AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #1 Skrevet 29. juli 2017 Hei! Av natur er jeg blid og omgjengelig, men har dessverre fått en kollega som konstant er sur, tverr og vanskelig. Jeg har valgt å ignorere ham, og overser at den sure siden hans. Jeg har bevisst unngått å la meg bli påvirket av hans sure vesen, og hans sure fjes. Av en eller annen grunn så føler jeg at han kanskje blir provosert av at jeg er blid og tilsynelatende ikke lar meg affisere av hans surhet. Det kan virke som han faktisk VIL at jeg skal bli sur. Og nå begynner det å røyne på, jeg merker at jeg begynner å bli veldig lei av dette og hans surhet. Jeg prøver, og prøver veldig hardt, å ikke la ham påvirke meg, men nå er jeg både sliten, lei og frustrert. Men det ønsker jeg ikke å vise ham. Hvis dere har noen råd, tips eller hva som helst å gi meg i kampen mot å la meg bli dratt ned til hans sure-nivå, noe jeg ikke vil skal skje (men jeg er bare et menneske, og dette sliter meg ut, egentlig), og gjøre ham "fornøyd"....noen tanketeknikker? Metode? Teknikk? Hva som helst? Jeg tar i mot alt av råd og tips med takknemlighet, for jeg ønsker virkelig ikke å gi ham fornøyelsen av å "vinne". Tusen takk for alle innspill på forhånd! Anonymkode: 4d0dd...746
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #2 Skrevet 29. juli 2017 Beste tips. IKKE ta noe personlig! Hvis han er kort og mutt og sur mot deg, så ikke tenk at det er fordi han hater deg eller vil gi deg en dårlig dag, det er bare hans måte å snakke og kommunisere på, og kommuniser med han på samme måte tilbake. Anonymkode: 34809...970
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #3 Skrevet 29. juli 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Beste tips. IKKE ta noe personlig! Hvis han er kort og mutt og sur mot deg, så ikke tenk at det er fordi han hater deg eller vil gi deg en dårlig dag, det er bare hans måte å snakke og kommunisere på, og kommuniser med han på samme måte tilbake. Anonymkode: 34809...970 Takk for tips. Jeg prøver å ikke ta det personlig, men det er ganske åpenbart at han har et problem med meg. Dette fordi han forskjellsbehandler meg og de andre, ved i måten han er på mot meg og mot de andre. Mot de andre, så er han hyggelig og pratsom, men overfor meg, derimot, er det åpenbart at han har et problem med meg. Jeg ignorerer ham for det meste, alle kan ikke komme overens, det er sånn livet er. Hadde det vært sånn at han bare har oppført seg slik mot meg som han gjør, samtidig som han oppfører seg mer "eksemplarisk" overfor de andre, da hadde jeg ikke brydd meg. Men nå merker jeg at han forsøker å gå litt lenger i å vise meg at han ikke "takler" meg ved å være små-aggressiv i atferden o.l. at jeg nå begynner å bli lei av det. Slitsomt er det også. Så dersom jeg skal synke ned på hans nivå, så lurer jeg på om det gjør saken noe bedre? Men det kan jo også være en tanke, å behandle ham på samme måte tilbake. Anonymkode: 4d0dd...746
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #4 Skrevet 29. juli 2017 Hvordan er han agressiv, TS ? Er det sånn passiv agressiv? Kansje du kan snakke med evt verneombud på jobben om du har god kontakt med denne personen? Se om noen andre merker det, snakk med dem, når det kommer frem i lyset så blir det vanskeligere for ham å oppføre seg så dumt. Anonymkode: 16264...d9a
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #5 Skrevet 30. juli 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips. Jeg prøver å ikke ta det personlig, men det er ganske åpenbart at han har et problem med meg. Dette fordi han forskjellsbehandler meg og de andre, ved i måten han er på mot meg og mot de andre. Mot de andre, så er han hyggelig og pratsom, men overfor meg, derimot, er det åpenbart at han har et problem med meg. Jeg ignorerer ham for det meste, alle kan ikke komme overens, det er sånn livet er. Hadde det vært sånn at han bare har oppført seg slik mot meg som han gjør, samtidig som han oppfører seg mer "eksemplarisk" overfor de andre, da hadde jeg ikke brydd meg. Men nå merker jeg at han forsøker å gå litt lenger i å vise meg at han ikke "takler" meg ved å være små-aggressiv i atferden o.l. at jeg nå begynner å bli lei av det. Slitsomt er det også. Så dersom jeg skal synke ned på hans nivå, så lurer jeg på om det gjør saken noe bedre? Men det kan jo også være en tanke, å behandle ham på samme måte tilbake. Anonymkode: 4d0dd...746 Lær deg å håndtere at ikke alle liker deg. Anonymkode: c8869...f91
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #6 Skrevet 30. juli 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lær deg å håndtere at ikke alle liker deg. Anonymkode: c8869...f91 Hæ? Hva er det du snakker om? Jeg spurte om råd om hvordan jeg ikke skal la meg påvirke av en sur kollega, og i startinnlegget understreket jeg nettopp det: at ikke alle kan komme overens, og at det er bare sånn livet er, jeg selv liker ikke alle menneskene jeg møter på min vei i livet. Poenget her er at når to kolleger ikke liker hverandre (jeg liker ikke ham heller) men forskjellen er at jeg håndterer det på en profesjonell måte, han gjør det ikke, og det er det som er problemet. Ikke det som du påstår. JEg håper i hvertfalll du ter seg profesjonelt om du møter på mennesker du må forholde deg til i jobbsammenheng, som du ikke liker. Anonymkode: e86b5...174 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #7 Skrevet 30. juli 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er han agressiv, TS ? Er det sånn passiv agressiv? Kansje du kan snakke med evt verneombud på jobben om du har god kontakt med denne personen? Se om noen andre merker det, snakk med dem, når det kommer frem i lyset så blir det vanskeligere for ham å oppføre seg så dumt. Anonymkode: 16264...d9a Han kan være aggressiv. Han kan te seg på en slik måte som skremmer folk. Mange er litt skremte av ham. Jeg er nok en av de få som ikke er redd ham. Anonymkode: e86b5...174
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #8 Skrevet 30. juli 2017 Som jeg pleier si til sure og frekke folk: "Wow du er jo like sur som ph-verdien i f.tta mi. Og DER er det surt skal jeg si deg." Har fortsatt aldri møtt noen som har klart å komme med en bra comeback på den kommentaren der Funker både på kolleger, butikkansatte og grinebitere generelt. Anonymkode: 88ba4...1e2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #9 Skrevet 30. juli 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som jeg pleier si til sure og frekke folk: "Wow du er jo like sur som ph-verdien i f.tta mi. Og DER er det surt skal jeg si deg." Har fortsatt aldri møtt noen som har klart å komme med en bra comeback på den kommentaren der Funker både på kolleger, butikkansatte og grinebitere generelt. Anonymkode: 88ba4...1e2 Ja, det var jo profesjonelt Tror neppe han blir noe blidere av den kommentaren der. Anonymkode: ceba8...06a
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #10 Skrevet 30. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det var jo profesjonelt Tror neppe han blir noe blidere av den kommentaren der. Anonymkode: ceba8...06a Det var han som begynte, så han bør bli satt på plass. De jeg har sagt det der til har ALDRI turt å bråke med meg i ettertid. Anonymkode: 88ba4...1e2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #11 Skrevet 30. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det var han som begynte, så han bør bli satt på plass. De jeg har sagt det der til har ALDRI turt å bråke med meg i ettertid. Anonymkode: 88ba4...1e2 Det tror jeg nok, men har de pluteslig forandret seg fra å være sure til å bli vennlige og blide etter å ha fått denne kommentaren? Anonymkode: ceba8...06a
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #12 Skrevet 30. juli 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det tror jeg nok, men har de pluteslig forandret seg fra å være sure til å bli vennlige og blide etter å ha fått denne kommentaren? Anonymkode: ceba8...06a Ja, faktisk! Om man oppfører seg som en dritt og sprer dårlige vibes må man bli satt på plass. God stemning på min jobb nå hvertfall Anonymkode: 88ba4...1e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå