AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #1 Del Skrevet 29. juli 2017 Nå tror jeg nesten at jeg har klart det umulige, nemlig å trylle frem bitre pannekaker. Ikke bitre som i mørk sjokolade, men bitre som i ubehandlet grønnkål og helt uspiselige. Vet virkelig ikke hva jeg har gjort galt, men kan forklare fremgangsmåten min og kanskje noen kloke hoder der ute finner feilen. Jeg brukte ikke en spesifikk oppskrift, men "feeling" siden alle vet da hvordan man lager pannekaker (jeg laget forresten amerikanske). For å få dem ekstra fluffy så tok jeg et par eggehviter og skummet dem godt med en håndvisp før jeg tilsatte 1-2 ss sukker og litt salt. Blandet inn mel til en paste før jeg tilsatte 1 toppet ts bakepulver og 1 ss natron (mistenker at feilen ligger her.. men til mitt forsvar så datt altfor mye ut av posen), og for å få igang den kjemiske reaksjonen tilsatte jeg en halv teskje sitronsaft. Deretter tilsatte jeg eggeplommene og litt melk til røren ble silkemyk, og deretter smeltet smør. Lot den svelle i 15 minutter, stekte på lav varme, og resultatet ble utrolig tykke og fluffy! Et par av dem ble litt brune, men ikke brunere enn hva folk foretrekker at pannekakene skal være (bare jeg som foretrekker dem lyse). La dem på et fat og toppet dem med lønnesirup og drysset over melis. Likevel bitre som fy! Hva kan ha godt galt? Anonymkode: aa769...123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #2 Del Skrevet 30. juli 2017 Har du sjekka at lønnesirupen din ikke er forderva på noe vis? Anonymkode: 92bec...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 30. juli 2017 #3 Del Skrevet 30. juli 2017 Definitivt for mye hevemiddel, med mindre du brukte 15 egg. Bakepulver smaker jo høgg, og kan ikke tenke meg at natron er stort bedre. Også i tillegg sitron? Tror jeg i fremtiden ville holdt meg til ca. 1 ts. bakepulver per egg og droppet natron(og sitron). Såå viktig er det vel ikke at de er fluffy. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #4 Del Skrevet 30. juli 2017 5 minutter siden, Hjärtat skrev: Definitivt for mye hevemiddel, med mindre du brukte 15 egg. Bakepulver smaker jo høgg, og kan ikke tenke meg at natron er stort bedre. Også i tillegg sitron? Tror jeg i fremtiden ville holdt meg til ca. 1 ts. bakepulver per egg og droppet natron(og sitron). Såå viktig er det vel ikke at de er fluffy. Hun brukte jo mindre bakepulver enn det du foreslår. Anonymkode: 92bec...bca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #5 Del Skrevet 30. juli 2017 Høres ut som om melka di vêr dårlig. Anonymkode: d0449...bc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 30. juli 2017 #6 Del Skrevet 30. juli 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun brukte jo mindre bakepulver enn det du foreslår. Anonymkode: 92bec...bca Ja, men det er mengden natron og sitron jeg tror er problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #7 Del Skrevet 30. juli 2017 4 minutter siden, Hjärtat skrev: Ja, men det er mengden natron og sitron jeg tror er problemet. Jeg tviler. Natron smaker ikke spesielt bittert, selv ikke i ren form. Anonymkode: 92bec...bca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 30. juli 2017 #8 Del Skrevet 30. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tviler. Natron smaker ikke spesielt bittert, selv ikke i ren form. Anonymkode: 92bec...bca Jeg kan liksom ikke se så mye annet enn natron og sitron som avviker fra de oppskrifter jeg har brukt. Man kan bruke gammel melk f.eks. i de fleste bakverk uten at det går utover smaken, og egg skal jo også være bra gamle før de blir råtne liksom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #9 Del Skrevet 30. juli 2017 2 minutter siden, Hjärtat skrev: Jeg kan liksom ikke se så mye annet enn natron og sitron som avviker fra de oppskrifter jeg har brukt. Man kan bruke gammel melk f.eks. i de fleste bakverk uten at det går utover smaken, og egg skal jo også være bra gamle før de blir råtne liksom. Jeg har alltid brukt natron uten problem og sitron er det mange som bruker. Anonymkode: 92bec...bca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 30. juli 2017 #10 Del Skrevet 30. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid brukt natron uten problem og sitron er det mange som bruker. Anonymkode: 92bec...bca Ja, men 1 ss? Det er jo mer enn det dobbelte av det jeg bruker i ei hel gulrotkake. Har du noe bedre forslag til hva som har gått galt? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #11 Del Skrevet 30. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du sjekka at lønnesirupen din ikke er forderva på noe vis? Anonymkode: 92bec...bca Jepp, det var selve pannekakene som smakte grusomt Ts Anonymkode: aa769...123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #12 Del Skrevet 30. juli 2017 5 timer siden, Hjärtat skrev: Definitivt for mye hevemiddel, med mindre du brukte 15 egg. Bakepulver smaker jo høgg, og kan ikke tenke meg at natron er stort bedre. Også i tillegg sitron? Tror jeg i fremtiden ville holdt meg til ca. 1 ts. bakepulver per egg og droppet natron(og sitron). Såå viktig er det vel ikke at de er fluffy. Pleier normalt å bruke like mye hevemiddel og det pleier å gå helt fint. Natron "datt det" ut av når jeg åpnet posen så kan være noe der. Sitron brukte jeg for å få igang den kjemiske reaksjonen siden jeg manglet kulturmelk, men brukte ikke nok til at det ville sette smak. Ja, det er viktig at de er fluffy Ts Anonymkode: aa769...123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #13 Del Skrevet 30. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som om melka di vêr dårlig. Anonymkode: d0449...bc6 Har smakt på både melk og mel, begge var det ingenting galt med Ts Anonymkode: aa769...123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vakkertliv Skrevet 30. juli 2017 #14 Del Skrevet 30. juli 2017 Natron har jeg bomma på med en gang før. Jeg satte oppi litt ekstra da jeg ikke hadde bakepulver. Mine ble og ganske bitre og uspiselig 😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #15 Del Skrevet 30. juli 2017 Her er det åpembart at du har brukt for mye natron - alt for mye faktisk. Jeg lager amerikanske pannekaker minst en gang i mnd. og i min oppskrift er det 2 ts bakepulver og 1 ts natron. De blir perfekte hver gang!!! Anonymkode: ab512...f4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simbyxor Skrevet 30. juli 2017 #16 Del Skrevet 30. juli 2017 Pannekaker trenger ingenting annet enn en klype sukker, en klype salt, litt mel og melk. Alt annet er overflødig og ødelegger. (Til nød kan du tilsette vaniljesukker, eller bacon) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå