Gå til innhold

Noen her som har katt og sofa i ullstoff?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og som kan fortelle meg om hvordan det det går i forhold til kloring?

Vi skal ha ny sofa og forsøker å finne et kattevennlig alternativ,  dvs noe som ikke er interessant å bruke som klorebrett. Har veldig lyst på sofa i ull (fra bolia),  men er litt usikker på hvordan stoffet er mtp kloring. 

Den sofaen vi har nå er i et grovt vevd møbelstoff, og det er håpløst. 

Skinn er ikke aktuelt.

Anonymkode: 3b848...1d0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mikrofiber er helt suverent når man har katt. Veldig enkelt å støvsuge bort hår for ingen ting setter seg fast og ingen tråder å feste klørne i. :)

Anonymkode: 58da3...5ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sofaen er i ullstoff, men ikke katten. :) 

Anonymkode: ada86...95c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mikrofiber er helt suverent når man har katt. Veldig enkelt å støvsuge bort hår for ingen ting setter seg fast og ingen tråder å feste klørne i. :)

Anonymkode: 58da3...5ba

Takk for svar.😊

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sofaen er i ullstoff, men ikke katten. :) 

Anonymkode: ada86...95c

Klorer kattensomikkeeriull på ullsofaen da? 

AnonymBruker
Skrevet

Har katten et bra alternativ for å kvesse klør? Min var helt håpløs på en stol her, men kjøpte et stort klorestativ, og hver gang han gikk mot stolen flyttet jeg han til stativet, etter et par uker bruker han nå bare dette stativet. Om jeg hadde byttet ut stolen i en ny og med litt annerledes stoff tror jeg nok han hadde fortsatt å bruke klør der.

Anonymkode: 4e1a7...f44

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi har klorebrett. Det med kloring er ikke et kjempeproblem,  men noen ganger strekker han seg og da settes klørene i sofastoffet. Vi har også erfart at når vi får noe nytt i hus må det klores på, det er vel en form for markering.  Har en puff i velur, den er helt uinteressant å klore på, så velursofa er er alternativ,  men jeg har altså mest lyst på ull. Tenker at ullstoff har en ganske jevn overflate uten grpv veving,  så kanskje det heller ikke er så interessant.. 

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og som kan fortelle meg om hvordan det det går i forhold til kloring?

Vi skal ha ny sofa og forsøker å finne et kattevennlig alternativ,  dvs noe som ikke er interessant å bruke som klorebrett. Har veldig lyst på sofa i ull (fra bolia),  men er litt usikker på hvordan stoffet er mtp kloring. 

Den sofaen vi har nå er i et grovt vevd møbelstoff, og det er håpløst. 

Skinn er ikke aktuelt.

Ta deg en tur innom gis bort eller salgssidene til finn. Der det er nyere sofaer, veldig billig eller gis bort, så kan jeg nesten garantere deg at det kommer noen ord (og bilder) om katteklor. 

Katt og møbler ser ut til å være en mer eller mindre dårlig kombinasjon. 

Anonymkode: 25cf1...094

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg en tur innom gis bort eller salgssidene til finn. Der det er nyere sofaer, veldig billig eller gis bort, så kan jeg nesten garantere deg at det kommer noen ord (og bilder) om katteklor. 

Katt og møbler ser ut til å være en mer eller mindre dårlig kombinasjon. 

Anonymkode: 25cf1...094

Jeg vet at katter klorer. Jeg vet også at ulike stoffer er utsatt for kloring i ulik grad.  Jeg lurer derfor på om noen har erfaring med katteklor og ullstoff. 

TS.

AnonymBruker
Skrevet

Beklager, ikke erfaring med katteklor og ullstoff, men har erfaring med katteklor og Bolia-sofa, om det hjelper? Har to katter og en sofa fra Bolia med stoff Nantes. Av et eller annet grunn liker ikke kattene mine klore på den, og de elsket å klore den forrige sofa vår. Tror det er fordi stoffet er veldig tett, og klorne setter seg fast. 

Anonymkode: 59349...5f8

AnonymBruker
Skrevet

Alle gode råd hjelper 😀🐱

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...