AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #1 Skrevet 29. juli 2017 No egg er det tomt for.. (ikke det at det funker særlig bra i muffins uansett). Kan jeg bytte ut egg med bakepulver? Anonymkode: a6df4...55d
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #2 Skrevet 30. juli 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: No egg er det tomt for.. (ikke det at det funker særlig bra i muffins uansett). Kan jeg bytte ut egg med bakepulver? Anonymkode: a6df4...55d Er det ikke enklere å bare bruke en eggefri oppskrift? Anonymkode: 18259...6da 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #3 Skrevet 30. juli 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke enklere å bare bruke en eggefri oppskrift? Anonymkode: 18259...6da Hvor er den? Anonymkode: a6df4...55d
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #4 Skrevet 30. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor er den? Anonymkode: a6df4...55d Her Anonymkode: b4f6c...518
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #5 Skrevet 30. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Her Anonymkode: b4f6c...518 Men er det sånne drittoppskrifter, eller er de bra? VIl jo ikke kaste bort en melpose på muffins som ikke hever.. Anonymkode: a6df4...55d
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #6 Skrevet 30. juli 2017 Hæ? På hvilken måte kan bakepulver være en erstatning for egg tror du? Anonymkode: 9be9e...8df 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #7 Skrevet 30. juli 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor er den? Anonymkode: a6df4...55d Jeg pleier å bruke denne: • 2,3 dl melk (funker like bra med havre-, mandel- eller soyamelk også) • 2,3 dl sukker • 0,7 dl nøytral olje (eller smør) • 1 toppet ts ekte vaniljesukker • 3,5 dl hvetemel • 0,5 dl kakaopulver • 1 toppet ts bakepulver • en klype salt • kanel og kardemomme etter ønske Visp sammen melk, sukker, vaniljesukker og olje i kjøkkenmaskin/mixer. Sikt i mel, kakao, bakepulver, salt og krydder og visp på laveste fart til røra er klumpefri. Stekes midt i ovnen på 175 grader til du kan stikke de med en kakepinne (eller spisepinne, gaffel etc) og ta den ut igjen ren. Jeg pleier å bruke peanøttsmørkrem på og i tillegg pynte med flytende salt karamell og hakkede peanøtter. Mektig, men godt! Men glasur, pynt etc velger man jo selv, og selve muffinsene kan sikkert smakssettes annerledes de også dersom man ikke vil ha sjokoladesmak. Bare husk å erstatte kakaopulveret med hvetemel, i såfall, hvis ikke blir røra for løs. Anonymkode: 18259...6da
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #8 Skrevet 30. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hæ? På hvilken måte kan bakepulver være en erstatning for egg tror du? Anonymkode: 9be9e...8df Med tanke på at både bakepulver og egg er hevemidler, så vil bakepulveret kunne erstatte hevingen, det vil dog ikke erstatte sammenklistringen som egget sørger for. TS Anonymkode: a6df4...55d 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #9 Skrevet 30. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg pleier å bruke denne: • 2,3 dl melk (funker like bra med havre-, mandel- eller soyamelk også) • 2,3 dl sukker • 0,7 dl nøytral olje (eller smør) • 1 toppet ts ekte vaniljesukker • 3,5 dl hvetemel • 0,5 dl kakaopulver • 1 toppet ts bakepulver • en klype salt • kanel og kardemomme etter ønske Visp sammen melk, sukker, vaniljesukker og olje i kjøkkenmaskin/mixer. Sikt i mel, kakao, bakepulver, salt og krydder og visp på laveste fart til røra er klumpefri. Stekes midt i ovnen på 175 grader til du kan stikke de med en kakepinne (eller spisepinne, gaffel etc) og ta den ut igjen ren. Jeg pleier å bruke peanøttsmørkrem på og i tillegg pynte med flytende salt karamell og hakkede peanøtter. Mektig, men godt! Men glasur, pynt etc velger man jo selv, og selve muffinsene kan sikkert smakssettes annerledes de også dersom man ikke vil ha sjokoladesmak. Bare husk å erstatte kakaopulveret med hvetemel, i såfall, hvis ikke blir røra for løs. Anonymkode: 18259...6da takk for oppskrift Kan bare (kjedelig nok!) lage vaniljemuffins, kan jeg bytte ut kakaoen med vaniljesukker, eller bare hvetemel? Anonymkode: a6df4...55d
C-girl Skrevet 31. juli 2017 #10 Skrevet 31. juli 2017 Bare dropp kakaoen, trenger ikke erstatte med hvetemel med mindre røren blir veldig tynn.
Gjest Sugemerke Skrevet 31. juli 2017 #11 Skrevet 31. juli 2017 http://gryskjokken.no/2012/05/cupcakesmuffins-uten-egg/ Google er din venn.
SiMa Skrevet 31. juli 2017 #12 Skrevet 31. juli 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: takk for oppskrift Kan bare (kjedelig nok!) lage vaniljemuffins, kan jeg bytte ut kakaoen med vaniljesukker, eller bare hvetemel? Anonymkode: a6df4...55d Du kan ikke bruke like mye vaniljesukker som kakao, men du kan fint øke mengden med vaniljesukker litt, f.eks en teskje. Bruk mel i stedet for kakao, eller du kan droppe det helt hvis ikke røra blir veldig tynn.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #13 Skrevet 31. juli 2017 TS bare kødder, hvorfor gidder dere svare han???? Anonymkode: 623c7...c2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå