Gå til innhold

Jeg er 21 og han 35 - for stor aldersforskjell?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er ei jente som fyller 21 neste måned og har blitt sammen med en mann på 35 år. Vi har god kjemi sammen og sex'n er bra, men lurte på om det er litt dumt å satse sånn "seriøst" på han pga aldersforskjellen? Jeg kunne godt tenke meg å gifte meg med han, men mine foreldre er veldig imot det. Hva tenker dere?

Anonymkode: 099bc...f2e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at du bør høre på Mamma og Pappa.

Anonymkode: e8061...4cf

• Liker 34
Skrevet

Det er det bare dere to som kan vite. Med aldersforskjellen vil det jo komme noen utfordringer som ikke er i andre forhold, men hvis dere er villig til å komme dere igjennom disse sammen går det jo fint 😊

• Liker 3
Skrevet

Når du er så ung så kan du med fordel vente en god stund før du i det hele tatt tenker på giftemål. Hvor lenge har dere egentlig vært sammen? Å være i et langvarig forhold med en såpass stor aldersforskjell som 15 år er ikke noe jeg ville gjort, men det er jo basert på dårlig erfaring med det selv. :P 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hør på surpompene. Det er jo helt opp til dere dette. Og hans intensjoner med deg. Er han med deg for den du er eller er du et trofé? Er han oppriktig og du føler du vil slå deg til ro, så er det ingen feil på dette forholdet. 

Anonymkode: e2a8e...6f2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Alderen har kngenting å si. Spørsmålet er om dere er på samme modningsnivå?

Anonymkode: 8d6ab...8f1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for stor aldersforskjell i utgangspunktet men veldig ofte så er menn i den alderen ute etter noe ungt og useriøst og mange av de unge ender da opp såra når de innser at han ikke med de heller greier å være en seriøs kjæreste og gifte seg... Forledrene dine er nok i mot det fordi de tviler på hvor seriøst og langvarig dette faktisk kommer til å vare. Du ser han som gifteemne nå fordi du er forelsket, mens de rundt deg ser litt mer objektivt og lar ikke forelskelsen blende fornuften. 

Anonymkode: dc569...3ac

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke?

Selv var jeg bare et "voksent barn" på den tiden selv og så på mennesker i slutten av 20-årene og de i 30-årene som meget, meget voksne! Så for meg, personlig, virker det litt sært... Men husker at folk var forskjellige på den tiden. Noen eldres fortere enn andre... Det er dere som skal være sammen, så dere må bestemme selv.

Anonymkode: 90f95...a9d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at jeg aldri hadde vært sammen med en 35-åring. Han må være sosialt tilbakestående som går etter en så mye yngre partner.

Jente, 26 år, og for meg er en 35-åring aaaalt for gammel!

Anonymkode: a2db5...84e

• Liker 17
Skrevet

Synes du det vil være for stor aldersforskjell når du er 35 og han 50? Du er 45 og han 60? Du er 55 og han 70? 

Akkurat nå er dere kanskje godt kompatible, men forskjellene vil mest sannsynlig øke når han begynner å sette ned tempo, interesser og blir sidrompa; mens du fortsatt er ung og sprek.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg er ei jente som fyller 21 neste måned og har blitt sammen med en mann på 35 år. Vi har god kjemi sammen og sex'n er bra, men lurte på om det er litt dumt å satse sånn "seriøst" på han pga aldersforskjellen? Jeg kunne godt tenke meg å gifte meg med han, men mine foreldre er veldig imot det. Hva tenker dere?

Du er et barn sammenlignet med han. Han i midten av 30 årene og du nettopp passert 20. Skjønner foreldrene dine godt, for mest sannsynlig varer ikke dette. 

Anonymkode: 28b3e...632

• Liker 10
Gjest NotNaomi
Skrevet

"Blitt sammen med"skriver du,og da regner jeg med at dere ikke har vært sammen så lenge? Det er for tidlig å tenke på å gifte seg. Har han vært inne på det?

Vær sammen litt lenger,så ser du hva som skjer. Ikke dumt å høre på foreldre. De vil ditt beste.

AnonymBruker
Skrevet

Han stiller mye sterkere enn deg med tanke på livserfaring, som gjør at dere ikke blir jevnbyrdige. Han kan fremstå sterkere i en diskusjon, og du kan være mer naiv enn han når du ikke har opplevd så mye. Dessuten blir unge jenter valgt av eldre menn mye på grunn av utseende. Dette er det vanskelig å se klart selv når man er ung, fordi man ikke har opplevd å se jevngamle folk fallere. Du kan være et trofé for han uten å skjønne det selv.

Anonymkode: 2185a...ab8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det vil nok ikke vare, men hvorfor ikke bare hygge seg sammen i mellomtiden? Den du dater nå er neppe din fremtidige ektemann, enten han er 21, 30 eller 35. 

Bare ikke bli gravid.

Anonymkode: 1bf1f...60b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at du bør høre på Mamma og Pappa.

Anonymkode: e8061...4cf

En 21-åring er voksen og kan ta beslutninger på selvstendig vis. Selv om du trengte hjelp fra mamma og pappa (ja, det skrives med liten forbokstav) i denne alderen vil det ikke si at dette gjelder generelt for 21-åringer. 

Anonymkode: 1483e...f06

• Liker 4
Gjest Glemt
Skrevet

Nei, så lenge dere er komfortable med hverandre

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det kommer aldri til å vare evig. Men men. Denne tråden her viser noe egentlig bare at kvinner kan ta alt mulig. Både 15 år eldre menn og gubber opp i 30 årene i din alder. motbydelig egentlig. Men samtidig bra. Da kan jeg som 35 åring selv leve det gode liv senere

Anonymkode: b616b...77c

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner til et ektepar der mannen er 44, og kona er 30. De har nå vært gift i 2 år. Han har et barn fra før, og de har nå et barn sammen. Tror det står bra til med dem. 

Anonymkode: 562ad...f61

Skrevet

Jeg tenker at aldersforskjellen er for stor. Gå videre. Det er mye bedre å oppleve ting sammen med en som det også er nytt for, enn en som har gjort det mange ganger. Tenk når dere er sammen med hans venner, hvor ung og uerfaren du vil føle deg. Eller hvordan han vil skille seg ut når dere er sammen med dine venner. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Om aldersforskjellen er for stor eller ikke kommer vel egentlig an på hva begge vil ha ut av forholdet, altså hvilke forventninger dere har. Er begge innstilt på å inngå et seriøst forhold? Eller er begge innstilt på en kortere romanse som handler mest om sex? 

Problemet er hvis dere har ulike forventninger. Hvis feks du vil ha et seriøst forhold og tenker at du vil gifte deg med denne mannen, mens han bare er ute etter et kortere seksuelt forhold. Avklar forventninger først. Så vet du hvor landet ligger, og du slipper å bli såret senere. 

Anonymkode: 16bcc...3c3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...