Gå til innhold

Ville dette vært greit for dine barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn går i denne barnehagen: Dette er visstnok en "friluftsbarnehage". Greit nok, men det denne barnehagen gjør er å pakke sakene til barna HVER dag fra kl 10 for å gå tur, lete etter fugleegg og masse sånne friluftsgreeier. Da er barna ute i 5 timer om dagen, i fra tre års alderen. 

Da sitter de ute og går ute med barna i fem timer hver dag. Langt inni granskauen. Ville dere byttet barnahage? Ungen min hater det. Der nå de spise mat fra primus og bål nesten hver dag altså. :hakeslepp: 

Anonymkode: f3118...7cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gammel er barnet og hvorfor søkte dere der hvis dere ikke er "tur mennesker"?

Anonymkode: 1ba8c...fb2

• Liker 10
Skrevet

Hvorfor har du barnet ditt i denne barnehagen da?

Slike friluftsbarnehager er det jo ikke akkurat flest av, og der hvor jeg bor er det venteliste på å få ha barnet sitt i disse. 

• Liker 24
Skrevet

Høres fantastisk ut! :hjertesmil: 

• Liker 31
Skrevet

Kan ikke skjønne hva som er galt:edie:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo helt supert! Så deilig med natur og frisk luft! 

Anonymkode: 24873...9f1

• Liker 4
Skrevet

Det er jo kjempefint at de får muligheten til dette!

• Liker 6
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt barn går i denne barnehagen: Dette er visstnok en "friluftsbarnehage". Greit nok, men det denne barnehagen gjør er å pakke sakene til barna HVER dag fra kl 10 for å gå tur, lete etter fugleegg og masse sånne friluftsgreeier. Da er barna ute i 5 timer om dagen, i fra tre års alderen. 

Da sitter de ute og går ute med barna i fem timer hver dag. Langt inni granskauen. Ville dere byttet barnahage? Ungen min hater det. Der nå de spise mat fra primus og bål nesten hver dag altså. :hakeslepp: 

Anonymkode: f3118...7cc

Så heldige barna er!! Skulle ønske det var sånn barnehage her. At ungen hater det, er vel fordi barnet får holdningen til foreldren si. De fleste barna elsker å være ute i skogen og spise mat på annen måte enn det vanlige. 

Det er ikke synd på barna. De har en unik mulighet til å bruke naturen mer. Det er kjempebra!! 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Synes det høres veldig bra ut, men regner med det bare gjelder sommer/høst/vår? Håper ikke de er ute 5 timer om dagen i 15 kuldegrader også?

Anonymkode: 98bf4...5bd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig liker at barnehagen har fokus på flere områder, og tenker ikke nødvendigvis at det å alltid være mest mulig ute uansett er det beste pedagogiske grepet.

Men jeg hadde da heller ikke søkt barnet inn i friluftsbarnehage, og tatt i betraktning at du fremstår svært negativt innstilt, TS, synes jeg du tok et rart valg. Men liker du det ikke, så får du bytte, da. Er ikke vanskeligere enn det. I mellotiden håper jeg negativiteten din ikke smitter over på barnet (mer enn det allerede har gjort).

Anonymkode: 006c2...847

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hadde nektet å gå i en slik barnehage

Anonymkode: 60312...29f

• Liker 2
Skrevet

Sønnen min hadde elsket det, men han er ikke så vanskelig. Er med på det meste han så lenge det ikke er "jenteting".:fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jenta mi hadde elsket det. Hun kunne fint bodd ute. 

Anonymkode: aff2d...17d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

:kvalm: anmeldt dem til politi for du betaler ikke for at de skal vær ute!

Anonymkode: 4eb62...3f7

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min hadde syntes det hadde blitt for mye. Han liker å gå tur med barnehagen, men de har turdag 1-2 ganger i uka, og det synes han er nok.

Men så hadde jeg ikke søkt ham inn i en friluftsbarnehage heller da...

Anonymkode: 51eb4...2f1

AnonymBruker
Skrevet

5 timer 5 dager i uken blir for mye friluftsliv for oss. Hvis ungene hater det så bytt barnehage da.

Anonymkode: 8ce43...d3a

Gjest NotNaomi
Skrevet

Det er nok ikke alle barn som liker å være så mye utendørs,men det handler litt om foreldrenes holdninger,og hva de er vant til. Hvorfor i all verden søke på friluftsbarnehage om en syns det er feil for ungene? Da må en jo bytte barnehage da.

Tror barn i friluftbarnehager blir mer selvstendige og selvsikre fordi de får mulighet til å møte utfordringene utenfor et inngjerdet område. Utrolig fint syns jeg! Det beste for de fleste :-)

Skrevet

Shit ass. En friluftsbarnehage hvor barna er ute hver dag!? Nå står ikke verden til påske.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Tja...Må regne med at de er mye ute siden det er friluftsbarnehage. Men å gå langt på tur hver dag er ikke nødvendig. Mange har gapahuk på uteområdet og fyrer bål der, slik at de som fremdeles må sove kan gjøre det. Hadde kanskje vært lurt å finne ut hvordan det pedagogiske opplegget til bhg var før du søkte gutten din inn dit. Andre barn elsker kulturbarnehager med fokus på sang, dans og drama, de som ikke har barn som er spesielt interesserte i slikt velger som regel vanlig barnehage. Men du hadde kanskje ikke andre barnehager som passet ift jobb, avstand eller som var ledige?

Bare så det er sagt: Fins nok av barn som elsker å være på tur- sier mammaen som akkurat har komt hjem fra pølsegrilling i gapahuken med 3åringen som plent ville på tur og fiske laks.

Anonymkode: 570a2...af9

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Ann Christin, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...