AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #1 Del Skrevet 29. juli 2017 Da tenker jeg på diare over flere dager, uten å gi kvalme bilder pleier min å være grønn og noen ganger nesten helt svart. Er det fordi man ikke tåler noe man har spist når man ikke engang nødvendigvis har spist noe ekstraordinært eller unormalt, sånn at man må begynne å kartlegge hva man spiser og må unngå noe (uten påviste matintolleranser ved test) eller kan man få dårlig mage tilfeldig? Hvorfor får man dårlig mage? Anonymkode: 4fa93...959 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #2 Del Skrevet 29. juli 2017 Høres ut som at du skulle vært hos legen en tur hvis du ofte får grønn/svart avføring. Anonymkode: 05380...049 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #3 Del Skrevet 29. juli 2017 Ja, ta en tur til legen. Når det er sagt, levde jeg med diare oftere enn ikke, i flere år, og legen fant aldri noe galt. Jeg begynte da selv å skrive matdagbok, og kommenterte der hver dag om det hadde gått bra hver dag eller ikke. Fant etterhvert et mønster over hva jeg hadde spist de dagene det gikk galt, så jeg kutta de ut, og fikk et nytt liv uten magekramper og diare. Lykke til Anonymkode: 09bc5...1a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #4 Del Skrevet 29. juli 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som at du skulle vært hos legen en tur hvis du ofte får grønn/svart avføring. Anonymkode: 05380...049 Er ikke ofte. Men lurer alltid på hvorfor. 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, ta en tur til legen. Når det er sagt, levde jeg med diare oftere enn ikke, i flere år, og legen fant aldri noe galt. Jeg begynte da selv å skrive matdagbok, og kommenterte der hver dag om det hadde gått bra hver dag eller ikke. Fant etterhvert et mønster over hva jeg hadde spist de dagene det gikk galt, så jeg kutta de ut, og fikk et nytt liv uten magekramper og diare. Lykke til Anonymkode: 09bc5...1a4 Jeg har tatt allergiprøver hos legen før. Var det sånn at du fant et mønster hos deg uten å få påvist noe intoleranse hos legen? Anonymkode: 4fa93...959 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Horten Market Skrevet 29. juli 2017 #5 Del Skrevet 29. juli 2017 Dårlig personlig hygiene og/eller kjøkkenhygiene er de hyppigste årsakene til magesjau. Vask av hender når du kommer hjem og før du tar på ting, vask hender før matlaging og før spising. Ferskvarer som ikke er oppbevart riktig, ikke tilberedt hygienisk, eller ikke stekt nok, eller ikke oppbevart riktig etter tilbereding, kan gi magesjau alt fra timer til opp til to dager senere, så ikke alltid lett å se sammenhengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #6 Del Skrevet 29. juli 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tatt allergiprøver hos legen før. Var det sånn at du fant et mønster hos deg uten å få påvist noe intoleranse hos legen? Anonymkode: 4fa93...959 Stemmer det, legen fant aldri noe, men jeg fant et mønster i matdagboka mi Anonymkode: 09bc5...1a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #7 Del Skrevet 29. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Stemmer det, legen fant aldri noe, men jeg fant et mønster i matdagboka mi Anonymkode: 09bc5...1a4 Matintolleranse (trolig et annet navn for ibs) viser aldri på prøver. Det er nemlig ingen allergi. Dog, ts: repeterende eller varig svart avføring uten at du har spist ting som gjør den svart (druejuice og blåbær er gjengangere) bør sjekkes av lege. Anonymkode: 72ae0...517 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hurepoix Skrevet 29. juli 2017 #8 Del Skrevet 29. juli 2017 Du bør spise mer mat som er gått ut på dato for å få rikere tarmflora. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå