AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #1 Skrevet 29. juli 2017 Til dere som fremstår som sykt godt "likt" i sosiale medier. Hvor mange omgåes dere med i virkeligheten og hvor ofte - har dere flust med venner? Tenker på folk som får 140 liker på instagram for et enkelt bilde feks. Eller 200 likes på profilbildet på facebook. Spør av ren nysgjerrighet! Anonymkode: 1c034...d3b
Gjest Sonic Skrevet 29. juli 2017 #2 Skrevet 29. juli 2017 Vi er 7 jenter i gjengen Hadde ikke klart å hatt så gode og nære venner om jeg måtte hatt 200 i nær omgangskrets
Millimani Skrevet 29. juli 2017 #3 Skrevet 29. juli 2017 Hvis man får 200 likes på profilbildet på Facebook så må man jo ha rundt tusentalls venner. Hvordan kan folk holde oversikten på alt? I fjor ga jeg tilsnakk til ei jente på 15 år som hadde 2286 venner. Ikke spør meg hvorfor jeg husker det tallet helt eksakt, men det er sikkert det at jeg syntes det var veldig overdriv å ha så mange å holde styr på.Så jeg spurte henne hvordan i all verden hun klarte å holde styr på alt, og fikk til svar at hun var i en voldsom slette-prosess og holdt på for harde livet. Jeg sjekka profilen hennes ca to uker senere og da var det ca 1400. I dag er det enda færre. Hun kan ha mellom 100 og 200 likes på endel bilder, men når hun har så mange aktive venner så er det sånn det er. Selv har jeg i underkant av 250 venner, og det største antall likes jeg har på mine profilbilder er 32. Har ikke så god kontakt med alle vennene der nei, men det er familie og mine aller nærmeste venner og tidligere skolevenninner/kamerater....så det blir jo endel. Er jo ikke alle som er like aktive på Facebook heller
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #4 Skrevet 29. juli 2017 Min er erfaring er at jo flere likes og venner i sosiale media jo mindre nære venner har de. Noe greier bare å ha overfladiske vennskap og det er det som oftest en grunn til. Anonymkode: 950af...510 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #5 Skrevet 29. juli 2017 Har inntrykk av at det er de som er mest aktive med å poste ting hyppig, og som liker andres poster, som får mest likes, ikke nødvendigvis de som er mest likt i virkeligheten. Har lagt merke til selv f.eks at når jeg er aktiv på facebook får jeg mange likes, men når jeg ikke har gitt likes til andre på lang tid får jeg nesten ingen. Anonymkode: cb509...7f4 3
Ulla Ullsokk Skrevet 29. juli 2017 #6 Skrevet 29. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min er erfaring er at jo flere likes og venner i sosiale media jo mindre nære venner har de. Noe greier bare å ha overfladiske vennskap og det er det som oftest en grunn til. Anonymkode: 950af...510 Denne erfaringen stiller jeg meg undrende til... Jeg får mange likes og jeg har faktisk mange venner. Riktignok ser jeg folk altfor skjelden, men mange er der for meg og jeg for dem. Nå er jeg jo ikke nær venn med de ca 1000 jeg har der, men jeg bruker FB ofte for å finne folk ifht jobb, så er viktig for meg å ha dem der. Jeg bruker FB litt uten at det synes jobbmessig. Jeg poster aldri sånne "se så fin ferie jeg er på" og heller ikke hver gang jeg er et sted og hvor mye jeg trener o.l. Jeg viser ikke mye privat, samtidig som jeg gjør det, vanskelig å forklare. Jeg er nøye på å ikke ha en sånn "perfekt" profil, for jeg vet at jeg kan se mer vellykket ut enn jeg føler meg. Derfor svelger jeg heller ikke andres skryt og blir aldri deppa av andres perfekthet. Jeg er trygg på meg selv og tør derfor å drite meg ut litt. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #7 Skrevet 29. juli 2017 Jeg har ca 350 venner på FB og har 115 likes på profilbildet. Jeg tenker det bare er et signal på at folk syntes jeg var heldig med bildet. Ikke nødvendigvis at vi er omgangsvenner IRL eller at det er noe ønske om det.. FB er nettbasert og vil aldri kunne speile virkeligheten. Det er greit å være seg det bevisst. Jeg kjenner alle på vennelista mi på FB og det vil ikke være unaturlig å 'slå an en prat' om vi tilfeldigvis møtes. Jeg har et lite knippe venner som jeg forholder meg til utover Facebook. Ingen stor hærskare av venner og festinvitasjoner i hytt og pine om det skulle være et mål på popularitet. Anonymkode: 1fadf...ce6 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #8 Skrevet 30. juli 2017 Det varierer vel? Jeg regner med at noen av dem har mange venner (ikke 200 venner som de henger med på fritiden, men mange nok og koser seg sikkert og blir sikkert godt likt ellers også)..Også har du sikkert de som er ensomme. Er ikke så nøye vel, Anonymkode: 2a47d...c03 1
Gjest Belle âme Skrevet 30. juli 2017 #9 Skrevet 30. juli 2017 Er venn med mange på både snapchat, Facebook og Instagram. Eg kjenner alle, har møtt og snakka med alle eg er venn med+kjem godt overens med dei. Får mange likes ja, antar det er fordi dei liker meg Har mange venner i verkelegheta også, som eg henger med regelmessig.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #10 Skrevet 30. juli 2017 Får 5 likes på bildet mitt. Tar det ikke så veldig seriøst da jeg tydeligvis er godt likt både på jobb og i vennekretsen. Har 2 nære venninner, som jeg kan være meg selv 100% med. De fleste liker bilder for å få likes tilbake. Jeg liker sjeldent bilder på Facebook, så sikkert derfor jeg får så lite likes tilbake. Facebook og sosiale medier er overfladisk og falskt. Har 125 "venner" på Facebook, alle er personer jeg ville stoppet og pratet med om jeg traff på dem på gaten. Anonymkode: eea07...95a
Gjest tralalol Skrevet 30. juli 2017 #11 Skrevet 30. juli 2017 (endret) - Endret 30. juli 2017 av tralalol
Nyttig Skrevet 30. juli 2017 #12 Skrevet 30. juli 2017 Sosiale medier og smarttelefonen er vel noe av det verste som har skjedde menneske i nyere tid. 1
Millimani Skrevet 30. juli 2017 #13 Skrevet 30. juli 2017 4 timer siden, Nyttig skrev: Sosiale medier og smarttelefonen er vel noe av det verste som har skjedde menneske i nyere tid. Hva skulle vi gjort uten...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå