Gå til innhold

Hvordan legge på meg 3 kg?

Fru Blå

Anbefalte innlegg

I motsetning til å legge på meg i jula har jeg tatt av meg 3 kg pga. et virus jeg har hatt i magen. Jeg er 162 høy og veier nå under 50 kg. :-(

De ekstra kiloene la jeg på meg når jeg var gravid, før jeg ble gravid stod vekten fast på 51 kg. Nå vil jeg ha rumpa og puppene mine tilbake snarest mulig!

Jeg ønsker gode tips om hva jeg kan/bør spise for å legge på meg disse kiloene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du klarer, kan du kjøpe et proteintilskudd, og blande det ut i melk. Drikkes i tillegg til måltidene. På apoteket har de også en næringsrik drikk for den som vil legge på seg kg på en sunn måte.

Eller vekttrening (tar tid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Prøve å spise litt mer til måltidene da? Mye kjøtt og poteter og saus og kanskje til og med unne deg litt dessert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis oftere, flere måltider om dagen. Prøv sunne, men kaloririke snack, som nøtter. Avocado er bra. Unn deg smør på brødskiven, fløte i sausen o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bruk ekte smør, drikk helmelk, spis nøtter og gjerne en ekstra brødskive eller to til frokost & lunch. Bak brownies og muffins og kos deg litt med en cappucino til etc.

Hvis man ikke skal gå opp mer enn 3 kg. trenger man ikke ta proteintilskudd med mindre man har ekstremt store problemer med å legge på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt blandede følelser mht rådene om å spise ekte smør, drikke helmelk, bruke fløte osv. Rett nok inneholder disse råvarene en del fett, men fettet er av den mettede, usunne typen som ikke er bra for hjertet. Prøv heller (også nevnt) å få i deg ekstra fett fra nøtter (umettet fett), og bruk oljer som olivenolje, rapsolje og solsikkeolje, som er rike på umettede fettsyrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode råd.

Tror jeg skal prøve først den sunne varianten, det vil kanskje gi meg mer energi og overskudd i hverdagen også. Noe jeg trenger etter å gått syk i en mnd.

Hvis ikke det hjelper får jeg kanskje prøve sånn proteindrikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...