Gå til innhold

Har du blitt avvist av noen du senere har funnet ut ikke var så interessant likevel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble avvist av en mann for en stund siden, etter andre date. Etter første daten så syntes jeg han virket mer interessert i meg enn jeg var i han. Han ga meg mye positiv oppmerksomhet på daten. Jeg var litt tiltrukket og synes han hadde noen bra sider, så jeg møtte han til andre date for å gi det en sjanse. Men på denne daten virket han litt fjern og viste ikke spesiell interesse for meg, selv om han hadde tatt initiativet. Jeg fikk også bekreftet etterpå at han ikke var interessert. På grunn av at interessen hans tilsynelatende forsvant så plutselig, så fikk selvtilliten min en liten knekk, og jeg har jo lurt på om jeg kanskje ikke er en så bra dame. Nå når det er gått en stund har jeg også fått vite ting om han som gjør at han ikke fremstår så attraktiv/interessant lenger, og da er det som jeg synes det er enda større nederlag å "ikke vær bra nok" for denne "middelmådige" mannen. Så vidt jeg kunne se trodde jeg at jeg har et bedre utseende enn han, men etter avvisningen begynner jeg å tvile på utseendet mitt også. Jeg tenker også at jeg er en oppegående person som man kan snakke med. Så jeg vet ikke hvorfor jeg ikke var hans type likevel, hva som var feil. Jeg synes ikke nå etterpå at han virker så veldig bra, og synes kanskje da det sier noe om meg at jeg ble avvist av en slik fyr.

Noen som har opplevd det samme, å bli avvist av en mann du egentlig ville trodd er i en "liga under deg selv" :)

Anonymkode: 9f4a1...219

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, faktisk ikke :P 

Jeg bruker ikke ligasystem - de jeg har vært sammen med har jeg vært interessert i uansett om den ene har vært kjekkere enn den andre osv. Ting har ikke handlet om disse tingene. Ligasystemet er barnslig.. Vet om mange "mindre attraktive" menn med stor personlighet. Eks. Tore Sagen.

Om noen avviser meg på date, så tar jeg ikke det personlig. Kanskje jeg har for god selvtillit til det? Men jeg tenker hvert fall at det er ørten grunner til at noen avviser deg. Det kan være at personen har kjærlighetssorg. eller rett og slett ikke får følelser - at vi ikke passer sammen.

Det løpet du skisser her, gir meg mer følelsen av at du er veldig usikker av deg og har noen ting å lære..Det du nevner med at du har funnet ut ting om han senere som gjør han mindre interessant; Vel, likevel var du interessert i han? Et kjennetegn med lav selvtillit, som du bør se etter hos deg selv, er dømming av andre rundt seg, og til slutt dømming av seg selv.

Jobb med selvtilliten. 

Anonymkode: aba60...a6d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det løpet du skisser her, gir meg mer følelsen av at du er veldig usikker av deg og har noen ting å lære..Det du nevner med at du har funnet ut ting om han senere som gjør han mindre interessant; Vel, likevel var du interessert i han? Et kjennetegn med lav selvtillit, som du bør se etter hos deg selv, er dømming av andre rundt seg, og til slutt dømming av seg selv.

Jobb med selvtilliten. 

Jeg skjønte ikke helt svaret ditt. Ja, jeg synes han virket mer interessant tidligere, før jeg fikk vite de siste opplysningene.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønte ikke helt svaret ditt. Ja, jeg synes han virket mer interessant tidligere, før jeg fikk vite de siste opplysningene.

Du må jobbe med selvtilliten din, den er dårlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må jobbe med selvtilliten din, den er dårlig.

Ok, jeg har kanskje skjønt at jeg er usikker på meg selv. Men synes svarene dine er noe kryptisk og nedlatende.

• Liker 3
Skrevet

Det er jo en sånn forsvarsmekanisme som slår inn når man blir avvist. Hans tap, liksom...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Svigermor skrev:

Det er jo en sånn forsvarsmekanisme som slår inn når man blir avvist. Hans tap, liksom...

At jeg bare innbiller meg at han ikke er så interessant likevel, for å føle meg bedre? Tror nok ikke det.

AnonymBruker
Skrevet

Tror kanskje ikke jeg blir helt forstått her. Det handler vel om at man har en slags stolthet, at man har trodd at man er en attraktiv og interessant dame, og ønsker å fortsette å tro dette. Er det rart da om man begynner å tvile på seg selv når man blir avvist av en  "middelmådig" fyr som først virket ganske interessert? Det er da vel noen damer som kan kjenne seg igjen i denne stoltheten og hva som kan få en til å tvile på seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sikkert det handlet om at du ikke var bra nok, eller deg i det hele tatt.  Hvem vet hvilke intensjoner folk har. Prøv å ikke tenk på det og gå videre med deg og ditt. Hvis du ikke ville hatt han likevel så vær glad det ikke ble noe mer. Folk har også ulik oppfatning av hva som er interresant hos en annen og ikke. :)

Anonymkode: 06d2b...62d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det rart da om man begynner å tvile på seg selv når man blir avvist av en  "middelmådig" fyr som først virket ganske interessert? Det er da vel noen damer som kan kjenne seg igjen i denne stoltheten og hva som kan få en til å tvile på seg selv.

Niks

Skrevet

Du må bare slå bort denne stoltheten hvis du skal date. Sånn seriøst. De fleste av oss kjenner såklart på den følelsen innimellom, men jeg ser litt på den på samme måte som det at det er digg at noen sjarmerende folk viser interesse selv når man ikke kan eller vil gjengjelde det: en vanlig følelse, men veldig unyttig. 

Den tankegangen om hvem som er bra nok eller ikke bra nok ene eller andre veien fører til så mye bitterhet uten at det gir noe mer hell i kjærligheten. Folk tar nemlig stort sett ikke "til takke med" ting, folk faller for det de faller for. Banalt sagt kan fint stygge folk falle for pene såklart, men også pene kan falle for stygge. Både fordi mange har ulike syn på hva som er pent og stygt, men også fordi folk har ulike andre kvaliteter man faller for.

Så prøv å snu på det. Denne mannen syntes kanskje at du var tiltrekkende, og ville derfor møtes igjen, men har enten i mellomtiden fått kontakt med noen han klaffer bedre med, eller han merket tidlig på andre daten at han ikke syntes dere har så god kjemi, eller at han ikke var så tiltrukket som på første. På hvilken måte sier dette noe negativt om deg? Om du føler deg som en tiltrekkende og bra person så er det fint, selvtillit er bra og viktig til en viss grad. Men ingen er immune mot at den andre kan miste interessen. I dette tilfellet virker det jo som du selv ville mistet interessen fort, så dette er jo ikke egentlig et problem.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, faktisk ikke :P 

Jeg bruker ikke ligasystem - de jeg har vært sammen med har jeg vært interessert i uansett om den ene har vært kjekkere enn den andre osv. Ting har ikke handlet om disse tingene. Ligasystemet er barnslig.. Vet om mange "mindre attraktive" menn med stor personlighet. Eks. Tore Sagen.

Om noen avviser meg på date, så tar jeg ikke det personlig. Kanskje jeg har for god selvtillit til det? Men jeg tenker hvert fall at det er ørten grunner til at noen avviser deg. Det kan være at personen har kjærlighetssorg. eller rett og slett ikke får følelser - at vi ikke passer sammen.

Jobb med selvtilliten. 

Ts har jo bra selvtillit. Hun mener at han er i en liga under henne selv. 

Anonymkode: 2f1f5...d7d

• Liker 1
Skrevet (endret)

Mulig jeg misforstår hva  du sier TS, men det virker som om du legger veldig mye i utseendet her. For å være ærlig, kanskje han syntes du har en kjedelig personlighet, uansett hvor pen du er?

Endret av Sheherasade
  • Liker 1
Skrevet

Jeg foretrekker folk som har fått seg en smell eller to.. De vet å sette pris på et godt vennskap noe for min del er minst like viktig som den visuelle delen. Prinsesser som lever og vraker har jeg egentlig langt oppi halsen.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts har jo bra selvtillit. Hun mener at han er i en liga under henne selv. 

Anonymkode: 2f1f5...d7d

Hvordan får du til den konklusjonen? 

Alle som bruker kaller deg liga, eier jo ikke selvtillit. De er livredde for å vise seg i "feil liga". Hvor jævla barnslig og dumt er ikke det? 

Uansett. I det en nevner ordet liga så ser jeg for meg en 19-20 åring med veldig liten selvtillit. En som ikke har funnet seg selv. Heldigvis er dette stort sett bare en fase de fleste vokser av seg :) 

Anonymkode: f2dc2...fb4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Sheherasade skrev:

Mulig jeg misforstår hva  du sier TS, men det virker som om du legger veldig mye i utseendet her. For å være ærlig, kanskje han syntes du har en kjedelig personlighet, uansett hvor pen du er?

Nei, jeg ser at jeg skrev litt for mye om utseende i første innlegg, men jeg føler egentlig at han ikke virket interessert i å bli kjent med meg som person på den andre daten. Så jeg tror han likte utseendet mitt, men mistet interessen av en eller annen grunn. Jeg kan ikke se at jeg har gjort eller sagt noe spesielt som skulle få han til å miste interessen totalt plutselig. På første daten virket han interessert i å bli kjent med meg og å møte meg igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får du til den konklusjonen? 

Alle som bruker kaller deg liga, eier jo ikke selvtillit. De er livredde for å vise seg i "feil liga". Hvor jævla barnslig og dumt er ikke det? 

Uansett. I det en nevner ordet liga så ser jeg for meg en 19-20 åring med veldig liten selvtillit. En som ikke har funnet seg selv. Heldigvis er dette stort sett bare en fase de fleste vokser av seg :) 

Anonymkode: f2dc2...fb4

Man trenger ikke ta det så bokstavelig dette med "liga", men jeg tror nok de fleste observerer at mennesker oftest finner seg partnere som matcher en selv noenlunde på områder som intelligens, humor, utseende osv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Snowbrigade skrev:

Så prøv å snu på det. Denne mannen syntes kanskje at du var tiltrekkende, og ville derfor møtes igjen, men har enten i mellomtiden fått kontakt med noen han klaffer bedre med, eller han merket tidlig på andre daten at han ikke syntes dere har så god kjemi, eller at han ikke var så tiltrukket som på første. På hvilken måte sier dette noe negativt om deg? Om du føler deg som en tiltrekkende og bra person så er det fint, selvtillit er bra og viktig til en viss grad. Men ingen er immune mot at den andre kan miste interessen. I dette tilfellet virker det jo som du selv ville mistet interessen fort, så dette er jo ikke egentlig et problem.

Ja, jeg tror kanskje det er så enkelt som at vi ikke hadde helt kjemi. At hans overveldende interesse i begynnelsen kanskje handlet mest om fysisk tiltrekning. Jeg merket jo allerede da at kjemien ikke var helt på topp, men syntes jo det var godt å få oppmerksomhet likevel.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kun blitt avvist når jeg har siktet litt i høyeste laget.

Anonymkode: 22006...3a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke de som sier at man ikke skal ta det personlig å bli avvist. Det er jo i høyeste grad veldig personlig, man har blitt avvist fordi man ikke er pen nok/interessant nok. Jeg har 0 selvtillit til å date noen som helst. For når en mann avviser meg så vet jeg at han syns jeg er søppel :( Jeg fant en link av Matthew Hussey om avvisning, men jeg klarer ikke helt å relatere til den. Kanskje den kan hjelpe noen andre, her er den:

Anonymkode: 21b41...666

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...