AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #1 Skrevet 28. juli 2017 I en annen tråd, som her "Har du en vanskelig kollega skrev jeg dette for noen daher siden [Sitat]Jeg har en, han er egentlig ikke kollega men samarbeidspartner. Vi må ha mye kontakt, og de har lokaler sammen med oss. Han er utrolig pirkete på detaljer som er revnende likegyldig for meg, og strengt tatt er det ofte ikke hans bord men han vil at jeg skal ta tak i det. Jeg har tusen andre ting å gjøre og det småplukket hans er bare til irritasjon for meg. Noen ganger ordner jeg det, andre ganger må jeg si at jeg hører hva du sier men kommer ikke til å gjøre noe med det. Rett før sommerferien spurte han på mail om jeg kunne ordne med at "xxx" ble satt opp så raskt mulig pga "xxx". Min vurdering er at dette ikke hastet i det hele tatt, det kunne godt vente til etter ferietiden. Jeg svarte "ja, det skal jeg ordne slik at det er klart til vi starter på igjen til høsten" og tenkte at da var den saken ute av verden. Men neida, fikk svar med kopi til hans sjef om at dette burde prioriteres så fort som mulig. Det er *ikke* hans sak, plager eller hemmer ingen, har ingen konsekvenser for annet enn at det bør være der. Ny mail, "ja, det er prioritert, slik at det er på plass til høsten". Det er sånn ofte, at han svarer meg med kopi til sin egen sjef. Grrmmff. Han har ikke noe med mine prioriteringer å gjøre. Ååh, det var godt å få det ut :fnis: [/sitat] Jeg var så uheldig å logge inn i jobbmailen min nå for å sjekke lønnslipp og der lå det en mail til meg med blokkbokstaver i emnefeltet der han hoverer og klager samtidig med kopi til min sjef, sin sjef og en leietaker i bedriften. Klagen er over noe jeg har svart kollegaen hans på mens han var på ferie, og det er ordnet opp i. Det er ikke noe viktig, men han har lagt med 16 (!) detaljbilder. Jeg blir så oppgitt. Han suger arbeidsgleden ut av meg. Nå vil jeg ha slutt på det. Han må slutte å sende meg e-poster med kopier i øst og vest. Hvordan tar jeg tak i det??? Anonymkode: d37c6...dd2
mjauritz Skrevet 28. juli 2017 #2 Skrevet 28. juli 2017 Hvis han sender med sjefen sin på kopi, kan du ikke ta det opp med sjefen hans? Eller din sjef? 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #3 Skrevet 28. juli 2017 Ja kan jeg ta det opp med sjefen hans? Eller må jeg ta det opp med min sjef som må ta det opp med hans sjef. Min sjef lider nemlig av ikke-til-stede syndromet og er grei men utilgjengelig. Ts Anonymkode: d37c6...dd2 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #4 Skrevet 28. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja kan jeg ta det opp med sjefen hans? Eller må jeg ta det opp med min sjef som må ta det opp med hans sjef. Min sjef lider nemlig av ikke-til-stede syndromet og er grei men utilgjengelig. Ts Anonymkode: d37c6...dd2 Hvor utilgjengelig da? Det burde være mulig å be om en samtale eller? Anonymkode: a6829...363
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #5 Skrevet 28. juli 2017 Jada det kan jeg sikkert få til. Men kan jeg like gjerne ringe rett til han det gjelder først og si at jeg ikke syns noe om at han klager på ting på epost med kopier til sjefene? Be han kontakte meg på telefon om det er noe og hvis han virkelig mener å klage på noe så får han gjøre det offisielt og sende brev som journalføres? Han er stedsleder for sin bedrift, jeg for min. Kan det få han til å jenke seg litt og ikke fyre avgårde e-poster i affekt. Eller risikerer jeg kanskje at han gjør det og så havner jeg i brevskriving i stedet. Anonymkode: d37c6...dd2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #6 Skrevet 30. juli 2017 Jeg tipper han er like irritert over deg som du over ham. Det er mulig dere ikke forstår hverandres arbeidssituasjon (tydelig forskjell i prioriteringer), hvor noe som for deg ikke haster, tydeligvis gjør det for ham. Jeg tenker dette kan være lurt å oppklare, for som du ser legger han kopi til sjefen sin, sannsynligvis fordi saken er viktig å få ordnet opp i og han vil vise sin sjef at det er ikke han som er årsaken til at ting tar tid. Det kan jo være at han får pes fra sin sjef om at ting må være i orden og han videre maser på deg, som i hans øyne "ikke gjør noe" før du blir maset på. Ofte er det en grunn til at folk maser. Grunnen kan selvsagt være at mannen er en flott, men greit å utelukke andre muligheter først. Anonymkode: 4ffa2...ffa 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #7 Skrevet 30. juli 2017 ...at mannen er en fjott, skulle det være. Anonymkode: 4ffa2...ffa 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #8 Skrevet 31. juli 2017 Han er garantert like irritert på meg som jeg er på han. Men det går ikke fortere av at han sender mailer med kopi til sjefene våre. Han gjør det vel bare for å hevde seg, "se så flink jeg er" eller noe. Han blir ikke høyere prioritert av den grunn. Jeg tror jeg prøver å ta det direkte med han så snart jeg er tilbake. Det *må* stoppe. Anonymkode: d37c6...dd2 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #9 Skrevet 1. august 2017 Hva med å sende en mail til din sjef, med han og hans sjef som kopimottagere, der du ber sjefen din ta tak i situasjonen og rydde opp i problemet? Bruk siste epost som eksempel, der han legger seg opp i noe som allerede er ordnet. Forklar at dette skjer hele tiden og at det må være bedre og mer effektivt for bedriften som helhet om alle holder seg til å ordne sine egen arbeidsoppgaver istedet for å passe på hvordan alle andre skjøtter sitt arbeid. Det vil selvsagt neppe hjelpe på samarbeidet deres, men det er kanskje ikke mulig å berge uansett. Anonymkode: f767b...4f5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå