Gjest Emera Skrevet 29. juli 2017 #1 Skrevet 29. juli 2017 Jeg har vært plaget med halsbrann fra... ja, der det er varmt... i de siste ukene. Kommer nok av stress og påkjenninger. Nå har jeg tatt Somac, den uten resept, i fem dager. Den virker jo litt, men ikke så mye som jeg hadde håpet. Jeg skal bestille legetime. Men hvor lang tid skal det egentlig ta før den virker godt? Det står to-tre dager i pakningsvedlegget, det er jo passert her.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #2 Skrevet 29. juli 2017 Skal vel virke relativt fort, går på de selv men har ikke halsbrann som deg. Har du unngått syrlige ting og drukket mye vann? Uansett så burde du kontakte legen. Kaffe og røyk forsterker og plagene. Hvis du er stressa tar det nok lengre tid. Snakk med en lege så tar du det derfra. Anonymkode: 6052b...983
Gjest Emera Skrevet 29. juli 2017 #3 Skrevet 29. juli 2017 Ja, jeg unngår alt som unngås må. Jeg røyker ikke. Kaffe og tomater er det verste, så det må jeg holde meg helt unna. Jeg fortsetter jo med kuren, men skal bestille legetime over helga. Jeg har hatt store belastninger over mange år, som nok er årsaken. Bortsett fra et par kopper kaffe om dagen før dette så har jeg ikke hverken spist eller drukket noe som skulle gi disse plagene. Jeg tar ingen andre medisiner heller. Men, takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #4 Skrevet 29. juli 2017 Jeg merket virkning etter 6-7 dager men nå hadde ikke jeg tradisjonell halsbrann, jeg hadde mer smerter i brystet og armen, nesten hjerteinfarkt symptomer.Anonymkode: 5223b...4d7 1
Gjest Emera Skrevet 29. juli 2017 #5 Skrevet 29. juli 2017 Det kan visst ligne på hjerteinfarkt, ja. Huff! Det må ha vært skremmende? Hos meg er det egentlig bare den voldsomme halsbrannen. Jeg kan få litt vondt øverst i magen, men det er sjelden. Jeg er også noe oppblåst, men ellers er alt normalt. Takk til deg også, jeg skal være tålmodig en stund til. Gaviscon mikstur, æsj, hjelper med å dempe det når det blir for ille.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #6 Skrevet 29. juli 2017 4 timer siden, Emera skrev: Jeg har vært plaget med halsbrann fra... ja, der det er varmt... i de siste ukene. Kommer nok av stress og påkjenninger. Nå har jeg tatt Somac, den uten resept, i fem dager. Den virker jo litt, men ikke så mye som jeg hadde håpet. Jeg skal bestille legetime. Men hvor lang tid skal det egentlig ta før den virker godt? Det står to-tre dager i pakningsvedlegget, det er jo passert her. Høres ut som om du trenger en time hos lege. Normalt virker Somac etter en time/to. Anonymkode: 0f540...98e
Gjest Emera Skrevet 29. juli 2017 #7 Skrevet 29. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Høres ut som om du trenger en time hos lege. Normalt virker Somac etter en time/to. Anonymkode: 0f540...98e Nei, det gjør de ikke. Man kan oppleve lindring allerede etter første dag, men det skal ta et par-tre dager før ordentlig virkning kommer Dette står i pakningsvedlegget.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #8 Skrevet 29. juli 2017 Jeg bruker Nexium, som virker som Somac. Den virker skikkelig etter et par tre timer. Men jeg kan ha halsbrann fordet, kommer an på hva jeg har spist. Når jeg hadde magesår så brant det hele tiden. Anonymkode: e0975...b41
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #9 Skrevet 29. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg bruker Nexium, som virker som Somac. Den virker skikkelig etter et par tre timer. Men jeg kan ha halsbrann fordet, kommer an på hva jeg har spist. Når jeg hadde magesår så brant det hele tiden. Anonymkode: e0975...b41 Må kommentere en ting jeg skrev. Jeg går jo på Nexium hver dag, så derfor kjenner jeg virkningen etter noen timer, siden det forsatt er litt virkestoff igjen. Men det kan brenne før jeg tar tablettene og etter noen timer så roer det seg. Anonymkode: e0975...b41
CoolSistah Skrevet 29. juli 2017 #10 Skrevet 29. juli 2017 For meg tok det ca en uke første gangen, nå merker jeg bedring etter 2-3 dager. God bedring TS!
Gjest Emera Skrevet 29. juli 2017 #11 Skrevet 29. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må kommentere en ting jeg skrev. Jeg går jo på Nexium hver dag, så derfor kjenner jeg virkningen etter noen timer, siden det forsatt er litt virkestoff igjen. Men det kan brenne før jeg tar tablettene og etter noen timer så roer det seg. Anonymkode: e0975...b41 Så du har kroniske plager? Du får Nexium på blå resept? Den er ellers dyr, har jeg forstått.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #12 Skrevet 29. juli 2017 56 minutter siden, Emera skrev: Det kan visst ligne på hjerteinfarkt, ja. Huff! Det må ha vært skremmende? Hos meg er det egentlig bare den voldsomme halsbrannen. Jeg kan få litt vondt øverst i magen, men det er sjelden. Jeg er også noe oppblåst, men ellers er alt normalt. Takk til deg også, jeg skal være tålmodig en stund til. Gaviscon mikstur, æsj, hjelper med å dempe det når det blir for ille. Litt skummelt men som legen sa, hadde det vært hjerteinfarkt så hadde jeg allerede vært død når jeg gikk så lenge med smertene uten å ta kontakt med lege. Har fibromyalgi så er vant til å ha det vondt så når det kommer noe nytt så tar jeg det ikke så seriøst tenker alltid at det er fibroen. Legen sa til meg at når man hadde det så ille så meg så kunne det fint ta opp til en uke før man merket forbedring. Etter en måned på Somac ble smertene bedre. Nå er jeg mye oppblåst og litt halsbrann i nye og ne, bedre en smerten iallfall. Anonymkode: 5223b...4d7 1
Gjest Emera Skrevet 29. juli 2017 #13 Skrevet 29. juli 2017 Akkurat nå, CoolSistah skrev: For meg tok det ca en uke første gangen, nå merker jeg bedring etter 2-3 dager. God bedring TS! Tusen takk, det høres oppløftende ut!
Gjest Emera Skrevet 30. juli 2017 #14 Skrevet 30. juli 2017 Tok sjansen og spiste litt sjokolade i ettermiddag. Det skulle jeg ikke gjort. Men takk og pris for Gaviscon, den er gull! Det er kjedelig å måtte være så utrolig forsiktig med hva jeg spiser over så lang tid.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #15 Skrevet 30. juli 2017 23 timer siden, Emera skrev: Så du har kroniske plager? Du får Nexium på blå resept? Den er ellers dyr, har jeg forstått. Ja, jeg sliter med kroniske syreplager. Får Nexium på blå resept. Prøvde først Somac, men den tålte jeg ikke. Sjokolade, kaffe og cola er vel noe av det verste jeg kan spise/drikke. Så skjønner at du ikke tålte sjokolade. Anonymkode: e0975...b41
Gjest Emera Skrevet 30. juli 2017 #16 Skrevet 30. juli 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg sliter med kroniske syreplager. Får Nexium på blå resept. Prøvde først Somac, men den tålte jeg ikke. Sjokolade, kaffe og cola er vel noe av det verste jeg kan spise/drikke. Så skjønner at du ikke tålte sjokolade. Anonymkode: e0975...b41 Det høres trasig ut å slite med dette hele tiden! Synd at det ikke går an å helbrede det. Jeg er jo glad i sjokolade, men vil heller unngå det enn å ha denne brannen nedover halsen konstant. Så jeg håper det finnes noe som hjelper. Jeg får sms om legetime i morgen, men regner med at blir en stund å vente nå rett etter fellesferien. Blir det for lenge så går jeg på Aleris, for dette klarer jeg ikke å gå med i flere uker til.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #17 Skrevet 30. juli 2017 40 minutter siden, Emera skrev: Det høres trasig ut å slite med dette hele tiden! Synd at det ikke går an å helbrede det. Jeg er jo glad i sjokolade, men vil heller unngå det enn å ha denne brannen nedover halsen konstant. Så jeg håper det finnes noe som hjelper. Jeg får sms om legetime i morgen, men regner med at blir en stund å vente nå rett etter fellesferien. Blir det for lenge så går jeg på Aleris, for dette klarer jeg ikke å gå med i flere uker til. Det er fryktelig ubehagelig og til tider smertefullt å ha halsbrann og sure oppstøt hele tiden. Det er mange som sliter med dette, men de har ikke noen god behandling for det som helbreder det dessverre. Man må holde seg unna mat man ikke tåler, men det hjelper langt i fra nok. Får håpe de kan hjelpe deg, ihvertfall finne årsaken. Anonymkode: e0975...b41
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #18 Skrevet 30. juli 2017 På 29. juli 2017 den 21.21, Emera skrev: Så du har kroniske plager? Du får Nexium på blå resept? Den er ellers dyr, har jeg forstått. Kan man få det? Jeg bruker både Somac og Zantac fast, men får dem på hvit resept. Mine plager utløses av rå grønnsaker, og for mye frukt og grønt, så jeg prøver å spise minst mulig slikt. Anonymkode: 31f64...19f
Gjest Emera Skrevet 31. juli 2017 #19 Skrevet 31. juli 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan man få det? Jeg bruker både Somac og Zantac fast, men får dem på hvit resept. Mine plager utløses av rå grønnsaker, og for mye frukt og grønt, så jeg prøver å spise minst mulig slikt. Anonymkode: 31f64...19f Ja, men jeg tror man må ta gastroskopi og finne noe unormalt først.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #20 Skrevet 31. juli 2017 På 30.7.2017 den 22.48, AnonymBruker skrev: Kan man få det? Jeg bruker både Somac og Zantac fast, men får dem på hvit resept. Mine plager utløses av rå grønnsaker, og for mye frukt og grønt, så jeg prøver å spise minst mulig slikt. Anonymkode: 31f64...19f I utgangspunktet så må man ha en diagnose først. De finner ikke noe galt hos meg på gastroskopi, jeg har bare for mye syreproduksjon. Hvis du bare får det av frukt og grønt, så spørs det. Spør legen. Anonymkode: e0975...b41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå