AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #1 Skrevet 29. juli 2017 Vi har to jenter med 18 mnd. mellomrom. Minste er 6 mnd. og jeg er hjemme i permisjon. Når vi har fått begge i seng og shinet litt i huset er jeg helt tom og vrengt for energi. Blir det noen gang bedre? Står opp mellom 05.30 og 06. Utetid hvor vi drar på lekeplassen/parken osv fra 08:30 til ca 10:30-11:00. Så er det lunsj og soving på barna mens vi rydder og forbereder middag. Når de våkner (alt mellom 13 og 13:30) leker vi inne eller er i hagen frem til middag kl 15. Så går vi ut frem til kveldsmat, bading og boklesing rundt kl 18. Begge er i seng kl 19. Da er det rydding, en runde med støvsugeren, henge opp klær osv. Når slt er klart rekker jeg 30 min hvor jeg dør på soffan frem til ca 21:30. Da er det natta (ammer på natta + tenner osv). Blir det noen gang bedre? Jeg er helt skutt på kveldene. Til vanlig er hun største i bhg, men jeg er egentlig like sliten da også 😂 Vi har det veldig hyggelig altså, men litt overskudd hadde vært fint.. Anonymkode: 3df9a...ae5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #2 Skrevet 29. juli 2017 jada, det blir bedre. Snart er barna ute alene og leker selv, drar til venner og overnatter hos andre. Det blir bedre Småbarnsperioden er unntakstilstand. Dritt i ryddingen mellom slagene er mitt tips. Det ordner seg. Anonymkode: 52ce6...b06 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #3 Skrevet 29. juli 2017 Haha ja, definitivt 😊 Mine gutter er 7 og 10 og jeg lover deg, det går over 😉 Anonymkode: 4bc7b...198 1
Gjest Mass Skrevet 29. juli 2017 #4 Skrevet 29. juli 2017 Jeg har to barn med 17 mnd mellomrom hvor den yngste er 10 mnd nå. Jeg har også et barn fra tidligere som er mye større, så jeg vet av den erfaringen at det blir mye bedre. Om bare noen år så kan de leke sammen og holde hverandre med selskap. Selvfølgelig, med barn er det alltid utfordringer opp gjennom livet, men det blir bedre jo mer selvstendige de blir.
Gjest Peaches Skrevet 29. juli 2017 #5 Skrevet 29. juli 2017 Det blir bedre! Jeg har 4. De to første kom med 13 mndrs mellomrom😥 va tungt, men nå har vi fire oppegående barn som klarer mye sjøl😊bare godta situasjonen som den er og senk kravene!
Gjest mimoe Skrevet 29. juli 2017 #6 Skrevet 29. juli 2017 Her har vi 6 barn på 2 og 3 ( nesten 11 mnd imellom ), 6, 8, 10 og straks 11. Og jeg føler ikke det går over... Småbarnstiden er slitsom, men det er egentlig hver alder. Det bare forandrer seg. Etterhvert får dere haugevis av ting som må følges opp. Skole, fritidsaktiviteter, foreldremøter, bursdage, dugnader, venner... Barna skal kjøres hit og dit, kontrollen minker og bekymringa øker 😀 Så min erfaring er at hver alder er et slit, men hver alder har også sin sjarm 🙂 Hang in there and enjoy the momement ❤
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #7 Skrevet 30. juli 2017 Har fem barn og er enig i mye av det som mimoe skriver. Det blir ikke færre utfordringer, de bare forandrer seg. MEN den store forskjellen er at når minstemann bikker 4-5 år så er det slutt på det fysiske slitet. Du vekkes ikke mange ganger om natta, du kan legge deg litt nedpå eller sove lenger enn klokka seks i helgene. Hvis barnet er alene på kjøkkenet i fem minutter trenger du ikke bruke en halvtime på å rydde opp rot og kliss. Barn må passes på konstant når de er små, men det går over, og det utgjør en kjempeforskjell. Er man trøtt og sliten, så blir alt så mye tyngre. Det er i alle fall min erfaring. Det er mye travlere med store barn enn med små, men langt mindre slitsomt. Og det utgjør hele forskjellen Så jeg vil si at det blir bedre. Anonymkode: 91f93...137 5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #8 Skrevet 30. juli 2017 11 timer siden, mimoe skrev: Her har vi 6 barn på 2 og 3 ( nesten 11 mnd imellom ), 6, 8, 10 og straks 11. Og jeg føler ikke det går over... Småbarnstiden er slitsom, men det er egentlig hver alder. Det bare forandrer seg. Etterhvert får dere haugevis av ting som må følges opp. Skole, fritidsaktiviteter, foreldremøter, bursdage, dugnader, venner... Barna skal kjøres hit og dit, kontrollen minker og bekymringa øker 😀 Så min erfaring er at hver alder er et slit, men hver alder har også sin sjarm 🙂 Hang in there and enjoy the momement ❤ Er så glad vi har bosatt oss slik at barna ikke må kjøres hit og dit hele tiden Anonymkode: f05c9...b8b 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #9 Skrevet 30. juli 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: jada, det blir bedre. Snart er barna ute alene og leker selv, drar til venner og overnatter hos andre. Det blir bedre Småbarnsperioden er unntakstilstand. Dritt i ryddingen mellom slagene er mitt tips. Det ordner seg. Anonymkode: 52ce6...b06 Drit/dritt? Hvorfor trekker man "bæsjj" inn i språket? Anonymkode: 3f2e4...528
Arkana Skrevet 30. juli 2017 #10 Skrevet 30. juli 2017 Ja, det gjør dere, helt klart. Våre er 4, 6 og 8 og vi er definitivt over på den andre siden. Joda, det er nok å gjøre og nok av bekymringer i alle aldre, men jeg synes småbarnsperioden er mer fysisk slitsom fordi man må gjøre så mye for dem og passe på dem på en annen måte. Når de blir eldre og man sover godt om natten og de i tillegg er mer selvgående, klarer mye selv, de ikke må voktes hele tiden og kan hjelpe til har man mer overskuydd. 2
Louiah Skrevet 30. juli 2017 #11 Skrevet 30. juli 2017 (endret) Det blir bedre når de sover bedre på natta, når en av dere kan være oppe med barna annenhver helgemorgen uten at det bare blir hyl og skrik slik at en får sovet ut til kl 9/10 (stor forskjell fra kl 5/6). Hjelper også når de kan leke litt mer med jevnaldrende i nabolaget mens en selv holder et øye med på de med kaffekoppen på lekeplassen. Jeg har tre små og har fått de veldig tett, og denne sommeren er vel den første på noen år der vi ikke gleder oss til å komme tilbake til rolige jobber (som egentlig ikke er rolige jobber i det hele tatt ) For meg er den store forskjellen at jeg får sove på natten, kun avbrutt maks 1-2 ganger. Da har en mer overskudd selv om det er slitsomt. Endret 30. juli 2017 av Louiah
Gjest Solstråletårer Skrevet 30. juli 2017 #12 Skrevet 30. juli 2017 Det blir bedre . Jeg lover. Blir mye slit framover og mye bekymringer . Men så vært det. Men stor forståelse at du er sliten. Slenger på et lite tips. Senk krava på hus og hvor mye du tror ungene må lekes med. Den hybelkaninene kan ligge der til i mora den.
Tina_O Skrevet 30. juli 2017 #13 Skrevet 30. juli 2017 Har bare ett råd; Det dere ikke får tid til av husarbeid på dagtid kan vente til neste dag. Etter at barnet har sovna her i huset, er det kun avslapping og voksentid som gjelder. Hadde ikke overlevd uten. Så får det heller flyte😂 1
Kittykat Skrevet 30. juli 2017 #14 Skrevet 30. juli 2017 Det blir bedre. Om noen år, så begynner de på skolen og etterhvert så går de ut alene og leker med venner og før du vet ordet av det, så har de forlatt redet. Senk kravene til hus og hjem. Husarbeidet løper ikke vekk og kan vente til neste dag. Huset må ikke være strøkent til enhver tid. Vi har 3 barn mellom 13 og 17 år, og når de begynte på skolen det året de fylte 5 år, så ble ting mye bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå