AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #21 Skrevet 29. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sånn til info så er det flere lavtlønnsyrker som har utbetalt 20 000 i mnd. Hvorfor skal folk gidde å jobbe og slite helsen hvis de kan få det samme i trygd? Nei trygden må være lav nok til at folk spiser seg mett og har tak over hodet, men ikke mer. Da blir folk motivert til å komme seg i jobb fremfor å slite sofaen hjemme. Alle disse uføre som bruker hele dagen sin på kg er tydeligvis god på pc, og burde således plasseres forran en pc og gjøre en innsats i arbeidslivet. Anonymkode: 49f9a...ecf Anonymkode: f1414...e62 20
Ruccula Skrevet 29. juli 2017 #22 Skrevet 29. juli 2017 Når det ikke lenger lønner seg for folk økonomisk å gå på jobb har vi som samfunn et stort problem. I mange tilfeller er trygda alt for høy. Det SKAL alltid lønne seg å jobbe! 2
ajarRun Skrevet 29. juli 2017 #23 Skrevet 29. juli 2017 7 timer siden, justcurious skrev: Merkelig at jeg får 11.000 da. (Skrev feil istad) Det gjør du ikke. Minstesats er 229 558 (2.48G) hvis du er enslig (15 000 i måneden). Eller 211 073 hvis du er gift eller samboer (14 000 i måneden). Hvorfor innbiller alle på trygd og AAP at de får mindre penger enn de gjør? 2
Ruccula Skrevet 29. juli 2017 #24 Skrevet 29. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn til info så er det flere lavtlønnsyrker som har utbetalt 20 000 i mnd. Hvorfor skal folk gidde å jobbe og slite helsen hvis de kan få det samme i trygd? Nei trygden må være lav nok til at folk spiser seg mett og har tak over hodet, men ikke mer. Da blir folk motivert til å komme seg i jobb fremfor å slite sofaen hjemme. Alle disse uføre som bruker hele dagen sin på kg er tydeligvis god på pc, og burde således plasseres forran en pc og gjøre en innsats i arbeidslivet. Anonymkode: 49f9a...ecf Helt enig. Min venninne med bachlorgrad i pedagogikk tjener 21 000 netto i mnd på fulltids stilling i bhg. Itillegg kommer hennes kostnader forbundrt med å gå på jobb.... (reise kostnader, klær osv) En annen venninne har aldri jobbet en dag, og har 20 000 utbetalt i ung ufør... Ingen ekstra kostnader iforbindelse med å være i jobb Det er skremmende!! 6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #25 Skrevet 29. juli 2017 2 minutter siden, Ruccula skrev: Når det ikke lenger lønner seg for folk økonomisk å gå på jobb har vi som samfunn et stort problem. I mange tilfeller er trygda alt for høy. Det SKAL alltid lønne seg å jobbe! Hvor mye er for høyt? Anonymkode: 85571...6a1 2
Ruccula Skrevet 29. juli 2017 #26 Skrevet 29. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye er for høyt? Anonymkode: 85571...6a1 Når trygda er på linje eller høyere med lav lønnte stillinger i norge... Da er den for høy! Noen må jobbe i bhg, noen må vaske osv... Det er fryktelig umotiverende for disse at de kan tjene like mye på å sitte hjemme. Det er et fare tegn i samfunnet 6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #27 Skrevet 29. juli 2017 Jeg kjenner en dame som har 39 000 brutto i mnd i uføretrygd.... Har aldri jobbet en dag. Har så høy trygd pga mange barn og barnetillegg. Itillegg kommer barnetrygd osv Dere synes dette er greit?? I de fleste andre jobber får man ikke mer i lønn fordi man har fler unger Anonymkode: 30190...213 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #28 Skrevet 29. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner en dame som har 39 000 brutto i mnd i uføretrygd.... Har aldri jobbet en dag. Har så høy trygd pga mange barn og barnetillegg. Itillegg kommer barnetrygd osv Dere synes dette er greit?? I de fleste andre jobber får man ikke mer i lønn fordi man har fler unger Anonymkode: 30190...213 Hvis hun er uføretrygdet så har hun hoppet gjennom nok ringer for å bevise seg. Så JA. Anonymkode: 676c9...650 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #29 Skrevet 29. juli 2017 5 minutter siden, Ruccula skrev: Helt enig. Min venninne med bachlorgrad i pedagogikk tjener 21 000 netto i mnd på fulltids stilling i bhg. Itillegg kommer hennes kostnader forbundrt med å gå på jobb.... (reise kostnader, klær osv) En annen venninne har aldri jobbet en dag, og har 20 000 utbetalt i ung ufør... Ingen ekstra kostnader iforbindelse med å være i jobb Det er skremmende!! Jeg ser poenget med at det ser urettferdig ut nå, men din venninne (som antagelig er ganske nyutdannet?) vil jo etterhvert ha økende lønn mtp ansiennitet, og har muligheter på karrierestigen så i lengden er det ikke skremmende! Da synes jeg det er mer "skremmende" at jeg som har snart 30 års erfaring i arbeidslivet med 5 års utdannelse tjener det samme som min venninne som ikke engang fullførte VGs. Men det er litt på siden da.... Anonymkode: 9dc27...1be 6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #30 Skrevet 29. juli 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser poenget med at det ser urettferdig ut nå, men din venninne (som antagelig er ganske nyutdannet?) vil jo etterhvert ha økende lønn mtp ansiennitet, og har muligheter på karrierestigen så i lengden er det ikke skremmende! Da synes jeg det er mer "skremmende" at jeg som har snart 30 års erfaring i arbeidslivet med 5 års utdannelse tjener det samme som min venninne som ikke engang fullførte VGs. Men det er litt på siden da.... Anonymkode: 9dc27...1be Hun har jobbet i 5 år. Den ansinitetsstigen innenfor det yrket er ikke veldig høy skjønner du. Du ser ikke at det er et faretegn at forskjellene mellom lavlønte yrker og trygd er så små? Du ser ikke at vårt samfunn er totalt avhengig av folk som jobber og betaler skatt, og når det ikke lenger lønner seg å jobbe så er dette svært bekymringsfullt?? Vi nordmenn er verdensmestere i å være uføretrygdet, tror du dette er tilfeldig? Anonymkode: 30190...213 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #31 Skrevet 29. juli 2017 12 minutter siden, amativeReflection skrev: Det gjør du ikke. Minstesats er 229 558 (2.48G) hvis du er enslig (15 000 i måneden). Eller 211 073 hvis du er gift eller samboer (14 000 i måneden). Hvorfor innbiller alle på trygd og AAP at de får mindre penger enn de gjør? Amative! Det er brutto! Uføre skatter jo! Tallet hennes stemmer helt sikkert: hun er antagelig samboende ufør eller på AAP. Enslige uføre har ca 14-15000 utbetalt. Anonymkode: ff551...03d 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #32 Skrevet 29. juli 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis hun er uføretrygdet så har hun hoppet gjennom nok ringer for å bevise seg. Så JA. Anonymkode: 676c9...650 Virkelig...så du synes at fordi hun er ufør, som nødvendigvis ikke er veldig vanskelig å få til. Så bør hun tjene mer enn mange mange andre yrker.. 39 000 er mer enn min menn og jeg tjener på våre fulle jobber Anonymkode: 30190...213 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #33 Skrevet 29. juli 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn til info så er det flere lavtlønnsyrker som har utbetalt 20 000 i mnd. Hvorfor skal folk gidde å jobbe og slite helsen hvis de kan få det samme i trygd? Nei trygden må være lav nok til at folk spiser seg mett og har tak over hodet, men ikke mer. Da blir folk motivert til å komme seg i jobb fremfor å slite sofaen hjemme. Alle disse uføre som bruker hele dagen sin på kg er tydeligvis god på pc, og burde således plasseres forran en pc og gjøre en innsats i arbeidslivet. Anonymkode: 49f9a...ecf Her unner man ikke noen noe nei. At man blir kronisk syk etter mange år i arbeidslivet som jeg gjorde, kan man ikke for. At det da er folk som deg som mener jeg da skulle sittet her i fattigdom og ikke hatt råd til å leve, les leve som i å kunne være sosial med venninnelunsj på kafè, ha bil å kunne kjøre ut å besøke egne barn, kunne invitere familien til selskap i anledningene gjennom året, kunne shoppe meg noe ved behov osv osv. Nei, du unner meg ingenting, jeg skulle sittet her å bare hatt det miserabelt med mine 24/7 smerter. Det er skremmende at det finnes fokk som er så svart/hvitt. Anonymkode: b1992...ee7 13
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #34 Skrevet 29. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Her unner man ikke noen noe nei. At man blir kronisk syk etter mange år i arbeidslivet som jeg gjorde, kan man ikke for. At det da er folk som deg som mener jeg da skulle sittet her i fattigdom og ikke hatt råd til å leve, les leve som i å kunne være sosial med venninnelunsj på kafè, ha bil å kunne kjøre ut å besøke egne barn, kunne invitere familien til selskap i anledningene gjennom året, kunne shoppe meg noe ved behov osv osv. Nei, du unner meg ingenting, jeg skulle sittet her å bare hatt det miserabelt med mine 24/7 smerter. Det er skremmende at det finnes fokk som er så svart/hvitt. Anonymkode: b1992...ee7 Det har ingenting å gjøre med at vi ikke unner noen... Jeg gjentar igjen, det må lønne seg å jobbe!! Tilogmed for lavlønnte! Er ikke du bekymret over at så mange er uføre eller ikke jobber? Hvem tenker du at skal betale for trygden din til slutt? Den daler ikke ned fra himmelen av seg selv... stadig flere unge faller utenfor og havner på trygd, olje inntektene stuper... Hvordan skal vi finansiere trygden din om noen år?? Anonymkode: 30190...213 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #35 Skrevet 29. juli 2017 7 timer siden, XbellaX skrev: Fiffig den der. Mens rike blir motivert av å tjene mer og mer penger, så skal fattige bli enda mer motivert av å få enda mindre. Fattige får også mer penger av å jobbe, det er ikke forbeholdt de rike. Nå blander du kortene her. Anonymkode: 5e0a4...cf0 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #36 Skrevet 29. juli 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun har jobbet i 5 år. Den ansinitetsstigen innenfor det yrket er ikke veldig høy skjønner du. Du ser ikke at det er et faretegn at forskjellene mellom lavlønte yrker og trygd er så små? Du ser ikke at vårt samfunn er totalt avhengig av folk som jobber og betaler skatt, og når det ikke lenger lønner seg å jobbe så er dette svært bekymringsfullt?? Vi nordmenn er verdensmestere i å være uføretrygdet, tror du dette er tilfeldig? Anonymkode: 30190...213 Jeg kommenterte denne sammenligningen du gjorde, det andre her vet du ingenting hva jeg mener om. De hersketeknikkene du driver med her er dårlig debattskikk! Jeg er selv i et lavtlønnet yrke, og har en venninne som har samme utdannelse som din, og hun tjener mer enn meg, men vi begge tjener mye mer enn din ung ufør venninne noen gang kan få! Det var mitt poeng med sammenligningen din! Man kan ikke bare tenke her og nå! Anonymkode: 9dc27...1be 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #37 Skrevet 29. juli 2017 28 minutter siden, Ruccula skrev: Når trygda er på linje eller høyere med lav lønnte stillinger i norge... Da er den for høy! Noen må jobbe i bhg, noen må vaske osv... Det er fryktelig umotiverende for disse at de kan tjene like mye på å sitte hjemme. Det er et fare tegn i samfunnet Jammen det er den jo ikke! Hvilket yrke gir 14-15000 utbetalt liksom?? Anonymkode: ff551...03d 3
JackIost Skrevet 29. juli 2017 #38 Skrevet 29. juli 2017 (endret) 8 timer siden, justcurious skrev: Newsflash: Noen av oss er for syke til å jobbe... Problemet er at om ytelsene blir for høye i forhold til hva man kan få i lavtlønnsyrker så vil det gi liten eller ingen gevinst å jobbe, og dermed vil mange som er "på grensen" til å bli permanent uføre la være å jobbe. Surt for de som ikke under noen omstendigheter kan jobbe, men vi kan ikke ha et system som gjør at det lønner seg enda mindre enn i dag å være i jobb Endret 29. juli 2017 av JackIost 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #39 Skrevet 29. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommenterte denne sammenligningen du gjorde, det andre her vet du ingenting hva jeg mener om. De hersketeknikkene du driver med her er dårlig debattskikk! Jeg er selv i et lavtlønnet yrke, og har en venninne som har samme utdannelse som din, og hun tjener mer enn meg, men vi begge tjener mye mer enn din ung ufør venninne noen gang kan få! Det var mitt poeng med sammenligningen din! Man kan ikke bare tenke her og nå! Anonymkode: 9dc27...1be Men hvis hun jobber i bhg, hvor stor er debne differansen? Fra 20 utbetalt. Og tar du ogsp med kostnadene man har knyttet til en jobb? Jeg pendler og bruker sikkert 50-90 000 i forbindelse med dette.. (avskrivning, slitasje, forsikring, drivstoff) itillegg trenger jeg jobb klær. Jeg skjønner at jeg har høyere kostnader enn folk flest forsi jeg pendler, men poenget er at det også et knyttet kostnader til det å skulle jobbe. Og når differansen er på 2-3 000 sp vil det i realiteten si at det lønner seg ikke å jobbe Anonymkode: 30190...213 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #40 Skrevet 29. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jammen det er den jo ikke! Hvilket yrke gir 14-15000 utbetalt liksom?? Anonymkode: ff551...03d Kjære deg... Det er ekstremt mange som får myyye mer i trygd enn 14-15 k. Se eksempler over Anonymkode: 30190...213 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå