AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #281 Skrevet 3. august 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, best å bli liggende på sofaen:-) Anonymkode: 9eaa5...131 Kom med forslag da. Min største sorg er at jeg ikke kan jobbe. Verken nav eller jeg, klarer å finne en praksisplass jeg kan ha. Nå lærer jeg meg språk. For jeg må ha noe meningsfylt å gjøre. Anonymkode: e2879...61d 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #282 Skrevet 3. august 2017 Ja den burde ha vært 100 000 kr i måneden. Anonymkode: e7e2d...40c
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #283 Skrevet 3. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kom med forslag da. Min største sorg er at jeg ikke kan jobbe. Verken nav eller jeg, klarer å finne en praksisplass jeg kan ha. Nå lærer jeg meg språk. For jeg må ha noe meningsfylt å gjøre. Anonymkode: e2879...61d Åneidu. Dette har jeg prøvd før her inne. Uansett hva jeg foreslo av ting og tang, sto de uføre klar til å skyte alt jeg sa sønder og sammen. Du vet vel selv best hva du kan. Anonymkode: 9eaa5...131 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #284 Skrevet 3. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Åneidu. Dette har jeg prøvd før her inne. Uansett hva jeg foreslo av ting og tang, sto de uføre klar til å skyte alt jeg sa sønder og sammen. Du vet vel selv best hva du kan. Anonymkode: 9eaa5...131 Sannheten er at du er her kun for å sparke, slå og kverulere. Og nekte å innse realitetene og begrensningene uføre virkelig har. Nei istedet kommer du med masse piss og vissvass som ikke bidrar til annet enn en falsk tro på din egen selvverd. Anonymkode: a70b8...81f 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #285 Skrevet 3. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok, best å bli liggende på sofaen:-) Anonymkode: 9eaa5...131 På tide å bestemme seg: uføre skal helst gjemmes bort og pakkes vekk, så hvis vi ikke får være hjemme i sofaen heller hvor vil du ha oss da? I en kiste da eller? Anonymkode: ff551...03d 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #286 Skrevet 3. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kom med forslag da. Min største sorg er at jeg ikke kan jobbe. Verken nav eller jeg, klarer å finne en praksisplass jeg kan ha. Nå lærer jeg meg språk. For jeg må ha noe meningsfylt å gjøre. Anonymkode: e2879...61d Da kan du jo sikte på å jobbe frilans som oversetter Da kan du ta på det små oppdrag akkurat når det passer deg best. Anonymkode: 3ade8...dea
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #287 Skrevet 3. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sannheten er at du er her kun for å sparke, slå og kverulere. Og nekte å innse realitetene og begrensningene uføre virkelig har. Nei istedet kommer du med masse piss og vissvass som ikke bidrar til annet enn en falsk tro på din egen selvverd. Anonymkode: a70b8...81f Haha. Jeg er 100% ufør selv, men har likevel firma med folk som jobber for meg:-). Må ikke være så rask å forhåndsdømme neste gang, vettu:-):-). Jeg jobber et fåtall timer i året for å holde oversikt på businessen. Anonymkode: 9eaa5...131 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #288 Skrevet 3. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: På tide å bestemme seg: uføre skal helst gjemmes bort og pakkes vekk, så hvis vi ikke får være hjemme i sofaen heller hvor vil du ha oss da? I en kiste da eller? Anonymkode: ff551...03d Helst at dere gjør noe med deres egen tilværelse:-) Anonymkode: 9eaa5...131 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #289 Skrevet 3. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da kan du jo sikte på å jobbe frilans som oversetter Da kan du ta på det små oppdrag akkurat når det passer deg best. Anonymkode: 3ade8...dea Jeg tror nok de som ønsker ting oversatt gjerne har et tidsperspektiv på når de vil ha jobben gjort. Hva hvis jeg ikke kan jobbe mer før i november? Anonymkode: d9f4a...c87 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #290 Skrevet 3. august 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo ikke akkurat lønna som styrer at kvinner tradisjonelt har valgt sykepleie over rørleggerutdanning, så det argumentet faller på egen urimelighet. Anonymkode: a5d7e...b00 Argumentet ditt var jo at lønna får flere til å velge høyere utdanning. Mens her sier du noe helt annet. Så det viser jo til poenget mitt at der er andre, sterkere krefter som styrer utdanningsvalg enn lønn. Det er en marginal andel mennesker som syns det er ok å velge utdanning som gir mest lønn bare fordi det gir mest lønn. Hadde elektriker og rørlegger vært like mye status som høyere utdanninger ville vi sett mange flere gå i den retningen. Men man blir sett på som mer suksessfull, smartere, viktigere og mer imponerende om man har høyere utdanning. Og dette betyr mye for de fleste som tar høyere utdanning- hvordan andre ser på dem Anonymkode: 9eb75...9a5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #291 Skrevet 3. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Haha. Jeg er 100% ufør selv, men har likevel firma med folk som jobber for meg:-). Må ikke være så rask å forhåndsdømme neste gang, vettu:-):-). Jeg jobber et fåtall timer i året for å holde oversikt på businessen. Anonymkode: 9eaa5...131 Åja la meg gjette. Renholdsfirma der du utnytter andre med ulovlig opphold til å jobbe for deg mens du suser rundt og leker viktig og opptatt og syk? Håper skatteetaten tar deg. Anonymkode: a70b8...81f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #292 Skrevet 3. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Helst at dere gjør noe med deres egen tilværelse:-) Anonymkode: 9eaa5...131 Dine svar viser bare at du ikke er en reell ufør. Anonymkode: a70b8...81f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #293 Skrevet 3. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åja la meg gjette. Renholdsfirma der du utnytter andre med ulovlig opphold til å jobbe for deg mens du suser rundt og leker viktig og opptatt og syk? Håper skatteetaten tar deg. Anonymkode: a70b8...81f Nok et fantastisk innlegg fra deg. Du er så langt fra sannheten som du kan komme Anonymkode: 9eaa5...131
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #294 Skrevet 3. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dine svar viser bare at du ikke er en reell ufør. Anonymkode: a70b8...81f Joda, er ferdig i arbeidslivet, jeg. Nå får det holde å ha andre i jobb:-) Anonymkode: 9eaa5...131
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #295 Skrevet 3. august 2017 En liten anekdote kommer her fra min side. En del av svarene her har fått meg til å tenke på en episode som fant sted for noen år siden. Jeg var på introduksjonsmøte på VGS, der rektor holdt en tale. På den tiden var jeg ikke ufør, men jeg var svært syk, og visste at hvis ingenting endret seg var det bare et tidsspørsmål før jeg måtte gi opp. I talen sin fortalte rektor hvor viktig det var med utdannelse for å unngå å bli ufør, og reflekterte rundt dette i mange minutter. Den nedlatende tonen fikk meg til å gå bort til rektor etter møtet, og fortelle ham at sykdom diskriminerer ikke! Sykdom bryr seg ikke om du har fagbrev, bachelor, master, eller ingen utdannelse. "Statistikkene viser ..." var hans konstante svar, og han har rett, statistikkene viser at det er flere uten utdannelse som er uføre. Men tenkte han på antall med utdannelse før og nå? Tenkte han på at det før var vanligere å jobbe som ufaglært, at det var færre som tok høyere utdannelse, og at derfor var det en større del av befolkningen var uten utdannelse? Og at nå, når flere tar utdannelse, vil antall uføre blant de med høyere utdannelse også øke? Nei, det hadde han ikke tenkt på. Anonymkode: 1d33a...51e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå