AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #1 Skrevet 28. juli 2017 Jaja, legger den her da det er sosiale relasjoner. Jobber på en dyrebutikk på et kjøpesenter. I dag sto en kunde å stirret inn i butikken først i 45 minutter, noe jeg syntes var veldig merkelig. Vi har noen bur utenfor som han sto ved siden av så jeg gikk bort til han med et påklistret smil og spurte om han var interessert i en solid hundebur. Han sa han ikke hadde noen dyr. Jeg ønsket han en god helg og gikk tilbake til kassen. Føler det er litt rart å spørre et voksent menneske om ham venter på noen. Denne mannen var vel 30-40 år gammel. Han vandrer rundt inngangen og fortsetter å glo inn i butikken. Jeg ringer Securitas fordi jeg syntes dette ble veldig ubehagelig. Så fort dem kom gikk han til telefonbutikken ved siden av og slo av en prat. Etter noen minutter drar Securitas og mannen går tilbake til å loffe rundt og å stirre inn i butikken. Dette gjør han også når jeg stenger. Da har han stirret inn i butikken i nærmere en time. Vurderte å ringe Securitas igjen, men tenkte at de ikke ville ta meg seriøst. Mannen fulgte også etter meg til utgangsdøren, men ble ikke med ut, eller fulgte heller ikke etter meg ute noe jeg er svært glad for fordi bilen sto parkert 15 minutter unna. Sitter nå og tenker at dette sikkert bare var noe jeg spillte opp i hodet. Har hatt en stalker-episode tidligere, så det er mulig at dette med å loffe rundt slik er en slags "trigger" for meg. Var det rett av meg å ringe til å begynne med? Burde jeg ringe neste gang dette skjer? Har sett denne mannen på senteret flere ganger, men bare litt sånn i forbifarten ved inngangen. Anonymkode: 48c23...af2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #2 Skrevet 28. juli 2017 Jeg ville nok gjort det samme, tror jeg. Anonymkode: 00ab6...a1d 8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #3 Skrevet 29. juli 2017 Jeg ville tenkt at dette var en trist mann som savnet hunden sin Kanskje en som ikke kunne ha hund lenger pga helse eller økonomi og som hadde hatt hunder hele livet. Ville ikke falt meg inn å bli redd tror jeg, og det er jo naturlig at han går når du også går i og med at butikken/senteret stenger. Anonymkode: 795e1...4a2 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #4 Skrevet 29. juli 2017 Føler du deg usikker, ringer du vekter. Kanskje han savnet hunden, kanskje han bare er ensom og vil prate og kanskje han er ustabil. Det er lett å mene masse når man ikke står i situasjonen selv. Anonymkode: 7c8e3...7e3 9
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #5 Skrevet 29. juli 2017 Jeg synes du dramatiserer dette veldig. Det kan være en så enkel forklaring som at han ventet på noen, kanskje han ikke gadd å henge etter kona i en mengde uinteressante butikker, eller han ventet på en kamerat som var forsinket. Skal love at det er ganske mange mannfolk som står og henger rundt på kjøpesentre mens de egentlig skulle ønsket å være helt andre steder... Anonymkode: 0d630...3bb 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #6 Skrevet 29. juli 2017 Han stirra ikke på du, men dyra han gjerne ville ha.. men ikke har lov til å ha der han bor.. Anonymkode: c2cd1...dda
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #7 Skrevet 29. juli 2017 TS: Hvis han savnet dyret sitt, hvorfor sa han ikke det når jeg spurte om han var interessert i et bur? Han sa han ikke hadde du. Og han sa at foreldrene hadde hund, men de skulle inne ha noe. Han virket nesten glad når han sa det. Og hvorfor hang han bare rundt min tomme butikk? Hvorfor satte han seg ikke på benken utenfor nabobutikken? Senteret var nesten tomt så det var jo plenty med benker å velge i. Var ingen andre med han når jeg gikk ut i etasjen over, men så ble ikke han med ut heller. Han ble bare med til utgangsdøren. Hvis kona eller kameraten var i en av butikkene ved utgangsdøren så burde han vel heller ha virret rundt en av de butikkene, eller? Vi har ikke dyr i butikken. Kjeden jeg jobber i har nettopp blir ranet for enorme beløp. Nå har ikke vi de store verdisakene i denne butikken, men vi har en del dyre katteluker, pelsklippere og hundebur. Var vel kanskje det jeg tenkte mest på, men må inrømme at jeg følte han så mye på meg også. Særlig etter at jeg stengte ned gitteret. Jeg forstår at jeg nesten helt sikkert overdramatiserer, men får liksom ikke ting til å stemme... Men uansett, da ringer jeg ikke Securitas neste gang, hvis dette gjentar seg. Anonymkode: 48c23...af2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #8 Skrevet 29. juli 2017 TS: "ikke hadde dyr" skulle det stå. Sikkert noen andre skrivefeil også. Må bare unskylde autocorrecten. Anonymkode: 48c23...af2
Strawberry Fields Skrevet 29. juli 2017 #9 Skrevet 29. juli 2017 Oi, TS! Nå skvatt jeg litt til her. Jeg jobber også på et kjøpesenter, og lurer på om dette må være samme mann. I går rundt kl 16:20 kom en fyr inn, og satte seg på en sånn puff vi har i butikken. Jeg smilte og var hyggelig først, men han ga ingen respons, annet enn å stirre på meg... Hver gang jeg så opp, så jeg at han satt og stirret. Han ble der til 17:10... Jeg og min kollega vurderte også ringe på vekterne, fordi det var så ubehagelig. Vi sa at hvis han var der en time, ville vi gjøre det. Og nei, han ventet ikke på noen, for han reiste seg og gikk til slutt... Var dette et kjøpesenter i Oslo, som begynner på S?
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #10 Skrevet 29. juli 2017 14 minutter siden, Strawberry Fields skrev: Oi, TS! Nå skvatt jeg litt til her. Jeg jobber også på et kjøpesenter, og lurer på om dette må være samme mann. I går rundt kl 16:20 kom en fyr inn, og satte seg på en sånn puff vi har i butikken. Jeg smilte og var hyggelig først, men han ga ingen respons, annet enn å stirre på meg... Hver gang jeg så opp, så jeg at han satt og stirret. Han ble der til 17:10... Jeg og min kollega vurderte også ringe på vekterne, fordi det var så ubehagelig. Vi sa at hvis han var der en time, ville vi gjøre det. Og nei, han ventet ikke på noen, for han reiste seg og gikk til slutt... Var dette et kjøpesenter i Oslo, som begynner på S? Nei, dette var på Hamar. Han kom hit kl. 20:10. Kan være en merkelig "hobby" eller noe, han kan ha tatt toget på den tiden tenker jeg. Rundt 170 høy, litt lengde på håret (brunt), monobryn, blå klær, sort ryggsekk. Anonymkode: 48c23...af2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #11 Skrevet 29. juli 2017 Ekkel fyr. Han fulgte jo etter deg til utgangsdøren på senteret. Dette handler ikke om dyr, det er helt sikkert. Vær på vakt. Anonymkode: 2f094...899
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #12 Skrevet 29. juli 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ekkel fyr. Han fulgte jo etter deg til utgangsdøren på senteret. Dette handler ikke om dyr, det er helt sikkert. Vær på vakt. Anonymkode: 2f094...899 Hun stengte butikken hvor skulle han gå? Han fulgte ikke etter henne, da hadde han vel fulgt hun ut på parkeringsplassen også. Herregud ta helt av fordi en mann stirrer på hundebur eller sitter på puffen uten å slå av en lang prat betyr ikke at de er onde. Jeg kunne fint satt meg på den puffen selv og utslitt jeg blir av å gå på kjøpesenter hadde jeg nok sitti der en stund og ungått senter-benken pga leddsykdom og det er mer behagelig med en myk puff inne i en tilfeldig butikk da. Og pga sosial angst hadde dere ikke fått mye ut av meg heller. Jeg pleier ofte å sone helt ut og sette meg steder jeg kanskje har litt rom og ro rundt meg, og blir sittende der i mindfulness en stund uten å tenke på hvordan omgivelsene oppfatter meg Anonymkode: 795e1...4a2
Hjertefisk Skrevet 29. juli 2017 #13 Skrevet 29. juli 2017 Jeg tenker at han muligens har noen psykiske /mentale problemer. Ikke sikkert han er så oppegående i hodet som det ser ut som utenpå? Var han norsk forresten? Selvfølgelig kan man ikke utelukke at han er en tjuvradd som orienterer seg om sine neste tyveri. Jeg hadde nok ringt Securitas neste gang.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #14 Skrevet 29. juli 2017 Jeg synes ikke det var galt av deg å ringe vekter. Hadde selv en i dag som sto vandra utenfor fra jeg åpna 09.00 til rundt 10.15, uten å egentlig kjøpe noe, og kom inn på butikken og gikk ut igjen en gang, helt merkelig🙈 Han stirra og vandra og prøvde å komme seg inn når jeg var inne i butikken og ordna før jeg skulle åpna. Synes det er mildt sagt litt ekkelt når man er alene og jente på jobb.. kunne ringt Nokas hvis jeg følte meg mer truet men det er mye rart innom. Anonymkode: fa74f...79f
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #15 Skrevet 29. juli 2017 1 time siden, Strawberry Fields skrev: Oi, TS! Nå skvatt jeg litt til her. Jeg jobber også på et kjøpesenter, og lurer på om dette må være samme mann. I går rundt kl 16:20 kom en fyr inn, og satte seg på en sånn puff vi har i butikken. Jeg smilte og var hyggelig først, men han ga ingen respons, annet enn å stirre på meg... Hver gang jeg så opp, så jeg at han satt og stirret. Han ble der til 17:10... Jeg og min kollega vurderte også ringe på vekterne, fordi det var så ubehagelig. Vi sa at hvis han var der en time, ville vi gjøre det. Og nei, han ventet ikke på noen, for han reiste seg og gikk til slutt... Var dette et kjøpesenter i Oslo, som begynner på S? Kan vel være han venta på noen selv om han gikk. Kansje han trengte å sette seg? Anonymkode: a479a...cd0 1
Strawberry Fields Skrevet 29. juli 2017 #16 Skrevet 29. juli 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan vel være han venta på noen selv om han gikk. Kansje han trengte å sette seg? Anonymkode: a479a...cd0 Det er jo benker rundt om på senteret, i så fall. Det er jo ikke normalt å okkupere puffene til en butikk i 50 minutter hvis du ikke prøver noe der... Ser jo at sånn type oppførsel tydeligvis ikke er "så" unormalt da, siden flere opplever dette. Jeg synes fortsatt det er skummelt, spesielt når man er en jente som jobber alene. Ikke så mange steder man kan gå, liksom. 1
Sheherasade Skrevet 29. juli 2017 #17 Skrevet 29. juli 2017 Det er helt greit å følge magefølelsen. Om man føler seg usikker og potensielt i en farlig (eller noe som kan føre til en farlig) situasjon er det bedre å være føre var. 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #18 Skrevet 29. juli 2017 13 minutter siden, Strawberry Fields skrev: Det er jo benker rundt om på senteret, i så fall. Det er jo ikke normalt å okkupere puffene til en butikk i 50 minutter hvis du ikke prøver noe der... Ser jo at sånn type oppførsel tydeligvis ikke er "så" unormalt da, siden flere opplever dette. Jeg synes fortsatt det er skummelt, spesielt når man er en jente som jobber alene. Ikke så mange steder man kan gå, liksom. Kanskje han har smerter i kroppen som gjør at han ikke tåler trykk fra en hard benk? Jeg har leddsykdom og går heller inn på skeidar for å kapre en utstillingssofa, enn å sette meg på senterbenken for å vente på sambo mens han flyr en time på clas ohlson Anonymkode: 795e1...4a2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #19 Skrevet 29. juli 2017 Akkurat nå, Sheherasade skrev: Det er helt greit å følge magefølelsen. Om man føler seg usikker og potensielt i en farlig (eller noe som kan føre til en farlig) situasjon er det bedre å være føre var. Ja enig det er det såklart , selvom man ikke skal overanalysere og tenke det værste Anonymkode: 795e1...4a2
penny_ Skrevet 29. juli 2017 #20 Skrevet 29. juli 2017 Kan du ikke spørre noen på de andre butikkene om de kjenner til fyren? Noen som kanskje har jobbet der en stund?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå