Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

"For å oppnå generell studiekompetanse etter 23/5-regelen må du ha bestått alle de 6 obligatoriske fagene som vi tilbyr i denne pakken (matematikk 1P+2P, engelsk, historie, naturfag, samfunnsfag og norsk)"

Jeg vil gjerne forbedre karakterer på flere av disse fagene, men likevel går ikke snittet så forferdelig mye opp pga de andre karakterene jeg har på fellesfag ol som står på vitnemålet mitt. Jeg har stort sett 3`ere i alle fellesfag fra vg1, 2 og 3.

Så jeg lurer da på:

1. Hvorfor regner de med de andre fagene som ikke krever generell studiekompetanse med i vitnemålet mitt?

2. Kan jeg "lage et nytt vitnemål" ved å fjerne de fagene jeg ikke vil ha med på vitnemålet (som ikke er nødvendig å ha for å få generell studiekompetanse)?

3. Jeg har ganske lavt snitt og vil gjerne ha minst 4,5 i snitt til neste år, for å komme inn på det studiet jeg ønsker (kom selvsagt ikke inn i år)

Jeg kan få minst 5 i flere av de fagene jeg skal ta opp igjen. Eneste jeg ikke orker eller tror jeg kan klare bedre på er matte. Der sleit jeg meg 3 år etter videregående for å bestå det helsikes faget... tre år med tårer og snørr og stryk 3 ganger før jeg endelig klarte å få 2er. Så frister svært lite å ta matte igjen! Men resten av fagene som kreves for å få generell studiekompetanse er jeg skikkelig motivert til å forbedre karakterene på!

Men så kommer de andre fagene (fellesfag ol) og trekker ned igjen fordi mange av de har karaktereren 3. Er kun to fellesfag jeg har 4 og 5 på + gym 5. Så skulle derfor gjerne bare fjerna de fellesfagene med lav karakter! For de trenger man jo ikke uansett?? Eller??

Anonymkode: bfbf8...0d2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vet? 😅 

Anonymkode: bfbf8...0d2

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du søker med 23/5 regelen så er det jo bare de 5 fagene som teller. Ikke de andre. 

Anonymkode: 09a83...dcc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...