Gå til innhold

Skiftet bleie på ungen på matbutikken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på et kjøpesenter her forleden dag og skulle handle inn noen matvarer. Det forundrer meg stadig hvor småbarnsforeldre velger å skifte på ungene sine. Midt mellom to reoler står en mor å skifter en diger bæsjebleie. Bleier må skiftes, det har jeg stor forståelse for. Samtidig bør man kunne tenke seg litt om, og ikke bare ta seg til rette akkurat der det passer dem. Er ikke akkurat så veldig innbydende eller delikat å få servert dagens strammeste bønne, mens man har tenkt å gå til innkjøp av dagens middag. Heller ikke så kult hvis det lukter piss eller halvgammel avføring av en vare man har plukket med seg.

En mannsperson, antakelig faren, var også tilstede. Hadde ikke vært noe problem hvis en kunne gjøre ferdig handelen, mens den andre gikk til nærmeste stellerom for å gjøre ferdig jobben. Som forelder må man kunne være litt fleksibel. Virker som all logisk sans kobles ut i en del tilfeller.

Anonymkode: b6c4e...0db

• Liker 38
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg forstår det heller ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva?! Inne på en matbutikk?! Det er rett og slett frekt. Man går da til stellerom eller ev til bilen om man må?! Enkelte er rett og slett tankeløse. 

Anonymkode: 4e7e8...d5e

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

At det går an! Er all sunn fornuft blåst bort hos noen? Hva med å ivareta hygiene og verne andre mot bakterier fra avføring. Også i en matbutikk!! Jeg er mildt sagt sjokkert. Er selv mor til to barn under 5 år, men det kunne virkelig aldri falt meg inn å skifte bleier over alt. Dette hadde jeg gått videre med til de ansatte i butikken!

Anonymkode: 88ec9...b12

• Liker 10
Skrevet

Hadde det skjedd på den matbutikken jeg jobber på, og jeg hadde sett det ville jeg sagt i fra om at det ikke var greit. Da kunne de heller fått låne toalettet (stort toalett med god plass) og skiftet på ungen der. 

En gang så jeg noen kvinner som skiftet på barna sine rett utenfor stellerommet. Hvorfor ikke gå inn dit, liksom? 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ellers takk :frustrert:

Bæsjebleier er noe av det kvalmesre jeg vet om. Den stanken! Bæsj og spy er to ting jeg helst ser at holdes utenfor der jeg kjøper maten min. Og spy kommer fort om jeg kjenner bæsjelukta desverre :P

Anonymkode: 7ac42...e83

• Liker 1
Skrevet

Herregud, for noen folk! 

Har en på 10 mnd og ei på fire og det værste jeg har gjort er å legge ned stellematte og bytte en tissebleie på baby på gresset ved kardemommeby i dyreparken. Og da følte jeg at jeg tøyde strikken.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Æsj! Ikke får man vasket seg skikkelig etterpå heller. Tenk en person som har skiftet bæsjbleie skal stå å klå på epler 😷😷

Anonymkode: 2de6b...8a3

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke greit 

Anonymkode: b998b...f27

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet

Det forundrer deg stadig hvor foreldre bytter bleie?? Det der var ikke normalt.

Flere eksempler??

Skrevet

Dette er jo nesten på linje med mødre som på død og liv skal amme på restaurant, som ikke vil bruke avlukket som er beregnet for dette, men insisterer på sin rett til å gjøre det foran øynene på godtfolk har betalt i dyre dommer for å nyte sitt måltid sammen med sine kjære. Det blir søl, det blir gulp, det bli lukt, det blir bakterier og det er uhygienisk.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Horten Market skrev:

Dette er jo nesten på linje med mødre som på død og liv skal amme på restaurant, som ikke vil bruke avlukket som er beregnet for dette, men insisterer på sin rett til å gjøre det foran øynene på godtfolk har betalt i dyre dommer for å nyte sitt måltid sammen med sine kjære. Det blir søl, det blir gulp, det bli lukt, det blir bakterier og det er uhygienisk.

Barn kan også gulpe av flasken. 

Anonymkode: fddc5...463

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Forundret.. skrev:

Herregud, for noen folk! 

Har en på 10 mnd og ei på fire og det værste jeg har gjort er å legge ned stellematte og bytte en tissebleie på baby på gresset ved kardemommeby i dyreparken. Og da følte jeg at jeg tøyde strikken.

De har stellerom i Kardemommeby. Nå vet du det til en eventuell neste gang. 

Anonymkode: 09d2b...e7b

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Horten Market skrev:

Foran øynene på godtfolk!? :hoho:

• Liker 28
Skrevet
13 minutter siden, Horten Market skrev:

Enig.

For noen ekle folk TS!:frustrert::kvalm::hakeslepp:

• Liker 3
Skrevet

Hva feiler det folk? Tiss og bæsj hører hjemme på do! Hvor vanskelig er det å fatte?

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, Horten Market skrev:

Ja, nesten, sånn bortsett fra at det ene er en baby som får mat, noe som ikke plager noen, og at det andre er avføring..

• Liker 24
Gjest Dragoste
Skrevet
4 timer siden, Horten Market skrev:

Bare jeg som synest det er helt greit med amming på restaurant??? Ungen er da sulten. Skifting av bæsjebleier kan da ikke sammenlignes med amming???!

Skrevet
21 minutter siden, Dragoste skrev:

Bare jeg som synest det er helt greit med amming på restaurant??? Ungen er da sulten. Skifting av bæsjebleier kan da ikke sammenlignes med amming???!

Amming er greit så lenge stirring også er alright. 

Velger man å gjøre det offentlig,  på utstilling, må man også akseptere at gamle griser som meg stirrer. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det høres helt jævlig ut. Har de ikke sosiale antenner????????
Enten så går den ene med ungen mens den andre fortsetter å finne varer i butikken, eller så avbryter man handelen eller venter til handelen er over for å gå på et mer passende sted å skifte bleie. Det lukter ikke babybæsj mange meter ut fra de bleiene vel?(sånn at det plaget hele butikken av å ikke bli skiftet mener jeg) Er det ikke sånn at det KAN ligge bæsj der i noen opptil timer uten at det lukter med mindre man lukter oppi og på selve babyen?

Anonymkode: 0e8c4...a13

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...