AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #1 Skrevet 29. juli 2017 Jeg søkte tidlig opptak pga barn og kom inn på studiet jeg ønsket. Ser nå som hovedopptaket har vært at jeg faktisk ligger hele to konkurransepoeng under grensen i år. Kan de plutselig ta fra meg plassen pga det? Merket jeg er litt bekymret for at det er gjort en feil. Men har svart ja og håper på det beste. Noen som har opplevd dette før? Anonymkode: 445d1...98b
Fionnuala Skrevet 29. juli 2017 #2 Skrevet 29. juli 2017 Nei, det tror jeg ikke. Har poenggrensen steget mye fra året før?
Gjest jusisthegoal Skrevet 29. juli 2017 #3 Skrevet 29. juli 2017 Slike feil har hendt før. Husker at en på kullet til fetteren min kom inn med en snitt på 4. Poenggrensen var 56,0 på sivilingeniørstudiet. De fant det ut en måned etter skolestart, men da kan de ikke ta fra deg plassen. Det er deres feil, og det skal slett ikke gå ut over din utdannelse.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #4 Skrevet 29. juli 2017 6 timer siden, Fionnuala skrev: Nei, det tror jeg ikke. Har poenggrensen steget mye fra året før? Vil tro det er det som har skjedd ja. Eller, på samordna opptak sto det bare n/a på tidligere år. Kanskje nytt studie på den høyskolen? Anonymkode: 445d1...98b
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #5 Skrevet 29. juli 2017 6 timer siden, jusisthegoal skrev: Slike feil har hendt før. Husker at en på kullet til fetteren min kom inn med en snitt på 4. Poenggrensen var 56,0 på sivilingeniørstudiet. De fant det ut en måned etter skolestart, men da kan de ikke ta fra deg plassen. Det er deres feil, og det skal slett ikke gå ut over din utdannelse. Godt å høre!! Anonymkode: 445d1...98b 2
Gjest jusisthegoal Skrevet 29. juli 2017 #6 Skrevet 29. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt å høre!! Anonymkode: 445d1...98b Lykke til med utdanningen Ikke noe å stresse over i det hele tatt. Har hørt om MANGE slike episoder!
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #7 Skrevet 29. juli 2017 Litt av poenget med tidlig opptak er jo at du skal vite om du har studieplass på et tidlig tidspunkt. Det er studiestedet som tar avgjørelsen om de kan ta deg inn eller ikke, og hvis de hadde kunnet «kaste deg ut» etter at hovedopptaket er gjennomført, så hadde det jo ikke vært noen som helst vits med tidlig opptak. Da kunne du like gjerne vært en del av det ordinære opptaket. Når de vurderer om du skal tas opp under tidlig opptak, ser de på poengsummen din og sammenlikner med tidligere poenggrenser. Vanligvis må man ha bedre poengsum enn halvparten av de som kom inn året før. Det har m.a.o. neppe skjedd noen feil. Det er bare det at årets søkere har vist seg å ha høyere poengsum enn tidligere års søkere. Anonymkode: c4f3b...8bb 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #8 Skrevet 29. juli 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt av poenget med tidlig opptak er jo at du skal vite om du har studieplass på et tidlig tidspunkt. Det er studiestedet som tar avgjørelsen om de kan ta deg inn eller ikke, og hvis de hadde kunnet «kaste deg ut» etter at hovedopptaket er gjennomført, så hadde det jo ikke vært noen som helst vits med tidlig opptak. Da kunne du like gjerne vært en del av det ordinære opptaket. Når de vurderer om du skal tas opp under tidlig opptak, ser de på poengsummen din og sammenlikner med tidligere poenggrenser. Vanligvis må man ha bedre poengsum enn halvparten av de som kom inn året før. Det har m.a.o. neppe skjedd noen feil. Det er bare det at årets søkere har vist seg å ha høyere poengsum enn tidligere års søkere. Anonymkode: c4f3b...8bb Takk for svar Ja du har selvfølgelig helt rett. Var bare at jeg lå så utrolig langt under. Får litt dårlig samvittighet for de som ikke kom inn, men kanskje hadde bedre snitt enn meg. Anonymkode: 445d1...98b
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #9 Skrevet 29. juli 2017 1 time siden, jusisthegoal skrev: Lykke til med utdanningen Ikke noe å stresse over i det hele tatt. Har hørt om MANGE slike episoder! Tusen takk!! Gleder meg veldig Anonymkode: 445d1...98b 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #10 Skrevet 29. juli 2017 Husk at snittet kan gå ned når supperingsopptaket nå er gjort. Gled deg over plassen Anonymkode: e176c...804
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå