AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #1 Skrevet 29. juli 2017 Der er det faktisk muligheter fikk jeg vite av mine forbindelser. Innen bank/dyrevelferd etc. Er det noen som har jobbet i Latin-Amerika? Lønnen er vel lavere men om jeg får jobb innen finans så lever jeg vel ganske bra. Anonymkode: de6e1...de4
hobbykokken Skrevet 29. juli 2017 #2 Skrevet 29. juli 2017 Vet ikke så mye om det du spør om, men vil tro du skiller deg ut i søkebunken i Norge med det på cv 😁
Shimogamo Skrevet 29. juli 2017 #3 Skrevet 29. juli 2017 Dersom du har tenkt å være der på lang sikt så må du være klar over kulturforskjellen også.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #4 Skrevet 29. juli 2017 Akkurat nå, Shimogamo skrev: Dersom du har tenkt å være der på lang sikt så må du være klar over kulturforskjellen også. Jepp, jeg er der stadig vekk så er klar over det. Vet det er en del sexual harrassment og at det er ganske strengt i forhold til Norge. Reiser til Panama snart på ferie så skal sjekke litt mer Anonymkode: de6e1...de4
Shimogamo Skrevet 29. juli 2017 #5 Skrevet 29. juli 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp, jeg er der stadig vekk så er klar over det. Vet det er en del sexual harrassment og at det er ganske strengt i forhold til Norge. Reiser til Panama snart på ferie så skal sjekke litt mer Anonymkode: de6e1...de4 Flott Dersom du trives der og ikke savner Norge skal det ikke være noe problem. Jeg har selv flyttet ut og kommer nok aldri tilbake. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #6 Skrevet 29. juli 2017 59 minutter siden, Shimogamo skrev: Flott Dersom du trives der og ikke savner Norge skal det ikke være noe problem. Jeg har selv flyttet ut og kommer nok aldri tilbake. Lykke til! Hvor? Anonymkode: e5b41...be4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #7 Skrevet 29. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Der er det faktisk muligheter fikk jeg vite av mine forbindelser. Innen bank/dyrevelferd etc. Er det noen som har jobbet i Latin-Amerika? Lønnen er vel lavere men om jeg får jobb innen finans så lever jeg vel ganske bra. Anonymkode: de6e1...de4 hva legger du under etc i denne setningen? jeg kan ikke komme på noe bank og dyrevelferd har felles. Anonymkode: 189bf...598 6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #8 Skrevet 29. juli 2017 Om du jobber der og tar deg av internasjonale klienter så kan du gjøre det svært bra. Anonymkode: ed44e...ce1
prt90 Skrevet 29. juli 2017 #9 Skrevet 29. juli 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Der er det faktisk muligheter fikk jeg vite av mine forbindelser. Innen bank/dyrevelferd etc. Er det noen som har jobbet i Latin-Amerika? Lønnen er vel lavere men om jeg får jobb innen finans så lever jeg vel ganske bra. Anonymkode: de6e1...de4 Hvis du ikke får deg jobb i Norge så tror jeg ikke du får jobb i Latin-Amerika heller
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #10 Skrevet 29. juli 2017 3 minutter siden, prt90 skrev: Hvis du ikke får deg jobb i Norge så tror jeg ikke du får jobb i Latin-Amerika heller Det er stor etterspørsel etter profesjonelle jobber i Latin-Amerika. Anonymkode: ed44e...ce1 2
funginger Skrevet 29. juli 2017 #11 Skrevet 29. juli 2017 Regner med at du snakker flytende spansk eller portugisisk? 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #12 Skrevet 29. juli 2017 I mange latinamerikanske land må de prioritere søkere fra samme land. F.eks costaricanere kommer først i køen i Costa Rica. Dersom en utlending blir ansatt må firmaet dokumentere at det ikke var noen søkere fra det landet med relevant erfaring/utdannelse. Og ja, du må snakke flytende spansk (portugisisk i Brasil). Anonymkode: 7b7fd...640
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #13 Skrevet 29. juli 2017 40 minutter siden, funginger skrev: Regner med at du snakker flytende spansk eller portugisisk? Ja. Kan spansk. Ikke helt perfekt, men så godt som. Jeg jobber i dag i bank men det er dårlig betalt. Vi samarbeider med en av disse bankene i Latin-Amerika og jeg fikk tips via Linked In at de trenger folk. Siden det er i Panama vil det hovedsaklig være engelsk som arbeidsspråk og mest amerikanske kunder. Anonymkode: de6e1...de4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #14 Skrevet 29. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: hva legger du under etc i denne setningen? jeg kan ikke komme på noe bank og dyrevelferd har felles. Anonymkode: 189bf...598 Jeg jobber i bank her i Norge Har tidligere jobbet som frivillig med dovendyr i Costa Rica så jeg kan få jobb med noe lignende nå med lønn. Tenker det er bedre betalt i bank enn i nasjonalpark f.eks, skal finne ut av dette når jeg er der. Anonymkode: de6e1...de4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #15 Skrevet 29. juli 2017 47 minutter siden, prt90 skrev: Hvis du ikke får deg jobb i Norge så tror jeg ikke du får jobb i Latin-Amerika heller Da tar du feil. Det er mangel på kvalifiserte ansatte til å jobbe med internasjonale kunder f.eks. Er mange høyt utdannede i Latin-Amerika, men det koster mye å ta utdannelse, derfor så er det ikke like vanlig som i Norge. Jeg ble tilbudt flere jobber i Costa Rica men da passet det ikke å flytte dit. Får se hvordan det er i Panama først. Anonymkode: de6e1...de4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #16 Skrevet 29. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i bank her i Norge Har tidligere jobbet som frivillig med dovendyr i Costa Rica så jeg kan få jobb med noe lignende nå med lønn. Tenker det er bedre betalt i bank enn i nasjonalpark f.eks, skal finne ut av dette når jeg er der. Anonymkode: de6e1...de4 Men..hvor er linken mellom bank og dovendyr? Jeg forstår ikke hvilken jobb du sikter etter.. Anonymkode: 7087b...046
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #17 Skrevet 29. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men..hvor er linken mellom bank og dovendyr? Jeg forstår ikke hvilken jobb du sikter etter.. Anonymkode: 7087b...046 Jeg skrev jo at jeg har erfaring med begge deler, så du ikke det? Det er de mulighetene jeg har sett på. Finnes flere typer jobber, men er jo greit å jobbe med noe man liker og har interesse av. Er ingen poeng at jeg starter Den Glade Bar i Bocas del Toro akkurat. Anonymkode: de6e1...de4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #18 Skrevet 29. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skrev jo at jeg har erfaring med begge deler, så du ikke det? Det er de mulighetene jeg har sett på. Finnes flere typer jobber, men er jo greit å jobbe med noe man liker og har interesse av. Er ingen poeng at jeg starter Den Glade Bar i Bocas del Toro akkurat. Anonymkode: de6e1...de4 Den Glade Viking bar skulle det stå Anonymkode: de6e1...de4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #19 Skrevet 29. juli 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da tar du feil. Det er mangel på kvalifiserte ansatte til å jobbe med internasjonale kunder f.eks. Er mange høyt utdannede i Latin-Amerika, men det koster mye å ta utdannelse, derfor så er det ikke like vanlig som i Norge. Jeg ble tilbudt flere jobber i Costa Rica men da passet det ikke å flytte dit. Får se hvordan det er i Panama først. Anonymkode: de6e1...de4 Tull og tøys! Det er minst like vanlig I Latin-Amerika å ta utdannelse, om ikke vanligere enn i Norge. Offentlige universiteter er gratis, og er som regel bedre enn dyre private universiteter. Ettersom du kan spansk, og har vært i Costa Rica, så legger jeg ved noen tall fra en av de offentlige universitetene i Costa Rica https://www.ucr.ac.cr/acerca-u/ucr-en-cifras.html Anonymkode: 7b7fd...640 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå