AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #1 Skrevet 29. juli 2017 Jeg er så sinna akkurat nå! Sønnen min ringte til en veldig god kompis av han, og spurte om de kunne leke sammen. Kompisen spurte sin mor om å få lov, og da svarte moren "NEI! Den gutten får du ikke leke med, for jeg liker han ikke. Hvis dere vil leke må han si unnskyld!". Dette hørte sønnen min, fordi hun sa det høyt nok til at han kunne høre det, og han ble helt knust. Han kom til meg og fortalte dette, og jeg ble mildt sagt kjempe sint. Senere ringte kompisen sønnen min og unnskyldte seg. Han sa moren hans er litt rasist (vi er ikke norske) og at faren begynte å krangle med moren hans, fordi han mener at sønnen min er en snill gutt og at hun må skjerpe seg. Altså hva faen! Jeg har lyst til å filleriste den dama. Hun har siden dag 1 gitt både min sønn og familien vår en kald skulder. Sier aldri hei, blikker oss, og ellers ignorerer. Faren til kompisen har derimot alltid sagt hei, smilt, og slått av en prat i ny og ne. Jeg vet at sønnen min har sine feil. Med vennene sine kan han ofte tulle mye, og ikke ta ting seriøst. Han er glad i å begå rampestreker og slikt, men han er ikke frekk og uhøflig. Han sårer ingen, og er kjempe glad i alle venne sine. Voksne folk skryter av at han er kjempe høflig og at han tydelig hører og respekterer voksne. Derfor kan jeg ikke forstå hvorfor denne dama kan være så uhyggelig mot en 12 år gammel gutt. Hun har vært slik mot han helt siden han har vært 6 år, men dette tar virkelig kaka! Jeg har så lyst å kontakte dama og skjelle henne ut, men mannen min sier vi bare skal la det gå, og at han kan snakke med faren til kompisen... Hva tenker dere? Er jeg urimelig? Anonymkode: 66553...d11 1
Karen olsen Skrevet 29. juli 2017 #2 Skrevet 29. juli 2017 Hva hun mener at sønnen din skal beklage seg over er vell det første du må finne ut. 6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #3 Skrevet 29. juli 2017 Hva skulle han si unnskyld for? Det har jo skjedd noe her som du ikke forteller, siden hun mente det var greit at de lekte sammen hvis han bare sa unnskyld først. Anonymkode: bc715...158 7
marsiglia Skrevet 29. juli 2017 #4 Skrevet 29. juli 2017 Jeg tror ikke det hjelper å skjelle ut ei dame som allerede har lagt dere for hat? Hvorfor sier hun at sønnen din må si unnskyld? Kan hende at du syns at rampestrekene til sønnen din er søte, men det betyr ikke at alle andre gjør det... Siden du ønsker at sønnen din skal fortsette å ha et godt forhold til vennen sin hadde jeg prøvd å først snakke med mannen. Han lytter tydeligvis mer enn kona, hvis ting ikke bedrer seg eller blir værre ville jeg ha tatt meg en tur til kona og tatt en prat 3
Gjest NotNaomi Skrevet 29. juli 2017 #5 Skrevet 29. juli 2017 Fyfader. Stakkars gutten din. Som jeg har skrevet her før: det blir født en idiot hvert minutt! Skjønner at du vil skjelle henne ut. Vi går i forsvar for barna våre. Men hør på mannen din. Hun vil bare bli verre! Forklar sønnen din at noen mennesker er bare ikke ok. Det handler ikke om ham,men henne.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #6 Skrevet 29. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så sinna akkurat nå! Sønnen min ringte til en veldig god kompis av han, og spurte om de kunne leke sammen. Kompisen spurte sin mor om å få lov, og da svarte moren "NEI! Den gutten får du ikke leke med, for jeg liker han ikke. Hvis dere vil leke må han si unnskyld!". Dette hørte sønnen min, fordi hun sa det høyt nok til at han kunne høre det, og han ble helt knust. Han kom til meg og fortalte dette, og jeg ble mildt sagt kjempe sint. Senere ringte kompisen sønnen min og unnskyldte seg. Han sa moren hans er litt rasist (vi er ikke norske) og at faren begynte å krangle med moren hans, fordi han mener at sønnen min er en snill gutt og at hun må skjerpe seg. Altså hva faen! Jeg har lyst til å filleriste den dama. Hun har siden dag 1 gitt både min sønn og familien vår en kald skulder. Sier aldri hei, blikker oss, og ellers ignorerer. Faren til kompisen har derimot alltid sagt hei, smilt, og slått av en prat i ny og ne. Jeg vet at sønnen min har sine feil. Med vennene sine kan han ofte tulle mye, og ikke ta ting seriøst. Han er glad i å begå rampestreker og slikt, men han er ikke frekk og uhøflig. Han sårer ingen, og er kjempe glad i alle venne sine. Voksne folk skryter av at han er kjempe høflig og at han tydelig hører og respekterer voksne. Derfor kan jeg ikke forstå hvorfor denne dama kan være så uhyggelig mot en 12 år gammel gutt. Hun har vært slik mot han helt siden han har vært 6 år, men dette tar virkelig kaka! Jeg har så lyst å kontakte dama og skjelle henne ut, men mannen min sier vi bare skal la det gå, og at han kan snakke med faren til kompisen... Hva tenker dere? Er jeg urimelig? Anonymkode: 66553...d11 Tenker det er best at mannen din snakker med faren til kompisen. Her er det fedrene som høres ut til å være de mest balanserte voksne. Hva godt tenkte du at det ville komme ut av at du skjelte ut kompisens mor? Anonymkode: 1686f...918 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #7 Skrevet 29. juli 2017 Ville nok funnet ut hvorfor barnet ditt skal si unnskyld. Anonymkode: dd6bc...551 2
