Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Er trygda for lav?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bør den økes slik at ingen får mindre enn 20000 utbetalt i måneden?

Anonymkode: 7799b...f57

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er folk på KG så besatt av uføre??

Anonymkode: 5c8eb...722

• Liker 24
Gjest justcurious
Skrevet

Ja. 10.000 i mnd er ikke akkurat mye å leve av... 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, justcurious skrev:

Minstetrygd er vel 13-14000,

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, justcurious skrev:

Det er jo det som er poenget, det skal jo motivere til å få jobb. 

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er 40% av forrige inntekt 

Gjest justcurious
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig at jeg får 11.000 da. (Skrev feil istad) 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, justcurious skrev:

Merkelig at jeg får 11.000 da. (Skrev feil istad) 

Kommer an på om det er uføre eller AAP, og om du bor alene eller ikke.

• Liker 1
Gjest justcurious
Skrevet
7 minutter siden, strynejenta skrev:

Newsflash: Noen av oss er for syke til å jobbe...

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, strynejenta skrev:

Jeg tipper terminale kreftpasienter godt kunne tenke seg å jobbe istedenfor å ligge i en sykeseng de siste månedene av sitt liv. Jeg tviler på det er motivasjonsmangel som holder de under dyna. 

Og den gjengen med psykisk utviklingshemmede menn som både hogger, kløyver, pakker og leverer veden min hver høst, de jobber som bare det fem dager i uka. Det mangler ikke på motivasjon der i gården heller. 

Men han mannen nede i gata her, han som løp etter fotballen sin foran en bil som åtteåring og som de siste elleve åra verken har kunnet røre seg, svelge, snakke eller blunke, han vet jeg ikke hvordan det er med for det er så vanskelig å få spurt hvorfor han bare sitter der. Kanskje han bare mangler motivasjon til å jobbe?

Anonymkode: d9f4a...c87

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Nei, den er for høy. Hadde den vært lavere, tipper jeg at mange plutselig hadde vært friske nok til å jobbe. 

Anonymkode: 2963e...5c5

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, den er for høy. Hadde den vært lavere, tipper jeg at mange plutselig hadde vært friske nok til å jobbe. 

Ja, å ta fra folk muligheten til å betale for et sunt kosthold, et skikkelig sted å bo og nødvendige medisiner og behandlinger er alltid den smarteste måten å gjøre folk friskere på. 

Anonymkode: d9f4a...c87

• Liker 25
Gjest NotNaomi
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva det ville koste samfunnet å ha enda flere bostedsløse og kriminelle? Vet du det? For det ville vært resultatet om vi ikke hadde gitt folk mulighet til å leve et noenlunde normalt liv mtp uføretrygd. Men du ser ikke den. Du tenker ikke langt nok.

Gjest NotNaomi
Skrevet

Ja,den den er for lav. 20 000 ville vært mye bedre. Så folk kunne fått et mer verdig liv. 

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg lurt på mange ganger. Ikke noe annet forum er SÅ interessert i uføre. 😂

Anonymkode: 9cd48...ccf

• Liker 3
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg lurt på mange ganger. Ikke noe annet forum er SÅ interessert i uføre. 😂

Anonymkode: 9cd48...ccf

Prøv DOL.

Skrevet (endret)
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fiffig den der. Mens rike blir motivert av å tjene mer og mer penger, så skal fattige bli enda mer motivert av å få enda mindre. 

Endret av XbellaX
  • Liker 21
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel også få forum som har så aktive brukere som KG. Her er det mange med god tid, det er sikkert ... ;)

Når det gjelder trygdens størrelse, så klarer da studenter å leve på knappe 8-10 000 i måneden. Dette er gjerne aktive mennesker, som reiser og sosialiserer seg, og er medlem i ditt og datt. I tillegg har de ekstraordinære utgifter til pensumlitteratur.

Jeg ser den at de som er trygdet skal ha et verdig liv. Problemet her er jo at så mange er blitt trygdet på ganske tynt grunnlag. Dette får de som har virkelig god grunn, svi for ved at synet på trygdede er at de er unnalurere. Det er da også sant i mange tilfeller.

Kanskje bør trygdestatusen til samtlige trygdede gis en ny vurdering etter dagens strengere regelverk. Da vil forståelsen for trygdens størrelse øke i befolkningen.

Og du verden så mye samfunnet kommer til å spare. De reelle trengende kan få dobbelt og vel så det på samme budsjett. ;)

Endret av Horten Market
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, strynejenta skrev:

Nei, AAP skal motivere til å få jobb. Er du avklart ufør så er du altfor syk til å kunne jobbe, og for de som har vanskelig med å forstå det , så husk på at den ene timen du ser den syke i uka, er kanskje den eneste timen de er i form til å sitte oppreist eller være sosial og at alle stundene du ikke ser vedkommende er syketimer/dager med sterke smerter eller lignende.

Anonymkode: 6ce18...9ea

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Sånn til info så er det flere lavtlønnsyrker som har utbetalt 20 000 i mnd. Hvorfor skal folk gidde å jobbe og slite helsen hvis de kan få det samme i trygd? Nei trygden må være lav nok til at folk spiser seg mett og har tak over hodet, men ikke mer. Da blir folk motivert til å komme seg i jobb fremfor å slite sofaen hjemme. Alle disse uføre som bruker hele dagen sin på kg er tydeligvis god på pc, og burde således plasseres forran en pc og gjøre en innsats i arbeidslivet. 

Anonymkode: 49f9a...ecf

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...