Jerry Lee Skrevet 29. juli 2017 #81 Skrevet 29. juli 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skaø love deg at du som som regnskap går kraftig i minus.. Regner med at du brukte helsevesen, veier osv da du jobbe også. Du er 50, kunne ha jobbet i 27 år til... Du jar sikkert høyere forbruk av helsevesenet også Anonymkode: 30190...213 Litt stygt sagt av en uvitende tosk. Du går også i minus, med tanke på skolegang, lege, medisiner, tannlege fram til 18 og mer til. De fleste vanlig arbeidende gjør det i det lange løp. At jeg ble syk og ikke kunne (ikke fikk lov til å) jobbe mer straffes jeg med hver dag av idioter som deg. Jeg har vel skattet lenger en ei barnerumpe som deg har levd. Og nei..helsevesenet bruker jeg ikke lenger. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #82 Skrevet 29. juli 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du at alle som går på trygd går innunder det du skriver? Anonymkode: f050e...c14 Overhode ikke. Men mange! Og problemet er stadig økende Anonymkode: 30190...213
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #83 Skrevet 29. juli 2017 5 minutter siden, Jerry Lee skrev: Litt stygt sagt av en uvitende tosk. Du går også i minus, med tanke på skolegang, lege, medisiner, tannlege fram til 18 og mer til. De fleste vanlig arbeidende gjør det i det lange løp. At jeg ble syk og ikke kunne (ikke fikk lov til å) jobbe mer straffes jeg med hver dag av idioter som deg. Jeg har vel skattet lenger en ei barnerumpe som deg har levd. Og nei..helsevesenet bruker jeg ikke lenger. Det var jo også en måte å prate til en som jobber for å betale trygden din.. Anonymkode: 30190...213 1
Gjest JanHelge Skrevet 29. juli 2017 #84 Skrevet 29. juli 2017 Nå er jeg født med armer og ben og har bare vært ordentlig syk ved tre anledninger siden 1998 (har jo vært forkjølet og hatt annet som ikke har satt meg ut), således har jeg vært heldig med helsa og i stand til og liker å arbeide. Men det hadde ikke nødvendigvis trengt å være slik, jeg kunne vært født uten armer og ben f.eks., hadde jeg vært det så ser jeg ingen grunn til at hvorfor ikke jeg skulle ha den samme økonomiske frihet som noen som var mer heldig og jobbet - så ja jeg mener trygden burde økes da er noen helt ufør så har dem bare vært mer uheldig enn oss andre, å straffe dem økonomisk i tillegg blir umusikalsk i mine ører. Tenker også på at jeg selv kan bli alvorlig syk en gang, ønsker meg jo da et verdig liv med en ok økonomi, det unner jeg definitivt andre også så for min del kan de godt heve trygden selv om jeg er en av dem som er med på å finansiere nettopp det.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #85 Skrevet 29. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring er ikke at de fleste uføre er høyt utdannede mennesker som har mistet jobben... Min erfaring at de aller fleste uføre er enten person som aldri har fungert i jobb, eller har hatt ekstremt lav lønnte yrker. Det er en grunn til at det er dyrere for en lavt utdannet person å skaffe seg uføreforsikring enn en hlyt utdannet person, fordi forskning viser at veien til trygd er kortere for en lavt utdannet. Anonymkode: 30190...213 Så få deg nye erfaringer her da. Jeg er en av dem selv. Diagnosen min er ikke lystløgner eller at jeg er syk i intelligensen. Ingen av delene har hindret at jeg selv med mer enn én master er ufør på minstesats. Grunn: litt naivitet og tro på at ting skulle ordne seg litt for lenge, og litt kynisme fra NAV sin side. Anonymkode: ff551...03d 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #86 Skrevet 29. juli 2017 2 timer siden, Ruccula skrev: Min venninne med bachlorgrad i pedagogikk tjener 21 000 netto i mnd på fulltids stilling i bhg. I 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun har jobbet i 5 år. Den ansinitetsstigen innenfor det yrket er ikke veldig høy skjønner du. Hvilket yrke er det? Assistent? Ansiennitetsstigen til pedagogisk personale er 16 år (med andre ord "høy"). Med bachelor i pedagogikk anses hun sannsynligvis som ufaglært, evt fagarbeider. Anonymkode: e9aee...90d
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #87 Skrevet 29. juli 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man er nyutdanna har en ofte ikke råd til huslån. En må leve etter evne. Anonymkode: 07c29...627 Poenget mitt var at det tar ofte lang tid å bli ufør. sykemelding, aap og behandling, arbeidsutprøving, også søke om ufør. Det er mange voksne, godt voksne, som allerede HAR hus, som blir uføre. Hva med alt det andre? Å leve sånn om student går fordi man vet det er tidsbegrenset. Når man er ufør, ARBEIDSUFØR, er det pga sykdom - sykdom som man ikke blir frisk av, som det kanskje ikke finnes noen kur for. Det blir noe HELT annet. Anonymkode: 676c9...650 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #88 Skrevet 29. juli 2017 Trygd er ment til å holde folk i live. Det er en gave fra skattebetalerne. Da er det selvsagt at man ikke kan kreve mye. Det burde vært vesentlig lavere, spør du meg. Studenter klarer seg med 7.500 per måned, og må atpåtil betale tilbake en andel. Trygdede burde ikke få mer med mindre det er snakk om alderspensjon som er tjent opp gjennom et langt arbeidsliv. Anonymkode: 69b4f...0d8 1
Hurepoix Skrevet 29. juli 2017 #89 Skrevet 29. juli 2017 (endret) Nei, trygda er ikke for lav, jeg må jo få alt jeg betaler i skatt tilbake! Koser meg på hytta som trygda leieboer med absurd arbeidsvegring og diffuse diagnoser finansierer for meg ved at NAV betaler husvære for hen rett inn på min konto. Endret 29. juli 2017 av Hurepoix
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #90 Skrevet 29. juli 2017 20K i trygd utbetalt, da hadde ikke jeg giddet å jobbe. Kunne kvitta oss med en bil og. Anonymkode: 3cd85...e25 3
Ruccula Skrevet 29. juli 2017 #91 Skrevet 29. juli 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilket yrke er det? Assistent? Ansiennitetsstigen til pedagogisk personale er 16 år (med andre ord "høy"). Med bachelor i pedagogikk anses hun sannsynligvis som ufaglært, evt fagarbeider. Anonymkode: e9aee...90d I barnehage... Og med en bachlor som barnehagepedagog er hun absolutt ikke å regne som ufaglært nei!
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #92 Skrevet 29. juli 2017 9 minutter siden, Hurepoix skrev: Nei, trygda er ikke for lav, jeg må jo få alt jeg betaler i skatt tilbake! Koser meg på hytta som trygda leieboer med absurd arbeidsvegring og diffuse diagnoser finansierer for meg ved at NAV betaler husvære for hen rett inn på min konto. Ikke sant! Kjekt det! Jeg ser jo det at det lønner seg for folk å være trygda og la felleskapet ta regningen. Er ekstremt mange som tenker som deg, og da er det godt noen av oss gidder å jobbe og finansiere det hele Anonymkode: 30190...213 1
Gjest Regn Skrevet 29. juli 2017 #93 Skrevet 29. juli 2017 Jeg synes det er en selvfølge at vi hjelper! Alle kan bli syke.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #94 Skrevet 29. juli 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget mitt var at det tar ofte lang tid å bli ufør. sykemelding, aap og behandling, arbeidsutprøving, også søke om ufør. Det er mange voksne, godt voksne, som allerede HAR hus, som blir uføre. Hva med alt det andre? Å leve sånn om student går fordi man vet det er tidsbegrenset. Når man er ufør, ARBEIDSUFØR, er det pga sykdom - sykdom som man ikke blir frisk av, som det kanskje ikke finnes noen kur for. Det blir noe HELT annet. Anonymkode: 676c9...650 Det er mange som har blitt uføre fordi det rett og slett tar lang tid å avklare dem. lenger enn man kan gå på aao, det vil ikke si at man ikke blir frisk igjen Jeg har en bekjent som ble ufør som 20 åring pga ME. 15 år senere er hun helt frisk igjen... Men er fortsatt ufør resten av livet. Hun koser seg hun, men 20 k utbetalt + div andre tillegg Anonymkode: 30190...213
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #95 Skrevet 29. juli 2017 2 minutter siden, Regn skrev: Jeg synes det er en selvfølge at vi hjelper! Alle kan bli syke. Øh ja? Er det mange som sulter ihjel i norge mener du? Mener du at vi ikke hjelper folk?? Diskusjonen går på om det er greit at uføre får like mye eller mer enn folk som jobber! Anonymkode: 30190...213
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #96 Skrevet 29. juli 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trygd er ment til å holde folk i live. Det er en gave fra skattebetalerne. Da er det selvsagt at man ikke kan kreve mye. Det burde vært vesentlig lavere, spør du meg. Studenter klarer seg med 7.500 per måned, og må atpåtil betale tilbake en andel. Trygdede burde ikke få mer med mindre det er snakk om alderspensjon som er tjent opp gjennom et langt arbeidsliv. Anonymkode: 69b4f...0d8 På hvilken planet skal man klare å leve av det? Og studenter jobber ved siden av. Det gjorde da jeg som student og, tjente ca 10 000 i mnd i snitt, og da sammen med studielån, selvfølgelig klarer man seg. Kan du være så snill og sette opp, ett budsjett for meg, på en inntekt på 7500 kr? Anonymkode: e2879...61d 3
Gjest Regn Skrevet 29. juli 2017 #97 Skrevet 29. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Øh ja? Er det mange som sulter ihjel i norge mener du? Mener du at vi ikke hjelper folk?? Diskusjonen går på om det er greit at uføre får like mye eller mer enn folk som jobber! Anonymkode: 30190...213 Nei, her tenker jeg at vi kanskje har for høye lønner generelt og at både dem på trygd og vi som jobber må gi litt.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #98 Skrevet 29. juli 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så få deg nye erfaringer her da. Jeg er en av dem selv. Diagnosen min er ikke lystløgner eller at jeg er syk i intelligensen. Ingen av delene har hindret at jeg selv med mer enn én master er ufør på minstesats. Grunn: litt naivitet og tro på at ting skulle ordne seg litt for lenge, og litt kynisme fra NAV sin side. Anonymkode: ff551...03d Ja, det finnes alltid unntak. Det er selvfølgelig forferdelig trist for deg. Men svært mange er ikke i din situasjon. Anonymkode: 30190...213
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #99 Skrevet 29. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mange som har blitt uføre fordi det rett og slett tar lang tid å avklare dem. lenger enn man kan gå på aao, det vil ikke si at man ikke blir frisk igjen Jeg har en bekjent som ble ufør som 20 åring pga ME. 15 år senere er hun helt frisk igjen... Men er fortsatt ufør resten av livet. Hun koser seg hun, men 20 k utbetalt + div andre tillegg Anonymkode: 30190...213 Bekjent som du bare VET er helt frisk? Tillat meg å tvile. Er vel heller sånn at man ikke gidder si alt til alle. Anonymkode: 676c9...650 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #100 Skrevet 29. juli 2017 1 minutt siden, Regn skrev: Nei, her tenker jeg at vi kanskje har for høye lønner generelt og at både dem på trygd og vi som jobber må gi litt. Men du tenker ikke at det skal være en differanse mellom de som jobber og ikke jobber? Det er greit at det ikke lønner seg å jobbe bestandig? Anonymkode: 30190...213
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå