Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg tråkket over på den ene ankelen da jeg gikk en for 1,5-2 måneder siden. Trener så og si hver dag enten ved å gå fjellturer, løpe på mølle eller løpe intervaller. Merker egentlig ikke så mye til skaden mens jeg trener, kun at den er litt stiv under oppvarming (kjenner det da ved akillesen). Men om jeg legger trykk på den når den er strak, spesielt ved å sette meg ned på knærne, så gjør det forferdelig vondt. 

Har tenkt på å dra til legen, men er det egentlig noe vits? Det er vel ikke stort han/hun kan gjøre? Er det eventuelt noen her som har tips? Kan jeg fortsette å trene slik jeg har gjort i og med at jeg ikke kjenner noe under treningen?

Takk for alle svar :)

Anonymkode: 5e6e2...b8d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk selv en liten skade på foten en gang på fjelltur. Skaden så veldig ubetydelig ut på den tiden, så jeg dro ikke til legen. Et år senere så ble det mye verre, og jeg måtte få behandling i nesten 3 år før det ble fikset igjen. Fiks skaden mens den er liten, ellers så kan den utvikle seg til å bli mye verre.

Bedre å være sikker tenker jeg.

Anonymkode: 23212...a60

Skrevet

Det tar flere måneder å trene opp en overtråkk. Legen kan ikke gjøre stort annet enn å sende deg hjem med beskjed om å fortsette å trene den opp ved å bruke benet :-)

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk selv en liten skade på foten en gang på fjelltur. Skaden så veldig ubetydelig ut på den tiden, så jeg dro ikke til legen. Et år senere så ble det mye verre, og jeg måtte få behandling i nesten 3 år før det ble fikset igjen. Fiks skaden mens den er liten, ellers så kan den utvikle seg til å bli mye verre.

Bedre å være sikker tenker jeg.

Anonymkode: 23212...a60

Kan jeg spørre hva du måtte gjøre? For jeg er "redd" for at det blir som Huskestue sier, at legen ikke kan hjelpe meg direkte, men sender meg hjem og/eller til fysio. Har tråkket over flere ganger før da jeg spilte fotball og håndball, men da var det over etter en uke eller to. Så aldri hatt noen store overtråkk før nå. Er også student, så har ikke råd til å dra til fysio flere ganger (med mindre det går på frikort).

Anonymkode: 5e6e2...b8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...