Gjest NotNaomi Skrevet 29. juli 2017 #8 Skrevet 29. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skulle han si unnskyld for? Det har jo skjedd noe her som du ikke forteller, siden hun mente det var greit at de lekte sammen hvis han bare sa unnskyld først. Anonymkode: bc715...158 Hun sa også : jeg liker ham ikke! Det er sikkert ingen krise når gutten ville leke med ham! Les alt.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #9 Skrevet 29. juli 2017 TS HER Først og fremst; Jeg syns ikke at rampestrekene til gutten min er noe søte. De kan være svært irriterende, selvom han bare mener alt godt. Dette er noe jeg snakker mye med han om, og han har blitt flinkere til å skille tull og alvor i det siste. For det andre; Hun vil at gutten min skal si unnskyld for en krangel han og kompisen hadde for 2-3 år siden. De var 9 år, og på skolen ble de uenige med hverandre. Det endte i en krangel, med litt knuffing og dytting, men samme dag så ble de venner igjen, og de har faktisk ikke krangla siden den gang. Sønnen min sa unnskyld, og kompisen sa unnskyld. Dette er 2-3 år siden!!! Og hun har vært som dette mot sønnen min og familien vår i 6 år! Anonymkode: 66553...d11 2
Hurepoix Skrevet 29. juli 2017 #10 Skrevet 29. juli 2017 Er de 12 år gamle kan de vel bare drite i hva morra hans sier. Snart er de tenåringer og din sønn vil tidvis trosse deg like mye som din sønns kamerat trosser mora si. 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #11 Skrevet 29. juli 2017 Du burde ringe henne og si følgende "vi trenger ikke å være venner. Bare fordi barna våre er venner. La oss holde oss unna deres vennskap og være normale og høflige mot hverandre". Min mamma likte ikke moren til min bestevenninne. Da de gikk på grunnskolen sammen. Og hun var en av de som var slem mot mamma da de var barn. Det gikk nok begge veier, men mamma's versjon er at hun var verst. Det var jeg og venninnen min som gikk imellom og ba dem om å gi seg. For moren hennes snakket dritt om meg til henne. Mamma snakket dritt om min venninne til meg. Det er barna som er venner. Ikke foreldrene. Anonymkode: 524c6...fa4 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #12 Skrevet 29. juli 2017 19 minutter siden, Hurepoix skrev: Er de 12 år gamle kan de vel bare drite i hva morra hans sier. Snart er de tenåringer og din sønn vil tidvis trosse deg like mye som din sønns kamerat trosser mora si. Selvsagt kan de drite i å høre på oss. Men dette handler om å respektere hverandre. Dessuten, en voksen person skal ikke snakke dritt om et barn, spesielt ikke foran barnet! Enkel folkeskikk! 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du burde ringe henne og si følgende "vi trenger ikke å være venner. Bare fordi barna våre er venner. La oss holde oss unna deres vennskap og være normale og høflige mot hverandre". Min mamma likte ikke moren til min bestevenninne. Da de gikk på grunnskolen sammen. Og hun var en av de som var slem mot mamma da de var barn. Det gikk nok begge veier, men mamma's versjon er at hun var verst. Det var jeg og venninnen min som gikk imellom og ba dem om å gi seg. For moren hennes snakket dritt om meg til henne. Mamma snakket dritt om min venninne til meg. Det er barna som er venner. Ikke foreldrene. Anonymkode: 524c6...fa4 Det var en god ide, takk! Trist å høre at din mor og din vennines mor ikke likte hverandre. Det kan ikke ha vært lett. Greia er at jeg og moren ikke kjenner hverandre. Så jeg skjønner ikke hvor hatet hennes kommer fra... Anonymkode: 66553...d11
RoH Skrevet 29. juli 2017 #13 Skrevet 29. juli 2017 Ta det opp med dama det gjelder. Det hadde jeg gjort tvert. Om hun har noe usnakket med sønnen din eller dere er det helt greit å få det på bordet. Konfronter problemet, ikke skyv det under en stol, da blir det aldri borte.
Try2 Skrevet 29. juli 2017 #14 Skrevet 29. juli 2017 25 minutter siden, Hurepoix skrev: Er de 12 år gamle kan de vel bare drite i hva morra hans sier. Snart er de tenåringer og din sønn vil tidvis trosse deg like mye som din sønns kamerat trosser mora si. Jepp Morra hans er ei ku
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå