29/2017 den 22.25, AnonymBruker skrev:

På grunn av mye jobb og sykdom i vår, laaang sommerferie og mye fest/besøk osv, har det vært flere måneder med mer mat og mindre aktivitet. Så nå gleder jeg meg til jobbstart på mandag! 

Har neppe gått opp mye, men er lei av å være på besøk hos folk og stadig få rundstykker til frokost, dessert etter mektige middager osv. Gleder meg til knekkebrød og fiskemiddager! Ser også fram til å gå ned noen kilo og føle meg freshere. 

Helt enig. Har ikke fått trent skikkelig på 6 uker og mye kos i sofan. Godt å komme igang men noen skikkelige treningsøkter igjen:nori:

Skrevet
På 29.7.2017 den 22.25, AnonymBruker skrev:

JA!! Jeg var tilbake i hverdagen forrige mandag, og det føles utrolig godt! Jeg har overhodet ikke tenkt på verken trening eller slanking i sommer, og har dermed gått opp to kilo, men det var SÅ verdt det! 

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Så hyggelig at flere kjenner seg igjen:) 

dette har vært en fin dag. Litt vin måtte til - det er jo fortsatt sommer;) men mindre mat og mer aktivitet. Deilig!

Skrevet

Ja, det skal bli så godt å komme i gang med rutiner både med jobb og trening

Skrevet

Gleder meg til trening og sunn mat jeg også😊

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Hvordan går det med dere andre? Det er litt morsomt hvordan jeg føler meg helt annerledes bare etter fire dager med mitt "vanlige liv". Jeg har selvsagt ikke endret utseende, men jeg føler likevel at jeg ser slankere og mer opplagt ut allerede.  Vekten er mer eller det mindre det samme nå som i vår, så dette handler selvsagt mest av alt om opplevelsen av å ha den livsstilen jeg er mest komfortabel med. Og det føles godt! 

Vekten svinger 5 kilo i løpet av året avhengig av sesong og livsstil, så nå vil den nok naturlig gå litt ned etter hvert fordi jeg tar sunnere og mer aktive valg om høsten. 

Skrevet

For min del er det ikke noe problem med å holde seg til rutiner i seg selv i ferien. Problemet oppsto da jeg skulle tilbringe en del til med foreldrene mine i ferien. Moren min kan ikke se for seg en dag uten minst to brødmåltider, og for meg som ikke spiser brød til vanlig blir dette velig intenst. Hun insisterer på å lage brød som kun består av frø, nøtter og egg. Kaloribombe for meg som er vant til knekkebrød! Nei, nå gleder jeg meg til å komme hjem til knekkebrød med salami, og så får jeg forklare henne problemet neste gang hun insisterer på å bake brød til meg. Det er jo kjempekoselig at hun gjør det, men jeg kan ikke holde på sånn om jeg ønsker å holde vekta mi stabil.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...