T-Rex Skrevet 30. juli 2017 #41 Skrevet 30. juli 2017 (endret) 5 minutter siden, Spiteful skrev: Jeg bor gratis hjemme, så jo jeg lager gratis isbiter😉 Ok, gir meg! (Men klarer du å lure mamma eller pappa til å kjøpe isbiter til deg, så får du gratis kjøpeisbiter - bare et tips...) Endret 30. juli 2017 av T-Rex 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #42 Skrevet 30. juli 2017 Er ikke akkurat som om husleia hadde gått ned om man lot være å ha isbitform i fryseren heller Anonymkode: 9c329...838
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #43 Skrevet 30. juli 2017 3 minutter siden, T-Rex skrev: Ok, gir meg! (Men klarer du å lure mamma eller pappa til å kjøpe isbiter til deg, så får du gratis kjøpeisbiter - bare et tips...) Jeg bare tuller altså😂 Jeg bor fortsatt gratis hjemme, så detgor tenket jeg egentlig aldri på at man faktisk betaler for vann🙈 Men du har rett, kjøper de isbiter er det fortsatt gratis for meg😂 Anonymkode: e9e31...6c1
Spiteful Skrevet 30. juli 2017 #44 Skrevet 30. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg bare tuller altså😂 Jeg bor fortsatt gratis hjemme, så detgor tenket jeg egentlig aldri på at man faktisk betaler for vann🙈 Men du har rett, kjøper de isbiter er det fortsatt gratis for meg😂 Anonymkode: e9e31...6c1 Oi jeg mente ikke åposte som AB
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #45 Skrevet 30. juli 2017 Kjøper når vi skal ha fest, stress å stå og plukke ut en og en isbit når man skal lage mange cocktails og sånt. lager selv ellers Anonymkode: b744b...c62 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #46 Skrevet 31. juli 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei det er noe som er tatt bort fra vannet- nemlig luft er fjernet fra vannet før frysing http://mriceman.com/hvorfor/ Anonymkode: 1cbf4...43c Jeg tror heller det bare virker som de smelter seinere siden de er større enn vanlige og man har en diger pose i stedet for et lite brett. Hvis man har kjøpeisen i ordentlig fryseboks og hjemmelaget is i en kjøleskapsfryseboks så blir de sannsynligvis kaldere også. Luften kan fjernes fra hjemmelagde isbiter ved å koke vannet først. Da blir man også kvitt klor, som kan påvirke smaken, og de blir litt klarere. Anonymkode: 9ee0a...5f3
Sirah Skrevet 31. juli 2017 #47 Skrevet 31. juli 2017 På 29.7.2017 den 1.43, AnonymSjiraff skrev: Kjøper isbiter når jeg skal ha mange gjester. 25 kr for 2 kg isbiter er ikke der festbudsjettet ryker. Vi også Har isbitmaskin, men det er litt begrenset hvor mye den klarer å produsere om det er mange mennesker. Kjøper da som regel en pose eller to for å ha ekstra. Har begrenset med fryseplass og ønsker ikke å kaste ut masse mat av fryseren for å rydde plass til isbiter 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #48 Skrevet 31. juli 2017 Ofte brukes i stedet for kjøleelementer når vi bruker kjølebag på båttur eller andre typer turer. Kjøper nye ettersom de gamle smelter dersom vi har tilgang på butikk. Anonymkode: 2ff7a...546
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #49 Skrevet 1. august 2017 Jeg ble fryktelig nysgjerrig på om folk i blindtest hadde kjent "smaken av kjøleskap". Kan aldri si jeg har merket noe til den. Og de som snakker om søl med isbitformer, det er jo bare vann og tørker på et blunk hvis man klarer å søle på vei inn i skapet med formen? Anonymkode: 9c329...838
Leo Skrevet 1. august 2017 #50 Skrevet 1. august 2017 Isbitforbruket mitt er så og si ikkeeksisterende fordi jeg ikke er spesielt glad i iskald drikke, men en pose kjøpeisbiter unner jeg meg hver sommer fordi, som flere her har nevnt, er de større og varer mye lenger enn de jeg fryser selv. 2
Epiphany Skrevet 1. august 2017 #51 Skrevet 1. august 2017 Ja, da det går ekstremt mange isbiter her i hus og vi hadde aldri klart å lage nok til å holde - i tillegg til at vi prioriterer å ha andre ting i fryseren enn masse isbitbrett. 3
Tiriltunge Skrevet 2. august 2017 #52 Skrevet 2. august 2017 Jeg kjøper isbiter når jeg skal lage punsj til mange personer. Ellers lager jeg selv i isbitposer.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #53 Skrevet 2. august 2017 Hvorfor har ikke isbiter armer eller ben? Svar: fordi den er vanskapt! Anonymkode: 40e08...838
Cathj Skrevet 2. august 2017 #54 Skrevet 2. august 2017 Kommer an på hvor mye jeg trenger. Skal jeg ha drikke til mange kjøper jeg en pose eller to av de knuste.
perplexed Skrevet 2. august 2017 #55 Skrevet 2. august 2017 Isbiter laget i isbitpose hjemme er jo BITTESMÅ! Og så er jo dette et ekstremt godt poeng: På 30.7.2017 den 23.24, AnonymBruker skrev: Kjøper når vi skal ha fest, stress å stå og plukke ut en og en isbit når man skal lage mange cocktails og sånt. lager selv ellers Anonymkode: b744b...c62 Jeg blir stressa av å se på noen stå å rive og dra i en isbitpose, for så å gi meg en drink med tre flate små isbiter. Da spanderer jeg gladelig masse kjøpeisbiter, mot at jeg kan fylle glasset med is. Til hverdagsbruk har jeg kjøpt isbitformer som lager store fine isbiter, har en egen beholder i fryseren til is, men den holder ikke så mye, så når det er fest kjøper jeg mange poser med is. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå