AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #1 Skrevet 28. juli 2017 Har ei venninne jeg lurer på å kutte ut, hun er dårlig på å kommunisere og veldig konfliktsky. Får ikke så mye ut av vennskapet der. Så lurer på med dere andre, hva er en god venn for deg? Og hvordan er vennskapet deres? Anonymkode: 709ec...677
Teethgrinding Skrevet 28. juli 2017 #2 Skrevet 28. juli 2017 Jeg vet ikke om det finnes noen formel, men de som får deg til å slappe av og føle deg fri og trygg er gode venner. Det er noen som du ikke behøver å tvile på om baksnakker deg eller dropper deg om fire måneder. Det er en genuin person du føler du har et forhold til bak fasaden. En god venn er en du kan reise på ferie med. En god venn er en som inviterer deg når det skjer noe. En god venn inkluderer deg og er flink til å introdusere deg for nye mennesker dere møter. En god venn er en god lytter. Hvis du har en venn som er i direkte motsetning til disse tingene er det ikke en god venn. Det er faktisk lov å isolere seg fra folk som ikke vil deg vel.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #3 Skrevet 29. juli 2017 En god venn for meg er en som er lojal! Det er det viktigste. At man kan snakke om ting som ikke blir sagt videre, og at vennninden ikke spekulerer og analyserer og sladrer om alt man gjør , men der man er trygge på vennskapet og har en stålsolid tillitt til hverandre. Å være dårlig på å kommuninsere betyr ikke så mye, eller om det er når vi er sammen er det jo dumt, men om det er fordi vi lever forskjellige liv og hun bare tar kontakt hver tredje uke for eksempel så betyr ikke det at hun er noe dårligere venn , i mine øyne. Anonymkode: 71eda...b5b
Gjest Mass Skrevet 29. juli 2017 #4 Skrevet 29. juli 2017 I alle relasjoner man har krever at man jobber med forholdet. De fleste vennene jeg har, har jeg hatt i snart to tiår. Man går individuelt gjennom flere faser i livet som gjør at man enten er nærmere hverandre eller lengre fra hverandre i perioder. Nå er jeg og mine venner i en fase hvor barn, familie og jobb krever mesteparten av tiden vår, så vennskap kommer ganske sekundært for tiden. Men jeg vet at vi har hverandre og at det kommer nye faser hvor vi får bedre tid til hverandre igjen. At vi har klart å bevare vennskapet har vært pga at hver og en av vennene mine har sider og egenskaper som treffer en av mine mange sider og egenskaper. Pga at vi har bygget opp et solid fundament med åpenhet, ærlighet, trygghet, forståelse, lojalitet, skapt mange minner på godt og vondt, at vi har klart å jobbe oss gjennom krangler ved å ta det med det gjelder, god kommunikasjon, etc. Det nytter f.eks ikke at jeg er ærlig med den det gjelder viss den det gjelder lager drama, krisemaksimerer og blander inn gud og enhver. Så gjensidig respekt og forståelse, lydhørhet og åpent sinn er godt å ha i et vennskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå