Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

....

Endret av sokerraad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke ut som noe vennskap i det hele tatt, for du synes jo tydeligvis at alt hun gjør er feil, til og med hvem hun går tur med.

• Liker 12
Skrevet

Jeg tenker at dere sannsynligvis er altfor forskjellige og kanskje det er til det beste å finne seg noen andre venninner. Hun virker litt for sær og trives nok bedre med likesinnede. Og damer med den tendensen at de hele tiden skal rette på noe og at de gjør alt så mye bedre enn deg, de er ikke verdt tiden din. :) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det ER like vondt å miste i uke 6, som i uke 10. Det psykiske, man mister symptomer, man blør osv. Jeg har gjort begge deler, og kan med hånden på hjertet si at det var like vondt på allemåter begge ganger.

Du høres ikke akkurat ut somengod venninne du heller, mildt sakt. 

Anonymkode: ea16f...581

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, Svigermor skrev:

Høres ikke ut som noe vennskap i det hele tatt, for du synes jo tydeligvis at alt hun gjør er feil, til og med hvem hun går tur med.

Reagerer ikke på det, men tenker hun kan være mer sosial og løsrive seg litt.. Mener du det hun sier er ok?

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at dere kanskje har vært mer venninner av vane og tidligere felles interesse som var å drikke. Nå som dere har barn kan dere ikke gjøre denne aktiviteten dere ellers gjorde sammen før. Og jeg har inntrykk av at mange med barn så fort de får barnefri skal ut å drikke, så om du vil ha en frikveld uten barn sammen vil nok hun drikke. At hun setter  aktivitet foran selve vennskapet? 

Anonymkode: 2c9fe...547

• Liker 1
Skrevet (endret)
20 minutter siden, sokerraad skrev:

Søker råd nå for nå er det mye greier med min nærmeste vennine. Vi har vært venner over halve livet , hun var forloverern min og jeg hennes..

Vi har alltid hatt våre diskusjoner og da på Fb fordi jeg mener hun svarer veldig rart på ting og er veldig frittalende uten å forklare hva hun mener (dette blir ett langt innlegg). Hun vil ikke ringes og sier jeg kan ringe henne om det er noe, men at hun ikke er noen ringe-person...

Nå handler denne tråden om det at hun ikke kan prioritere oss nå, men må forklare litt hvordan ting har vært opp ignennon siste tiden også for at dere som ønsker svare får ett inntrykk.

Jeg sliter veldig med å få med meg denne vennine ut av hus, men når en annen vennine at hun kom hjem fra ett år i utlandet lagde hun arrangement på fb fordi hun ville samle venninene fordi denne jenta kom hjem igjen, selv om INGEN av disse jentene kjente henne og få en de kjente hverandre. Jeg sier til hun at nå som jeg har sluttet på ppillene ønsker jeg ikke drikke, men at jeg ser om jeg kommer en tur. Hun sier : " jeg trodde dere bare skulle ta det som det kom og ikke prøve jeg! Og dessuten må man regne med ett år med å miste engang før det går, det måtte vi! " (Vi har barn fra før og jeg ble nesten like fort gravid da som nå, kan hende hun er misunnelig).

Når jeg ble gravid sa jeg at jeg var veldig bekymret, fordi jeg før har mistet engang uke 10. Hun har mistet noen ganger før ,men da uke 6 og en annen gang med at hun fikk positiv test som ble negativ dagen etter etc. Hun klarte til slutt å si at det var like ille som å miste i uke 10, selv om hun den kvelden gikk hjem fra byen alene fordi hun ville typen skulle kose seg alene og gikk på jobb mandagen etter. Nå i ettertid sier hun at det var helt ille, men det kan ikke jeg vite. Hun utalte at hun hadde født fosteret i do. Fosteret på seks uker er jo ett embryo på 1 til 2 mm??? Forstår uansett det er leit, men ting for henne skal alltid være like ille eller verre enn for meg. Hun mente det kanskje var like vondt fysisk enn uke 10 selv om jeg var på sykehus og var kommet mye lenger enn henne..

Når jeg spør om vi skal gå en tur en kveld for å få litt tid alene sier hun at hun vil delta på legging med barnet og ikke la mannen ta det alene fordi de gjør det sammen. (Barnet var vel 9 mnd). Og hun ammer ikke... Er liksom svarene hun gir som for meg virker så rare, man kan fint gå ut en kveld etter barnet sover istedenfor å svare sånn...

Når jeg sier at mannen min skal på fisketur og at jeg er alene ikveld med vært barn og at det er jo viktig med alenetid for alle så sier hun at hun forstår det, men når jeg spør om ikke hennes mann er ute noen kvelder av og til (besøk etc) så sier hun nei. Og at hun møter folk dagtid så de får kveldene sammen. (De er gift og vært sammen mange år...). Jeg er bekymret for hvordan ting blir etter hennes mammaperm for da er vi begge opptatt dagtid og når hun ikke vil ut kvelden å gå en tur engang og det ikke er noe de pleier:S OG når hun ikke ønsker snakke på tlf. Bare via en haug snaper og fb meldinger!!!

Hun utaler seg også veldig om at barnet mitt får bruke nettbrett, vi var på en hyttetur hvor han så en del på film.. Og jeg spurte da om de sikkert også kom til å bruke det til tider, da svarte hun at de skulle ha ett nettbrett fritt hus.. Og at man ikke trengte nettbrett på fly heller for før i tiden hadde hun og søsknene bare tegnesaker. Tidene forandrer seg. Og jeg føler meg totalt stressa om de nå ser han bruker nettbrett. Vi kan fint bruke det på resturant etc for at han også skal kose seg etter mat. Han er bare 3 år!! 

Hun skal alltid også vise meg alt de ordner og kjøper og tipse meg om det. Selv om jeg sier vi ikke har økonomi til å kjøpe mer nå pga at jeg er student samt at vi har prioritert Syden-tur i sommer. Hun sender meg likevel masse linker og annonser på baby-utsyr etc. hun mener jeg bør ha til babyen som kommer. Og det er ofte fra dyre butikker... Og svarer flossete at hun glemmer jo at vår økonomi ikke er den samme!!!

Hun sender meg og ca. 5-10 snaper daglig av oppussing og hva deres neste prosjekter er i huset når hun vet vi ikke kan pusse mer opp nå og bor i rekkehus, mens de bor i enebolig. 

Hun henger på mannen hele tiden og han får ikke engang se på fotball alene, da er hun der med matchende shorte.

Hun vet vi bruker litt halv fabrikata i en travel hverdag, mens hun sender snaper med teksten at her er det ingen halvfabrikat, her er alt fra bunnen!! Til og med lapskaus skjærer hun opp bit for bit og bruker ikke frossent. Og tipser meg om utenlandske butikk med ferske wok grønnsaker! , men samtidig sender snaper av bakst og kaker de spiser ukentlig??!! Da skal de liksom ikke være så sunne.

Hun svarer at ungen på snart ett år ikke liker vogn lenger når jeg spør om vi skal trille, og hun kan ikke bære den i sele annet enn inne pga varmen, hun kan heller ikke legge barnet ned fordi hun er redd flått. 

Når de er hos oss sitter de en og en til bords og den andre forfølger barnet på gulvet fordi pappaen er redd babyen som snart er ett år skal få hode gjennom sprinklene i trapp oppgangen vår!!! Hallo, vi har ikke så breie mellomrom mellom spilene og har hatt baby i hus selv!! 

De kritiserer nærmest hunden vår og sier dr skal ha stor hund fordi de tenker på at de små ikke kan gå langt... , men de går ikke tur nå generelt??? Små mellomstore kan og gå langt!! Hun svarer de har satt seg inn i rasene og vil ha golden. 

Når vi nå var i Syden sendte hun snap melding om at de neste år skulle til samme land og da låne kusina til MORMOREN sin svære villa med svømmebasseng. Hvorfor prater hun sånn?? Alt skal være så flott!! 

Jeg merker jeg blir sliten for ønsker å ha en normal kommunikasjon og se venner ikke bare med mann og barn!!! Det er viktig for oss..

Hun har få venniner, hun har nå i barseltiden hatt sjans til å gå med normale jenter, men går gjevnlig med en jente som er både manisk og har adhd og da kun de to. De andre blir det sjeldnere og sjeldnere. Jeg har ingenting imot psykisk syke, men jeg ser liksom mønsteret for det å unngå å forholde seg til folk...

Hun har og forresten prøvd å bli vennine med dama til min eks som jeg tidligere var forlovet med og kjøper strikketøy osv at henne for å komme innpå å sender meg snaper om DET og...

Hva mener dere om dette vennskapet?

Nå har du skrevet en hel stil om venninnen din. Er dere egentlig så gode venner når dere har det sånn? Og dere er vel ikke gift? Du formulerer det nesten sånn. 

Nå er jo ikke jeg deg, altså Ts så fra min side blir det bare synsing. Ut i fra det du forklarer så virker du vrang, sta og du skjønner vel at andre har ting utenom deg?

Hvor gamle er dere forresten? Du klager på alt med ei du mener er ei god venninne. Da kan dere umulig kjenne hverandre godt mener jeg. 

Det virker som du er fordomsfull og mener at folk skal følge dine "lover og regler" og egentlig bare er små-sur pga det. Voks opp og respekter hverandre for den man er. Man får bare din versjon om henne så det virker som du ikke liker henne. Dette må du ta opp med henne direkte og ikke på Facebook eller på kg. Har du bare positive sider du da? :P 

Det virker som om at dere ikke passer så godt i sammen og at hun er venninnen til din eks. Det virker ikke som at du liker henne og trolig liker ikke hun deg heller da? :klo: 

Endret av te_groupies
  • Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, sokerraad skrev:

Reagerer ikke på det, men tenker hun kan være mer sosial og løsrive seg litt.. Mener du det hun sier er ok?

Har ikke tatt stilling til det hun sier, men du liker henne tydeligvis ikke så godt. Kanskje du skulle finne deg en annen venninne som det er enklere for deg å omgås?

Skrevet
3 minutter siden, te_groupies skrev:

Nå har du skrevet en hel stil om venninnen din. Er dere egentlig så gode venner når dere har det sånn? Og dere er vel ikke gift? Du formulerer det nesten sånn. 

Nå er jo ikke jeg deg, altså Ts så fra min side blir det bare synsing. Ut i fra det du forklarer så virker du vrang, sta og du skjønner vel at andre har ting utenom deg?

Hvor gamle er dere forresten? Du klager på alt med ei du mener er ei god venninne. Da kan dere umulig kjenne hverandre godt mener jeg. 

Det virker som du er fordomsfull og mener at folk skal følge dine "lover og regler" og egentlig bare er små-sur pga det. Voks opp og respekter hverandre for den man er. Man får bare din versjon om henne så det virker som du ikke liker henne. Dette må du ta opp med henne direkte og ikke på Facebook eller på kg. Har du bare positive sider du da? :P 

Det virker som om at dere ikke passer så godt i sammen og at hun er venninnen til din eks. 

Hun er ikke vennine til min eks. Min eks og hans nye vil jo ikke ha noe med hun å gjøre av moral. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at dere kanskje har vært mer venninner av vane og tidligere felles interesse som var å drikke. Nå som dere har barn kan dere ikke gjøre denne aktiviteten dere ellers gjorde sammen før. Og jeg har inntrykk av at mange med barn så fort de får barnefri skal ut å drikke, så om du vil ha en frikveld uten barn sammen vil nok hun drikke. At hun setter  aktivitet foran selve vennskapet? 

Anonymkode: 2c9fe...547

Hun drikker så å si aldri. 

AnonymBruker
Skrevet

Fikk ordentlig vondt av å lese om henne, for det høres ut som om hun har veldig lav selvfølelse. Jeg synes ikke du gjør noen god jobb som venninne når du ikke hjelper henne, men heller prøver å gi henne enda dårligere selvfølelse. Ifølge deg er alt hun gjør feil, både når hun inviterer til selskap og prøver å få seg flere venner, og også når hun ikke orker å forholde seg til potensielle nye venner i barselklubben. Det er ikke rart hun heller blir hjemme med den trygge familien sin, fremfor å tilbringe tid med deg. For å være helt ærlig synes jeg det er litt skremmende at du som er blottet for empati har ansvar for barn. 

Anonymkode: b0177...e75

• Liker 5
Skrevet

Helt ærlig så mener jeg at det er du som kommer dårligest ut basert på HI. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, sokerraad skrev:

Hun er ikke vennine til min eks. Min eks og hans nye vil jo ikke ha noe med hun å gjøre av moral. 

Men hun prøver å bli det? 

Allikevel så virker det som om at dere ikke er gode venner ut i fra det du skriver og at dere ikke passer så godt sammen. Det er jo en ganske lang liste du legger ut om henne som du er misfornøyd med, sant? Prøv og kutt kontakten og blokker henne. :) 

Skrevet
2 minutter siden, sokerraad skrev:

Hvorfor har du noe med henne å gjøre da forresten? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår godt at hun holder seg unna deg, det hadde jeg og gjort. Du har brukt et av de lengste innleggene jeg har sett på kg til å bare slenge drit om denne såkalte venninnen din, du har ikke sagt noe positivt om henne. Hvis du er like negativ i det virkelige liv forstår jeg godt at hun bortprioriterer deg.

Og bare for å ha sagt det, det er like vondt å miste et ønsket barn i uke 6 som i uke 10. Fordi om du ikke gidder å lage mat fra skratch så må hun få lov å sende snap av at hun gjør det, fordi om du ikke har råd til å pusse opp så må du akseptere at andre du kjenner driver med det og har lyst til å snappe hva de holder på med. Du må innfinne deg med at alle andre ikke skal tilpasse seg hvor du er i livet, hvilken økonomi du har og hvilke interesser du har. Du må kunne interessere deg for andre selv om du tydeligvis er grønn av misunnelse. Jeg tror venninnen din gjør helt rett i å holde seg med folk som bygger henne opp og er et positivt tilskudd i hverdagen, fremfor sånne som deg.

Anonymkode: e92fd...5ce

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår godt at hun holder seg unna deg, det hadde jeg og gjort. Du har brukt et av de lengste innleggene jeg har sett på kg til å bare slenge drit om denne såkalte venninnen din, du har ikke sagt noe positivt om henne. Hvis du er like negativ i det virkelige liv forstår jeg godt at hun bortprioriterer deg.

Og bare for å ha sagt det, det er like vondt å miste et ønsket barn i uke 6 som i uke 10. Fordi om du ikke gidder å lage mat fra skratch så må hun få lov å sende snap av at hun gjør det, fordi om du ikke har råd til å pusse opp så må du akseptere at andre du kjenner driver med det og har lyst til å snappe hva de holder på med. Du må innfinne deg med at alle andre ikke skal tilpasse seg hvor du er i livet, hvilken økonomi du har og hvilke interesser du har. Du må kunne interessere deg for andre selv om du tydeligvis er grønn av misunnelse. Jeg tror venninnen din gjør helt rett i å holde seg med folk som bygger henne opp og er et positivt tilskudd i hverdagen, fremfor sånne som deg.

Anonymkode: e92fd...5ce

Dette!

Gjør denne venninnen din noe som helst riktig i dine øyne TS? Jeg skjønner godt at hun trekker seg unna. Hun må da få lov til å snappe om oppussingsprosjekter og mat fra bunnen uten at du skal ta det som en personlig fornærmelse. Det er ikke noe galt i å bruke halvfabrikat, men andre må få lov til å velge og gjøre ting annerledes selv om du ikke gjør det.

Jeg liker foresten heller ikke å snakke i telefon. Jeg kan kort og greit ikke fordra det og bruker heller messenger/sms for å skravle.  Noen mennesker er bare sånn. Hver gang telefonen min ringer knyter det seg i magen min om jeg ser det er noen som jeg vet ringer for å skravle. Er det beskjeder som skal gies så er det så klart noe helt annet. Det har ingenting med at jeg ikke liker venninnene mine å gjøre, jeg liker kort og greit bare ikke å snakke i telefon.

• Liker 3
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk ordentlig vondt av å lese om henne, for det høres ut som om hun har veldig lav selvfølelse. Jeg synes ikke du gjør noen god jobb som venninne når du ikke hjelper henne, men heller prøver å gi henne enda dårligere selvfølelse. Ifølge deg er alt hun gjør feil, både når hun inviterer til selskap og prøver å få seg flere venner, og også når hun ikke orker å forholde seg til potensielle nye venner i barselklubben. Det er ikke rart hun heller blir hjemme med den trygge familien sin, fremfor å tilbringe tid med deg. For å være helt ærlig synes jeg det er litt skremmende at du som er blottet for empati har ansvar for barn. 

Anonymkode: b0177...e75

Dine ord!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke orket å være venner med henne, hun høres slitsom og spesiell ut. Når det er sagt, syns jeg det er stygt av deg å lage et innlegg som kun slenger dritt om henne. Jeg skjønner at du er frustrert. Bare kutt bed på kontakten du. Det må man innimellom når man vokser fra hverandre. 

Anonymkode: f08e0...146

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...